  • Data: 2012-01-21 23:09:34
    Temat: Re: jaka nagrywarka DVD?RW?
    Od: Michal <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-01-18 18:01, qwerty pisze:

    > A co z Plextor? Kilka lat temu były żarty, że wypali na wszystkim -
    > nawet płycie chodnikowej. :)

    A robi jeszcze kolejne, współczesne modele zwykłych nagrywarek DVD-RW?
    Nie śledzę tego z prostego powodu - od kiedy kupiłem w 2004 albo 2005 r.
    Benqa DW-1640 (OEM Plextora PX-740A) nie miałem potrzeby rozglądać się
    za napędem optycznym - dział cały czas idealnie. Tak samo jak kupiony w
    2000 r. za ciężkie pieniądze TEAC CD-W 58E. Oba działają do dziś lepiej
    niż niejeden nowy napęd (w międzyczasie wysiadły mi 2 Liteony i 2
    Toshiby, Samsunga zawsze omijałem ze względu na bardzo kiepską korekcję
    błędów). Do TEACa CDW-58E sięgam czasem jak mam zgrać
    w Exact Audio Copy z maksymalną jakością porysowaną płytę CDAudio do
    MP3/FLAC, a inne napędy za bardzo sobie nie radzą. Pomimo swoich prawie
    12 lat ten TEAC jest bezkonkurencyjny.
    Generalnie jednak ja dbam o sprzęt i rzadko coś z elektroniki
    komputerowej u mnie się psuje, dwa że teraz prawie nie używa się napędów
    optycznych. Nawet w tej chwili robię przywracanie kolekcji gier
    kupionych na Steamie po stawianiu od zera trzydyskowej macierzy RAID0
    (z powodu rekonfiguracji, nie padu) i co większe tytuły wygodniej mi
    było po porostu nagrać tymczasowo na inny dysk do plików backupów
    Steamowych, a co mniejsze pobrać od nowa w tle przywracania backupów,
    nawet mimo tego, że serwery Steam dla PL mają dość marne ograniczenie
    szybkości, co da się odczuć nawet na typowym domowym ADSLwym łączu
    20 mbps.
    Dwa że że teraz nie robi się już takich napędów DVDRW - po prostu przy
    ich obecnych cenach zbliżonych do ceny jednej czystej płyty CDR
    kilkanaście lat temu (~50 zł) te napędy mają po prostu służyć ~2 lata
    tak jak jest na nie udzielona gwarancja. Lepiej jednak by przez ten czas
    działały dobrze - napęd optyczny z kiepską optyką i korekcją błędów
    potrafi napsuć krwi. Z tego powodu nie ma IMHO co się zastanawiać tylko
    kupić jedną z OEMowych wersji DVDRW LG jakich
    pełno w sklepach za 60-70 zł (bez LighScribe itp IMHO niepotrzebnych
    bajerów, no chyba że ktoś lubi). LG generalnie robi obecnie dość dobre
    i tanie nagrywarki, a przy tej cenie jak dziś nie ma co dzielić włosa na
    czworo przy zakupie za kwotę mniejszą niż codzienne zakupy spożywcze dla
    1-2 osób.

    --
    MB