  • 1. Data: 2014-12-07 00:06:21
    Temat: jak używacie czytnika kart sd
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Jak używać czytnika kart SD na usb żeby się kiedyś nie zdziwić :)

    Jak poznać, że z czytnika można wyciągać karty bez wyciągania wcześniej
    wtyczki z usb? Czy można wsadzać kilka kart np mikro SD i SD
    jednocześnie?

    --
    Piter

  • 2. Data: 2014-12-07 01:05:26
    Temat: Re: jak używacie czytnika kart sd
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
    > Jak używać czytnika kart SD na usb żeby się kiedyś nie zdziwić :)

    Czego się spodziewasz? Jakiego zdziwienia? Utraty danych?
    Najlepiej się przed tym zabezpieczysz przez robienie "wysuń" z Windows.

    > Jak poznać, że z czytnika można wyciągać karty bez wyciągania wcześniej
    > wtyczki z usb?

    ?? Jeśli nie chcesz utraty danych które właśnie na karcie zapisałeś
    to robisz z Windows "eject"/"wysuń" zanim wyciągniesz kartę
    z czytnika lub wtyczkę USB z gniazda USB - na jedno wychodzi.

    > Czy można wsadzać kilka kart np mikro SD i SD jednocześnie?

    Jak czytnik ma dwie osobne dziurki dla micro i dla normalnej
    to czemu nie, ale rzadko ma tak - wsadź i sprawdź czy będziesz
    dwie widział jednocześnie w systemie...

  • 3. Data: 2014-12-07 01:16:57
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message
    > Jak używać czytnika kart SD na usb żeby się kiedyś nie zdziwić :)

    >Czego się spodziewasz? Jakiego zdziwienia? Utraty danych?
    >Najlepiej się przed tym zabezpieczysz przez robienie "wysuń" z Windows.

    Po czym wnosisz że pytający korzysta z Windows?

  • 4. Data: 2014-12-07 01:25:59
    Od: "Mark" <t...@p...pl>

    Santana <s...@i...pl> w wiadomości
    news:m6069l$g1o$1@usenet.news.interia.pl napisał(a):
    > Po czym wnosisz że pytający korzysta z Windows?
    Pewnie po tym: User-Agent: Xnews/05.08.12 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)
    --
    Mark
    k...@p...pl

  • 5. Data: 2014-12-07 05:07:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mark" <t...@p...pl> wrote in message
    > Santana <s...@i...pl> w wiadomości
    > Pewnie po tym: User-Agent: Xnews/05.08.12 Mime-proxy/1.4.c.4 (Win32)

    Nie, nie po tym, do nagłówków zwykle nie zaglądam :-)

    Domyśliłem się, że używa Windows bo poziom zadanego pytania
    obnażał brak podstaw które są niezbędne aby przesiąść się
    z Windows na Linuxa... Również wiem, że użytkownicy Mac OS X
    nie zadają takich pytań, bo tam to wszystko działa trochę inaczej.
    Zostały więc metodą eliminacji MS Windows :-)

  • 6. Data: 2014-12-07 05:08:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Pszemol pisze tak:

    > Czego się spodziewasz? Jakiego zdziwienia? Utraty danych?

    Jeśli nie wiesz to nie zabieraj głosu.

    > Najlepiej się przed tym zabezpieczysz przez robienie "wysuń" z
    > Windows.

    Ty tak robisz? Bo pytam jak używacie czytnika kart

    > ?? Jeśli nie chcesz utraty danych które właśnie na karcie
    > zapisałeś to robisz z Windows "eject"/"wysuń" zanim wyciągniesz
    > kartę z czytnika lub wtyczkę USB z gniazda USB - na jedno
    > wychodzi.

    przeczytaj jeszcze raz pytanie

    > Jak czytnik ma dwie osobne dziurki dla micro i dla normalnej
    > to czemu nie, ale rzadko ma tak

    bardzo często

    > - wsadź i sprawdź czy będziesz dwie widział jednocześnie w
    > systemie...

    ja już sprawdzałem Watsonie. Ponownie "jak *używacie* czytnika kart sd"

    Pszemol nie odzywaj się w tematach o których nie masz zielonego
    pojecia. Nie zaśmiecaj mi tu wątku ściągając dyskusję na złe tory.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face. You have got a war face?

