  • 41. Data: 2016-10-03 00:25:41
    Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Powiem szczerze jestem w szoku
    To i tak chyba nie jest afrykańska wersja bo ma tylko 3,4 litra
    Ale 33 tys za 30 letnie auto
    http://otomoto.pl/oferta/toyota-land-cruiser-land-cr
    uiser-j70-3-4-td-120km-ID6yyemF.html

  • 42. Data: 2016-10-03 07:40:04
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-02 o 20:07, Slawek h pisze:
    > Powiedzcie mi o co chodzi. Słyszałem takie opowieści ze silnik po szlifie wału
    bardzo szybko wyzional ducha. Nawet po 20 tys

    A ja widziałem jak silnik po remoncie szlifie cudowaniu rozjebał się po
    6km. Mechanik debil odwrotnie wsadził panewki oporowe...

    Lewis

  • 43. Data: 2016-10-03 08:41:15
    Od: Slawek h <s...@g...com>

    Ok ale to błąd montażowy, a o co chodzi ze szlifowaniem?

  • 44. Data: 2016-10-03 10:15:50
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-03 o 00:25, Bolko pisze:
    > Powiem szczerze jestem w szoku
    > To i tak chyba nie jest afrykańska wersja bo ma tylko 3,4 litra
> [...]

    W przypadku typowych aut terenowych (czyli m.in. Land Rover Seria, Land
    Rover Defender, Discovery, Pajero, Mercedes G, Toyota LC, niektóre Jeepy
    itd.) rocznik ma trzeciorzędne znaczenie.
    Najważniejszy jest stan ogólny i przeróbki.

    A wspomniana Toyotka - dobrze, że to J a nie KDJ, bo wtedy kosztowała by
    pewnie nie więcej, niż 10 tys. zł. ;)

    O Land Roverach i Mistsu mogę gadać godzinami, w Toyotkach się za bardzo
    nie wyznaję. Owszem, jeździłem wieloma, mam znajomych, co jeżdżą na co
    dzień, ale z daleka ich nie odróżniam.
    Poza tym ich oznaczenia są "dziwne", często nawet w serwisach są mylone.
    Gdzieś miałem tabelę podstawowych oznaczeń, było tego chyba ze 120
    pozycji. A nie obejmowały wersji silnikowych.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 45. Data: 2016-10-03 11:11:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Jakis czas temu bylem w zaprzyjaznionym warsztacie. Patrze na sworzen
    >tlokowy i oczom nie wierze.
    >Wydobiony jak po dwudziestu latach zawias w bramie.
    >Pytam co jest. A znajomu mowi ze teraz takie sworznie robia ze
    >pilka do metalu mozna przeciac jak sie ktos uprze.
    >Sworznia z malucha ledwo tarcza szlifierska brala,
    >pilnik czy pilka nie robily na nim zadnego wrazenia.

    Ale przebieg tego silnika ? Moze przejechal juz tyle, ze lepszego
    sworznia naprawde nie trzeba ...

    >Jak bylem mlody i piekny to przez kilka lat robilem minimum jeden
    >remont kapitalny silnika tygodniowo.
    >Na kilkaset rozebranych silnikow nie bylo zadnego zatartego na
    >panewkach.

    Nikomu sie nie zdarzylo bez oleju jechac ?

    J.

  • 46. Data: 2016-10-03 11:19:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Slawek h" napisał w wiadomości grup
    >Ja rozebralem bo mi olej wyplulo przez simmering i zostalo 1 litr w
    >misce.

    Ja kiedys w sierra rozwalilem miske na kamieniu.
    W dolnej czesci.

    A tu ciekawostka - kaluza oleju pod autem, a cisnienie oleju jest,
    lampka gasnie.
    No to jezdze autem dalej, choc juz drugie kupuje.

    Po kilkuset km lomot jakis spod maski.
    Podjezdzam drugim aby na zlom zaholowac, schylam sie linke gdzies
    zaczepic ... i widze urwana rure wydechowa.
    A sierra dalej jezdzi na resztce oleju :-)

    J.

  • 47. Data: 2016-10-03 11:27:26
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-03 o 08:41, Slawek h pisze:
    > Ok ale to błąd montażowy, a o co chodzi ze szlifowaniem?

    Złe spasowanie, niepoprawnie obrobiona powierzchnia, marne panewki.
    Co do samego utwardzania, teraz bez problemu co druga poważna
    szlifiernia oferuje też azotowanie wałów jak ktoś naprawdę głęboko go
    szlifuje

    Lewis

  • 48. Data: 2016-10-03 13:24:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
    >Co do samego utwardzania, teraz bez problemu co druga poważna
    >szlifiernia oferuje też azotowanie wałów jak ktoś naprawdę głęboko go
    >szlifuje

    To zdaje sie wymaga podgrzania walu - nie ma ryzyka, ze sie przy tym
    pokrzywi ?

    J.

  • 49. Data: 2016-10-03 13:54:49
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-10-03 o 13:24, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomości grup
    >
    > To zdaje sie wymaga podgrzania walu - nie ma ryzyka, ze sie przy tym
    > pokrzywi ?
    >
    > J.

    Skoro takie zabiegi się praktykuje to chyba jakoś sobie z tym radzą :)

    Lewis

  • 50. Data: 2016-10-03 14:45:22
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-10-03 o 13:54, Lewis pisze:

    > Skoro takie zabiegi się praktykuje to chyba jakoś sobie z tym radzą :)

    Lata temu, jak byłem nieco młodszy ;) na warsztatach szkolnych detale
    podgrzewało się w tylko powierzchniowo. Nie było ryzyka przegrzania, ani
    zagrzania do środka - więc deformacja była wykluczona.
    Może tak to wygląda?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam