  • 1. Data: 2009-02-17 19:30:47
    Temat: jak zaprogramowac AT91SAM7S256
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    pomóżcie mi.
    Mam płytkę z układem AT91SAM7S256. zgodnie z instrukcją próbuję go
    zaprogramować przy pomocy SAM-BA. Tak jak piszę na samym początku
    zakładam zworkę na nóżkę nr 40 TST czekam 5 sek. wyłączam. po ponownym
    włączeniu układ powinien znaleźć sie w systemie komputera jak ATMEL
    AT91xxx TEST BOARD.
    niestety ciagle wyswietla mi sie ze nie ropoznanou urzadzenia USB.
    program sam-ba zainstalowałem, połączenia sprawdziłem, i nic.
    Pomocy jak to ozywić?

  • 2. Data: 2009-02-17 21:03:40
    Temat: Re: jak zaprogramowac AT91SAM7S256
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    slawek7 pisze:

> [...]
    > niestety ciagle wyswietla mi sie ze nie ropoznanou urzadzenia USB.
    > program sam-ba zainstalowałem, połączenia sprawdziłem, i nic.

    A zainstalowałeś sterownik USB?

    BTW: Spróbuj zaprogramować go przez JTAGa to zobaczysz, czy sam proc
    chodzi poprawnie, ma właściwie działający PLL itd. Wystarczy do tego
    najprostszy Wiggler na LPT i program openocd.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-02-18 05:20:06
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Zainstalowałem program SAM-BA a zgodnie z opisem razem z nim instalują
    się sterowniki. Zresztą port nie wykrywa urądzenia USB. On się nawet
    nie pyta o sterowniki.
    Możesz mi cos więcej powiedzieć o tym programowaniu przez JTAG.
    Z ARM mam nieiwele do czynienia, chcę mu tylko wgrac oprogramowanie i
    juz mam z tym problem.
    Bardzo Cie prosszę opisz mi sposób postepowania

  • 4. Data: 2009-02-19 01:05:06
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    slawek7 pisze:

    > Zainstalowałem program SAM-BA a zgodnie z opisem razem z nim instalują
    > się sterowniki. Zresztą port nie wykrywa urądzenia USB. On się nawet
    > nie pyta o sterowniki.

    Czy prawidłowo podłączone są pullup'y linii USB?

    > Możesz mi cos więcej powiedzieć o tym programowaniu przez JTAG.
    > Z ARM mam nieiwele do czynienia, chcę mu tylko wgrac oprogramowanie i
    > juz mam z tym problem.

    Ogólnie mówiąc to:
    http://www.at91.com/Document/Controleurs/cVisualisat
    ion.php?idVisualisation=69

    A po polsku - potrzebujesz sondę JTAG, najprostsza to podłączony do
    komputera portem LPT bufor 74LVC244 lub '245 (tzw. Wiggler); do tego
    program openocd, plik konfigurujący go (wiele przykładów w sieci) i już.
    Z programem openocd łączysz się przez telnet.
    Samo programowanie Flasha odbywa się np. komendami:

    flash erase_sector 0 0 0
    flash write_bank 0 nazwapliku.bin 0

    Program openocd może się łączyć także z gdb - można krok po kroku
    debugować program, podglądać rejestry i pamięć, ustawiać pułapki w RAMie
    itd.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/