  • 7. Data: 2014-12-07 05:30:28
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "PiteR" <e...@f...pl> wrote in message

    > Jeśli nie wiesz to nie zabieraj głosu.

    Nie wiem bo nie napisałeś... Napisz to będę wiedział czego się boisz.

    > Ty tak robisz? Bo pytam jak używacie czytnika kart

    Tak, zawsze staram się używać "Wysuń/Eject" jeśli czytnik nie ma
    żadnego guzika/mechanizmu do tego służącego...
    Czytnik wbudowany w mój laptop HP nie wymaga Eject/Wysuń
    bo ma czujnik wyjmowania karty - kartę musisz wcisnąć aby
    zasuwka puściła sprężynkę wysuwającą ją... Ale przeważnie
    czytniki mają tylko prostą szparę na kartę i trzeba zrobić "wysuń".

    > przeczytaj jeszcze raz pytanie

    Zastanów się na ile różnych sposobów można zinterpretować Twoje
    pytanie a potem pomyśl jak go zadać aby było jednoznacznie...

    > bardzo często

    Bardzo często to czytnik ma obsługę tylko SD a mikro SD się
    czyta w nim za pomocą adaptera SD->microSD. Tak jest
    np. w czytnikach laptopowych. To jest standard.

    > ja już sprawdzałem Watsonie.
    > Ponownie "jak *używacie* czytnika kart sd"

    No to nie widze powodu do pytań - jeśli działa to znaczy że można :-)

    > Pszemol nie odzywaj się w tematach o których nie masz zielonego
    > pojecia. Nie zaśmiecaj mi tu wątku ściągając dyskusję na złe tory.

    Piotruś - wybij sobie z głowy że będziesz kontrolował świat i ludzi
    wokół siebie. Jeśli Ci się to marzy to przykro mi, ale Twoje marzenia
    nie spełnią się - Ty decydujesz o tym co Ty piszesz a ja i tylko ja
    decyduję o tym co ja piszę i kiedy piszę. Nie masz na to wpływu! :-)
    Lepiej się szybko z tym pogódź.

  • 8. Data: 2014-12-07 12:06:09
    Od: "JoteR" <u...@i...eu>

    "Pszemol" napisał:

    > Jak czytnik ma dwie osobne dziurki dla micro i dla normalnej
    > to czemu nie

    Fakt, fizycznie da się wsadzić, ale używać - już nie za bardzo. Taki czytnik
    zgłasza się zazwyczaj jako jedno urządzenie z wymiennym nośnikiem.
    Nośnikiem. Jednym.

    > wsadź i sprawdź czy będziesz dwie widział jednocześnie w systemie...

    Wsadziłem. Sprawdziłem. W odróżnieniu od.

    JoteR

  • 9. Data: 2014-12-07 12:22:21
    Od: " 666" <...@...6>

    Są różne czytniki.
    Lepsze obsługują obydwa gniazda (pewnie mają w sobie dwa kontrolery), trzeba
    czytać w opisie.
    Już po zakupie zwykłego doszedłem do wniosku, że warto byłoby dołożyć parę
    centów do takiego.
    Dwóch kart na raz nie wkładaj, ryzykujesz danymi.

  • 10. Data: 2014-12-07 13:59:20
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Jak czytnik ma dwie osobne dziurki dla micro i dla normalnej
    > to czemu nie, ale rzadko ma tak - wsadź i sprawdź czy będziesz
    > dwie widział jednocześnie w systemie...

    Moj (na USB 3.0) tak ma i w systemie widziany jest jako dwa napedy (SD +
    microSD).