  • 11. Data: 2009-04-06 19:07:54
    Temat: Re: jak zamienić 12V na 9V
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Tomasz Gęguś pisze:

    > Czyli coś takiego? http://www.piekarz.pl/index.php?page=offer&item=2291
    > Jak to wygląda? Jakis obrazek? I jak to się podłącza? Wygląda na coś taniego
    > 50 groszy.
    > Czy są podobne na 3V?

    Ojej. Tak, coś takiego. Wygląda jak tranzystor, ma 3 nogi, Vin, GND i
    Vout. Prostszego połączenia już nie ma.

    http://www.tme.eu/pl/katalog/artykuly.phtml?search=7
    809&idp=1#search%3D7809

    Na 3V też są.

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 12. Data: 2009-04-06 19:37:58
    Od: Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl>

    Marcin Łukasik wrote:

    > Ojej. Tak, coś takiego. Wygląda jak tranzystor, ma 3 nogi, Vin, GND i
> [...]

    Fajnie. Ale chyba nie da sie tego ot tak podłączyć?
    Jeszcze chyba coś jest? Gdzies mi schemat mignął.

    --
    Pycha, która skłania nas do tworzenia raju na ziemi, powoduje, że zmieniamy
    naszą poczciwą ziemię w piekło. Karl Popper

  • 13. Data: 2009-04-06 19:42:02
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Bateryjka 9V to tylko podtrzymanie zegara w razie braku sinusa. Na
    > dokładkę te zegarki są zazwyczaj sinusem synchronizowane i bez
    > zasilania sieciowego sa bardzo niedokładne.

    To nadal tak się robi? Czemu? Kwarcem nie byłoby dokładniej? Gdzie
    zalety takiego rozwiązania?

  • 14. Data: 2009-04-06 20:02:23
    Od: Filip Ozimek <f...@m...polbox.pl>

    Jurij Atarov pisze:

    > To nadal tak się robi? Czemu? Kwarcem nie byłoby dokładniej? Gdzie
    > zalety takiego rozwiązania?

    Lepsza stabilność przy długich czasach uśredniania. Po roku kwarc
    popłynie więcej niż 50 Hz w gniazdku, choć niestabilności dobowe mogą
    być mniejsze dla osc. kwarcowego.

    --
    Filip.

  • 15. Data: 2009-04-06 20:24:45
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-04-06 22:02, Filip Ozimek napisał:

    > Lepsza stabilność przy długich czasach uśredniania. Po roku kwarc
    > popłynie więcej niż 50 Hz w gniazdku, choć niestabilności dobowe mogą
    > być mniejsze dla osc. kwarcowego.

    I kilka/kilkanaście centów taniej na sztuce co przy
    kilkunastu/kilkudziesięciu tysiącach daje producentowi jakieś oszczędności.
    A na dokładności wcale przy takich tanich zegarkach producentowi aż tak
    bardzo nie zależy, woli oszczędność, niż trochę większa dokładność (co
    wcale nie nie jest pewne)

    --
    Cz.

  • 16. Data: 2009-04-06 21:59:41
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Tomasz Gęguś pisze:

    > Fajnie. Ale chyba nie da sie tego ot tak podłączyć?

    A co chcesz jeszcze do tego podłączyć, skoro ma masę, nogę na napięcie
    wejściowe i nogę na wyjściowe?
    Możesz dać kondensator za nim ewentualnie...
    Ale do Twojego pomysłu wystarczy stabilizator za, owszem, 50 groszy.

    m.

  • 17. Data: 2009-04-06 23:01:01
    Temat: Re: Szukam w miare taniego radia FM/AM 12V było Re: jak zamienić 12V na 9V
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl> wrote:

    > No właśnie. Muszę otworzyć ;( ale nie pomyślałem o tym, że bateria nie służy
    > do radia. No to jestem znów w punkcie wyjścia. Szukam taniego radia FM/AM
    > (najlepiej jeszcze z pogodą) zasilanego 12V. Tu może jakieś radio morskie?
    > Albo coś przenosnego? No właśnie te 12V jest wazne.
    > Oczywiście aby pobierało mało pradu z 3-4W.

    Poszukaj tu: http://www.allegro.pl/20140_miniradio.html

    Większość jest z tego co widzę na 3V - ze stabilizatora 78L33 wyciągniesz
    3.3V, ale uwaga - to stabilizator liniowy, więc dla danej mocy P z akumulatora
    zostanie pobrana moc 3.6 razy większa (12V / 3.3V). Zaleta jest taka, że te
    bateryjne radyjka nie pobierają dużej mocy, na pewno poniżej 1W (wtedy jeden
    zestaw baterii wystarczyłby na ok. 6h).

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 18. Data: 2009-04-06 23:04:56
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

> [...]

    > Albo coś przenosnego? No właśnie te 12V jest wazne.
    > Oczywiście aby pobierało mało pradu z 3-4W.

    Większość jest z tego co widzę na 3V - ze stabilizatora LM1084-3V3 wyciągniesz
[...]

    Stabilizator podłączasz tak:

    http://digilander.libero.it/nick47/12v502.gif

    INPUT to plus wejścia (12V), OUTPUT to plus wyjścia (3.3V), GND to masa (oba
    połączone minusy).

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 19. Data: 2009-04-06 23:07:28
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

> [...]

    http://digilander.libero.it/nick47/12v502.gif

    INPUT to plus wejścia (12V), OUTPUT to plus wyjścia (3.3V), GND to masa (oba
    połączone minusy) - ale to tylko dla tego LM1084, dla sugerowanego wyżej 7809
    (w przypadku gdybyś jednak znalazł radio na 9V) kolejność jest taka:

    http://www.electronicrepairguide.com/7808%20voltage%
    20regulator.jpg

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 20. Data: 2009-04-06 23:11:43
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Tomasz Gęguś <T...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak zatem przerobic 12V na 9V z możliwie małymi stratami pradu.

    Albo prostota albo małe straty mocy. Sugerowane stabilizatory liniowe
    charakteryzują się prostotą podłączenia, ale z natury występują na nich
    straty mocy - taka jest ich zasada działania. Jeżeli niskie straty są
    priorytetem to nie będzie tak prosto, potrzebny będzie stabilizator
    impulsowy, nie obejdzie się też bez obwodu redukującego zakłócenia.

    --
    http://www.gophi.pl/