  • 1. Data: 2012-06-28 18:39:55
    Temat: jak zainstalować XP na netbook'u?
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    Chciałabym zainstalować MS Windows XP na netbook'u Toshiba nb250,
    użyłam WintToFlash i przetransferowałam instalacyjną płytę (SP3 ze
    zintegrowanymi sterownikami SATA) na PenDrive i ładnie się z tego
    PenDrive'a boot-uje i zaczyna instalację w trybie tekstowym. Problem
    jednak w tym, że jak instalator (nadal tekstowy) dochodzi do momentu:
    "Instalator uruchamia system Windows"
    to po tym pojawia się "niebieski ekran" z totalna awarią sprzętową, z
    napisami m.in. w 3-ciej linijce:
    SESSION3_INITIALIZATION_FAILED
    a w ostatniej:
    *** STOP: 0x0000006F (0xFFFFFFFFC00000034, 0x0000000000000000,
    0x0000000000000000, 0x0000000000000000)

    Ten sam problem występuje nawet kiedy zaznaczę opcję "SATA Controler
    Mode = Compatibility" (czyli nie AHCI). Ja już wiem, że chodzić może o
    sterowniki SATA lecz przecież nie pomaga opcja w BIOSie oraz fakt, iż
    instalator jest już zintegrowany ze sterownikami AHCI - zresztą na
    normalnym laptopie ze stacją DVD ten Windows XP zaintalował się bez
    najmniejszego problemu.
    Proszę o konkretną pomoc! :)

  • 2. Data: 2012-06-28 19:10:45
    Temat: Re: jak zainstalować XP na netbook'u?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Vza Vizenza pisze tak:

    > normalnym laptopie ze stacją DVD ten Windows XP zaintalował się
    > bez najmniejszego problemu. Proszę o konkretną pomoc! :)

    kilka razy użyłem WinSetupUSB ale szkoda nerwów.

    Przyczaj się na promocję w kerfurze na stację zewn.

    --
    Piter

  • 3. Data: 2012-06-28 19:28:20
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    On 28 Cze, 19:10, PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > kilka razy użyłem WinSetupUSB ale szkoda nerwów.
    >
    > Przyczaj się na promocję w kerfurze na stację zewn.

    Ale przypuszczam, że problem pojawi się taki sam, bez względu na to z
    jakiego medium się instaluje. Przypuszczam, że ta Toshiba ma jakieś
    dodatkowe utrudnienie dla instalowania MS Windows XP, zwłaszcza jesli
    mamy AHCI na myśli...

  • 4. Data: 2012-06-28 20:32:04
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-28 18:39, Vza Vizenza pisze:
> [...]
    > instalator jest już zintegrowany ze sterownikami AHCI - zresztą na
    > normalnym laptopie ze stacją DVD ten Windows XP zaintalował się bez
    Konkretną pomoc to byś zapewne dostał na grupie poświęconej XP, a nie
    sprzętowi, a tutaj to ci tylko mogę odpowiedzieć - na 100% problem NIE
    wynika z SATA/ahci, tylko z tego że bootujesz XP z pendrive, czego XP
    nie umie (w standardzie). Zrobić bootowalny Pen z XP to trzeba się
    namęczyć, to że "początkowy-dosowo-tekstowy" instalator rusza, to o
    niczym nie świadczy.
    Instalator XP zna tylko i wyłącznie napędy CD (na ide, może być przez
    sata, może być scsii jak pokombinujesz, nawet może być to CD/dvd
    podłączony przez USB), a nie zna USB-pendrive, i nie umie z nich się
    uruchomić. Dopiero chyba 7 (może już vista?) potrafi się bootować (i w
    ogóle zainstalować) na nośniku typu pendrive.

    Tak samo jakbyś do zwykłego komputera podłączył pendrive, i na niego
    usiłował zainstalować XP - może i instalator wykryje ci pena jako jakaś
    literę dysku i na niego XP wrzuci, ale nie wystartuje ci taki system po
    pierwszym restarcie instalatora.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2012-06-28 21:03:57
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    On 28 Cze, 20:32, BartekK <s...@d...org> wrote:

> [...]
    > nie umie (w standardzie). Zrobić bootowalny Pen z XP to trzeba się
    > namęczyć, to że "początkowy-dosowo-tekstowy" instalator rusza, to o

    A czy możesz podać jakiś odnośnik jak to zrobić?
    Chcę zabrać tego netbook'a na wczasy a Windows7 działa na nim
    straszliwie ociężale!

  • 6. Data: 2012-06-28 21:45:27
    Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>

    "Vza Vizenza" ...

    >Chcę zabrać tego netbook'a na wczasy a Windows7 działa na nim
    >straszliwie ociężale!

    Sprobuj Windows 8

    --
    T.F.

  • 7. Data: 2012-06-28 22:13:45
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    On 28 Cze, 21:45, "T.F." <t...@U...wp.pl> wrote:

    > Sprobuj Windows 8

    Też coś! nie mam na to kasy, naprawdę nie da się zainstalować Winodws
    XP na tym netbook'u?

  • 8. Data: 2012-06-28 22:43:18
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2012-06-28 22:13, Vza Vizenza pisze:
    > Też coś! nie mam na to kasy, naprawdę nie da się zainstalować Winodws
    > XP na tym netbook'u?
    Oczywiście że się da, użyj czytnika cd/dvd na usb, wrzuć płytkę z XP do
    niego, i zainstaluje się bez problemu.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 9. Data: 2012-06-28 22:47:42
    Od: Vza Vizenza <v...@g...com>

    On 28 Cze, 22:43, BartekK <s...@d...org> wrote:
    > W dniu 2012-06-28 22:13, Vza Vizenza pisze:>> Sprobuj Windows 8
    >
    > Oczywiście że się da, użyj czytnika cd/dvd na usb, wrzuć płytkę z XP do
    > niego, i zainstaluje się bez problemu.

    Teraz nie mam gdzie tego kupić. A czy nie da się przy pomocy pendrive?

  • 10. Data: 2012-06-28 22:50:14
    Od: Przemek <r...@o...pl>

    W dniu 2012-06-28 22:43, BartekK pisze:
    > Oczywiście że się da, użyj czytnika cd/dvd na usb, wrzuć płytkę z XP do
    > niego, i zainstaluje się bez problemu.

    można też próbować nagrać instalkę na hdd, odpalić DOS'a z tego hdd i z
    niego winnt.exe z instalki XP.
    Przem