  • 31. Data: 2018-11-26 22:38:43
    Temat: Re: jak zwykle, material na flame :)
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-11-2018 o 19:23, Janusz pisze:

    > Jakie wymogi, podkręć jasność.

    Żeby wjechać na sąsiedni pas, czyli ustawić się równolegle do
    wyprzedzającego, z niewielką różnicą prędkości, musisz się upewnić że mu
    drogi nie zajedziesz.

    Ale wjechać na sąsiedni pas, w celu skrętu w lewo, ustawiając się
    prostopadle do wyprzedzającego, z ogromną różnicą prędkości, rzekomo nie
    musisz nic, nawet nie musisz sprawdzić czy możesz wykonać manewr, możesz
    mu legalnie wjechać pod koła.

    To jest jakaś paranoja, w 2 przypadku konsekwencje MUSZĄ być gorsze, nie
    ma innej możliwości.

    Świadomy ustawodawca NIE MÓGŁ w ten sposób, celowo spaprać roboty....
    Po prostu ktoś źle interpretuje przepisy w przypadku skrętu w lewo.....

    > Nie zapędzaj się tak, wyprzedzanie a skręt w lewo to nie to samo i ma
    > swoje odbicie w kodeksie.

    Owszem.
    Zajechanie drogi podczas wyprzedzania, czy zmiany pasa, jest mniej
    groźne niż podczas skrętu w lewo, więc powinno być traktowane łagodniej.

  • 32. Data: 2018-11-27 10:04:00
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2018-11-26 o 21:14, kk pisze:

    > We mgle

    Nie - zawsze. Poszukam gdzieś tego kodeksu - to z lat 60. Mój tata się z
    niego uczył :-)
    T.

  • 33. Data: 2018-11-27 10:29:43
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Nie - zawsze. Poszukam gdzieś tego kodeksu - to z lat 60. Mój tata się z
    > niego uczył :-)
    > T.

    Par. 23 ust. 4 Rozporządzenia Ministrów Komunikacji i Spraw Wewnętrznych
    z dnia 1 października 1962 r. w sprawie ruchu na drogach publicznych,
    Dz.U. 1962 nr 61 poz. 295:

    "O zamiarze wyprzedzenia na drodze poza obszarem zabudowanym kierujący
    pojazdem powinien zawczasu ostrzec w skuteczny sposób znajdującego się
    przed nim użytkownika drogi [...]".

    Więc chyba można jeszcze światłami.

  • 34. Data: 2018-11-27 17:20:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >kierujący pojazdem powinien zawczasu ostrzec w skuteczny sposób
    >znajdującego się przed nim użytkownika drogi [...]".

    Kierunkowskazy juz wtedy byly, czy niekoniecznie ?

    J.

  • 35. Data: 2018-11-27 23:11:14
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > Kierunkowskazy juz wtedy byly, czy niekoniecznie ?

    A lusterka?

    ;)

  • 36. Data: 2018-11-28 01:15:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Nov 2018 23:11:14 +0100, Uncle Pete napisał(a):

    > A lusterka?
    > ;)

    Sluszna uwaga. W tymze rozporzadzeniu obowiazkowe sa i lusterko i
    kierunkowskazy. Ale czy wszystkie stare samochody mialy ?

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Fiat_508

    tylko jeden lusterko ma, ale czy fabryczne ?
    stop - mogl miec wewnetrzne, zewnetrze nie byly obowiazkowe

    No i nie tylko samochody jezdzily po drogach.

    J.

  • 37. Data: 2018-11-28 13:58:24
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

> [...]
    > stop - mogl miec wewnetrzne, zewnetrze nie byly obowiazkowe
    >
    > No i nie tylko samochody jezdzily po drogach.

    Nadal po drogach jeżdżą dziwne pojazdy, zwłaszcza na wsi, bez
    kierunkowskazów i lusterek, a czasami nawet bez świateł...

    Nie wiem, czy na początku lat 60. wszystkie samochody w Polsce miały
    kierunkowskazy i lusterka (byłem wtedy za młody i w ogóle mieszkałem w
    innym kraju), chodziło mi o to, że ten z tyłu zamierzający wyprzedzać
    był zobowiązany w jakiś skuteczny sposób zwrócić na siebie uwagę. Bo
    nawet jak ten z przodu ma lusterka, to nie parzy w nie bez przerwy.
    Więc włączenie kierunkowskazu mógł po prostu nie zauważyć.

  • 38. Data: 2018-11-28 14:37:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup

    >Nadal po drogach jeżdżą dziwne pojazdy, zwłaszcza na wsi, bez
    >kierunkowskazów i lusterek, a czasami nawet bez świateł...

    Tylko teraz lusterko jest od lat wymagane, wiec wszystkie samochody
    maja.
    A furmanek juz nie ma ...

    >Nie wiem, czy na początku lat 60. wszystkie samochody w Polsce miały
    >kierunkowskazy i lusterka (byłem wtedy za młody i w ogóle mieszkałem

    No wlasnie mam pewne watpliwosci - rozporzadzenie co prawda wymaga
    bezwarunkowo,
    to moze musialy dorobic.
    Ale furmanki nie musialy.

> [...]
    >nawet jak ten z przodu ma lusterka, to nie parzy w nie bez przerwy.
    >Więc włączenie kierunkowskazu mógł po prostu nie zauważyć.

    Tylko zauwaz, ze sposob zwrocenia uwagi nie zostal sprecyzowany.
    Wiec moze wlaczyl migacz i uwazal, ze zwrocil ?

    J.

  • 39. Data: 2018-11-28 17:28:56
    Od: l...@g...com

    Dawno, dawno temu przed wyprzedzaniem używalo się klaksonu. Jest nawet gdzies na
    youtube filmik instruktażowy z lat chyba 70tych. W roli kierowniczki aktorka, której
    głos był głosem Ani z filmu " Daleko od szosy". Ot taka ciekawostka.

  • 40. Data: 2018-11-30 01:31:57
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    > A furmanek juz nie ma ...

    Naprawdę?

    http://kozarzewski.org/Photos_PB/Poland/Tomczyce/t3_
    17.jpg

    Zdjęcie zrobione między mazowieckimi wsiami Ługowice i Tomczyce.