  • Data: 2014-09-14 22:08:05
    Temat: Re: jak zaatakować fpga
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dosyc potzrebny problem w zastosowaniach pzremyslowych. Byla ciezka
    > matematyka i specjalizowane programy. Prosze to zrobic "na czuja"

    Nic nie pisałem o robieniu "na czuja".
    Pisałem, że 90% problemów to synteza i adaptacja znanych i dawno
    wynalezionych rozwiązań.

    > Ja po godzinach i hobbystycznie parcuje z facetem nad wzmacniaczami do
    > aparatow sluchowych o poprawionych wlasnosciach szumowych. Moja
    > dzialka to zastosowanei "genetic programming" do optymalizacji
    > charakterystyk adaptacyjnych filtrow cyfrowych. Prosze to zrobic "na
    > czuja"

    uparłeś się, nie ?
    Oczywistym jest, że DSP to dużej mierze matematyka. Tylko że;
    1) do większości rzeczy jest mnóstwo narzędzi i gotowców - nie ma sensu
    odkrywać Ameryki na nowo.
    2) wiesz, że poza DSP też istnieje świat ?

    > No tak. W wiekszosci wyztarcza kupic kosci, wziac datasheet i poleciac
    > "na malpe"

    No no, "na małpę".

    Od ładnych paru lat prowadzę małą firmę - projektowanie i produkcja.
    Właściwie wyłącznie dla przemysłu. Bardzo często - jeśli nie zawsze -
    moja praca polega na "opracowaniu" problemu od podstaw.
    Czasem to jest banalna rzecz, czasem mniej banalna.

    Z tego co Ty piszesz, wynika, że jak ktoś nie oblicza całek w pamięci,
    to może co najwyżej wkręcać żarówki.
    Ja miałem z matematyki zazwyczaj 3. Bo mnie cholerycznie nudziła.
    Ale jakoś sobie radzę - jak potrzebuję to z pomocą paru narzędzi sobie
    wyliczę, zasymuluję - i jak dotąd działa wystarczająco dobrze, żeby moje
    urządzenia wystawiać na międzynarodowych targach (żeby było śmieszniej,
    akurat te, w których też używam DSP do przetwarzania sygnału :)

    Czyli - jak pisałem na wstępie - przesadzasz po prostu.