eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjaką nawigację do 1500zł? › Re: jaką nawigację do 1500zł?
  • Data: 2011-09-22 13:33:54
    Temat: Re: jaką nawigację do 1500zł?
    Od: "Chris" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j5f54l$ler$1@news.onet.pl...

    >>> Zakup był na firmę , obrot profesjonalny obu stronnie.
    >>> Co zrobisz? cywilną sprawę zakładać mam o 1600zł?
    >>> w gwrancji mają nawet taki zapis, ze to moze trwac dlugo.
    >> I tak i nie ... nawet przy sprzedaży profesjonalnej obowiązuje 14 dni
    >> roboczych na decyzję w sprawie wymiany/naprawy.
    > No nie bardzo - obowiazuje rekojmia - na warunkach umownych.

    To można wyłączyć art. 558 §1 Kodeksu Cywilnego

    > W KC chyba nie ma sprecyzowanego ile wynosi czas, jesli nie umowiono sie
    > inaczej.

    No właśnie nie wiem do końca ale prawnik potwierdził że jest 14 dni na
    rozpatrzenie reklamacji.

    > Ba - nawet z konsumentem to 14 dni jest na _ustosunkowanie_ sie do
    > reklamacji.
    > Sprzedawca moze powiedziec ze uznaje niezgodnosc i bedzie naprawial ... a
    > naprawa musi potrwac :-)

    Poczytaj dokładnie, ma 14 dni na stwierdzenie czy sprzęt jest wadliwy czy
    nie, jeśli wadliwa ma wymienić/dać naprawiony albo zwrócić kasę, tu wybów
    już zależy od sprzedawcy.

    >> Nie dotyczy to towarów z zewętrzą gwarancją producenta bo wtedy
    >> sprzedawca nie musi tego przyjmować do sibie na gwarancji.
    > Nie naciagasz troche ? Nawet firma moze reklamowac gdzie chce, najwyzej
    > sprzedawca odpowie ze sprawa go juz nie dotyczy.

    Mam rację bo przy sprzedaży profesjonalnej z założenia towar jest
    sprzedawany do dalszej odsprzedaży i dopiero odbiorcy detalicznemu wystawina
    jest karta gwarancyjna podbita przez sprzedawcę a tylko detalista może
    reklamować z tyłułu niezgodności towaru .... Profesjonalista może jedynie
    przyjąć towar i ile zewnętrny serwis nie może naprawić sprzętu (np. brak
    części) i wystawi dokument "akceptacji wymiany drogą dystrybucyjną"

    > A czy naprawde nie dotyczy to dopiero sady zawyrokuja ... oczywiscie o ile
    > bedzie sie komus chcialo doprowadzac do sprawy sadowej jesli moze naprawic
    > u gwaranta :-)

    O ile mi wiadomo to jeśli sprzedaż odbyła się na poziomie profesjonalnym
    (firma<>firma) to przegra :)

    >>> Korzystałeś z takich porad rzecznika praw konsumentów? Ci na państwowym
    >>> etapie mają do w głębokim poważaniu,
    > Rzecznik jest dla konsumentow, nie dla firm :-)

    Dokładnie

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdź historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdź VIN auta, jego wyposażenie, przebieg, historię
    wypadkową.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: