  • 11. Data: 2012-07-30 05:28:20
    Temat: Re: jaka płyta z 360W?
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    qwerty (q...@p...fm)
    in news:jv2qgc$a10$1@inews.gazeta.pl

    > Jeżeli to nowy zasilacz to na żadnym.

    A robią teraz takie słabe zasilacze? ;)
    Nie nowy, rocznik 2003. :)

    MSz

  • 12. Data: 2012-07-30 05:30:25
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    Irokez (n...@w...pl)
    in news:501587f7$0$1230$65785112@news.neostrada.pl

    > jakąkolwiek płytę i procesor do domowego desktopa i będzie jeszcze
    > zapas mocy.

    Dzięki. Bo ktoś mi powiedział, że do dwóch rdzeni potrzeba więcej jak
    400-450W.

    MSz

  • 13. Data: 2012-07-30 06:58:54
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Szumilas" napisał w wiadomości grup
    > A robią teraz takie słabe zasilacze? ;)
    > Nie nowy, rocznik 2003. :)

    Patrz na moce na liniach obecnych i dawnych zasilaczy. Teraz wszystko jest
    zasilane z 12V, kiedyś z 3,3/5V. Obecny 400W może być za słaby do starego
    komputera (za słabe linie 3,3/5V)

  • 14. Data: 2012-07-30 07:30:12
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2012-07-30 05:30, Marcin Szumilas wrote:
> [...]
    > in news:501587f7$0$1230$65785112@news.neostrada.pl

    > Dzięki. Bo ktoś mi powiedział, że do dwóch rdzeni potrzeba więcej jak

    Gdy zobaczysz specyfikacje zasilacza, zorientujesz sie, ze ma kilka
    niezależnych linii teraz najczęście pare po 12V (głównie ze względu na
    grafikę, która wykorzystuje do 2 zewnętrznych linii 12V) pozostałe
    napięcia. Obciążenie każdej linii jest niezależne i nijak to się ma do
    obciążenia procesora, które:
    a) nie bierze prądu z wszystkich linii
    b) max. obciążenia procesora pi * drzwi określa TDP i te dla rynku SOHO
    to bodajze 135W, ale w praktyce 65-95W Gdzie tam Twoje 450W? ;)

    na wikipedii jest dość dokładna rozpiska standardu ATX, w tym rozbicia
    na różne linie zasilania.

  • 15. Data: 2012-07-30 09:36:49
    Od: Brunon Bluthgeld <b...@o...pl>

    W dniu 2012-07-30 06:58, qwerty pisze:
> [...]
    > jest zasilane z 12V, kiedyś z 3,3/5V. Obecny 400W może być za słaby do
    > starego komputera (za słabe linie 3,3/5V)

    Słuszne spostrzeżenie - złożyłem pudło na sandry bridge (Celeron 530) na
    takim właśnie starym zasilaczu 360W o którym pisze wątkodawca i okazało
    się, że ani piśnie - procek wymagał nowoczesnego zasilacza żeby w ogóle
    wstać.

  • 16. Data: 2012-07-30 11:00:41
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-07-28 18:49, Marcin Szumilas pisze:
    > Dzień dobry!
    >
    > Jaką najlepszą płytę i/lub procesor obsłuży zasilacz Chieftec 360W? Do
    > tego jeden dysk 200MB, dwa lub trzy napędy CD/DVD.
    Jeśli to jest bardzo stary chieftec 360W - to duże prawdopodobieństwo że
    to zasilacz standartu ATX 1.x (mniej niż 2.0) - czyli z mocną linią
    +5v/+3.3v i słabą linią +12v. Na etykietce powinien mieć zapisane np ATX
    1.2, a jak nie - to przynajmniej maksymalne prądy na poszczególnych
    napięciach.
    Taki zasilacz w współczesnym sprzęcie na nic się nie przyda, bo gdzieś
    od czasów P4-presscot i wprowadzenia wtyczki "P4" 12v - główne
    obciążenie idzie na linię 12v, czego taki stary zasilacz nie zniesie
    (będzie się wyłączał, lub działał bardzo niestabilnie, przy słabym
    obciążeniu +5v).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 17. Data: 2012-07-30 13:20:43
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
    BartekK (s...@d...org)
    in news:jv5imi$bri$1@mx1.internetia.pl

> [...]
    > linią +5v/+3.3v i słabą linią +12v. Na etykietce powinien mieć
    > zapisane np ATX 1.2, a jak nie - to przynajmniej maksymalne prądy na

    No na to wygląda. Nie jest napisane ATX 1 albo 2 (pewnie zaczęli
    zaznaczać dopiero jak wszedł nowy standard), ale tabelka oczywiście jest:

    +5V: 35A
    +3,3V: 28A
    +12V: 17A

    To zasilacz Chieftec HPC-360-202.

> [...]
    > obciążenie idzie na linię 12v, czego taki stary zasilacz nie zniesie
    > (będzie się wyłączał, lub działał bardzo niestabilnie, przy słabym

    Czyli ten zasilacz będzie dobrze działał z płytami, które mają 20-pinowe
    złącze bez P4?

    A czy wprowadzenie 24 pin nie wiązało się ściśle z wprowadzeniem któregoś
    socketu?

    Dzięki,
    MSz

  • 18. Data: 2012-07-30 13:34:27
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    Marcin Szumilas nabazgrał(a):

> [...]
    > No na to wygląda. Nie jest napisane ATX 1 albo 2 (pewnie zaczęli zaznaczać
    > dopiero jak wszedł nowy standard), ale tabelka oczywiście jest:

    http://www.benchmark.pl/artykuly/testy/zasilacze2003
    _2/chieftec_HPC360.html

    Były też HPC-360-303 ale tak samo miały zasilanie 20pin

    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Przeglad_za
    silaczy__nowy_Chieftec_HPC_360-302DF-1386.html

    > Czyli ten zasilacz będzie dobrze działał z płytami, które mają 20-pinowe
    > złącze bez P4?

    Zawsze można dać przejścówkę 20 > 24 pin

    np.
    http://www.ceneo.pl/11723094

  • 19. Data: 2012-07-30 14:50:07
    Od: "Marcin Szumilas" <m...@p...onet.pl>

    Quoted:
> [...]

    > obciążenie idzie na linię 12v, czego taki stary zasilacz nie zniesie
    > (będzie się wyłączał, lub działał bardzo niestabilnie, przy słabym

    Sorry, sprostowanie:
    Zasilacz to ATX 2.0
    http://tinyurl.com/cancqhd
    Czyli ma wtyk P4.
    Czy uciągnie jakiś niedrogi procesor pod Socket 775?
    Czy te 17A +12V będzie problemem (z powodu grafiki)?

    MSz

  • 20. Data: 2012-07-30 16:47:19
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 30.07.2012 o 07:30 Rafał Łukawski <r...@l...pl> pisze:

    > Gdy zobaczysz specyfikacje zasilacza, zorientujesz sie, ze ma kilka
    > niezależnych linii teraz najczęście pare po 12V (głównie ze względu na

    Problem w tym, ze te niby niezalezne linie to tak naprawde jedna linia pod
    ktora podlaczone jest kilka kabli.

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.