    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jaka lodowka nie bedzie dzialac jak jest cieplo?
    Date: Fri, 11 Jun 2010 22:14:01 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Opisałeś przypadek, że w zatartej sprężarce wyłącznik termiczny
    > zatrzymywał silnik. A sprawdzałeś czy nie wyłączał czasem silnika tzw
    > termik czyli wyłącznik bimetaliczny montowany zazwyczaj na stykach
    > zasilających agregatu? Jak masz zatartą sprężarkę to silnik albo ma
    > zwiększone opory albo całkiem stoi w miejscu. Powoduje to przekroczenie
    > prądu maksymalnego i ten zewnętrzny termik rozłącza silnik. Małe
    > sprężarki nie mają wbudowanego wewnątrz bezpiecznika termicznego.
    > Przynajmniej sprężarki w starych lodówkach nie miały go.
    >
    > --
> [...]
    Nie opisałem żadnego przypadku. W tym co piszę boleję nad głupotą ludzi. Komuś
    fachowiec od lodówek powiedział po sprawdzeniu że ma ją popsutą, POPSUTĄ,
    popsutą. kur.. popsuta jest ta lodówka. Zje... bała się ze starości. Można ją
    przerobić na kurnik, budę dla psa, szafkę na grabie. Reperować się już nie
    opłaca. On chce jeszcze potwierdzenia tego faktu na odległość od ludzi co na
    oczy jego lodówki nie widzieli. A grupa baranów za moment doktorat z lodówek i
    temperatur w domu napisze tylko po to żeby się popisać wątpliwą wiedzą. W
    każdym agregacie od lodówki jest zabezpieczenie przed przegrzaniem agregatu. To
    że nie wiesz jak wygląda i nie jesteś w stanie sobie wyobrazić jak działa to nie
    mój problem.