  • 1. Data: 2014-12-06 20:59:27
    Temat: SSD - czy dobrze podlączony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    MAm nowego ssd w laptopie.
    Niestety coś jest nie tak - komputer włączasie długo, nie widac tej
    predkosci.

    Jak sprawdzic czy dysk jest dobrze "ustawiony" w windows 7?
    Jak sprawdzic predkosc?

    Na razie sprawdziłem w bios - jest ustawione AHCI - z tego co wyczytalem
    tak jak powinno być.

  • 2. Data: 2014-12-06 21:55:29
    Temat: Re: SSD - czy dobrze podlączony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Budzik b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj ...

    > MAm nowego ssd w laptopie.
    > Niestety coś jest nie tak - komputer włączasie długo, nie widac tej
    > predkosci.

    Wrecz działa bardzo wolno - system ma momenty zamrożenia, włączenie startu
    czasami jest szybkie, czasami zwiesza sie na minute.
    Nie wiem co moze byc przyczyna - na starym dysku talerozwym wszystko
    działalo ok.

  • 3. Data: 2014-12-06 21:58:21
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-06 o 21:55, Budzik pisze:
> [...]
    > czasami jest szybkie, czasami zwiesza sie na minute.
    > Nie wiem co moze byc przyczyna - na starym dysku talerozwym wszystko

    Spróbowałbym wrócić do poprzedniego dysku a ten podłączyć jako
    zewnętrzny i wtedy pomierzyć prędkość. Jeśli nadal będzie kiepsko,
    oznacza to, że problem leży w dysku.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2014-12-06 22:08:38
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    '4KB alignment' zrobiony? Tj. czym zakładałeś partycje i czy ten soft
    jest na to przygotowany?
    Tak w ogóle to
    http://www.disk-partition.com/kb/tips-ssd-optimizati
    on-windows7-3.html
    http://www.maketecheasier.com/12-things-you-must-do-
    when-running-a-solid-state-drive-in-windows-7/
    --
    _____ __________________________
    \` Y (__) __\` | | | '/

  • 5. Data: 2014-12-06 22:41:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-12-06 22:08, Michal Lukasik pisze:
    > '4KB alignment' zrobiony? Tj. czym zakładałeś partycje i czy ten soft
    > jest na to przygotowany?
    >(...)

    Wydaje mi się, że jeżeli sektory nie zamykają się na 4k, to zapis
    każdego bloku będzie szedł dodatkowo na sektorze poprzedzającym i
    następującym. Czyli w przypadku SSD (przy jego prędkości i wydajności
    IO) nie powinno go to w sposób widoczny spowalniać.

    Jeśli się mylę, to proszę o sprostowanie.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2014-12-06 23:11:00
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2014-12-06 o 22:08, Michal Lukasik pisze:

> [...]
    on-windows7-3.html
    > http://www.maketecheasier.com/12-things-you-must-do-
    when-running-a-solid-state-drive-in-windows-7/

    Czy to samo dotyczy Win8.1? U mnie prefetch jest aktywne w rejestrze.
    Aktywna jest też usługa Windows Search. Nie wiem jak nazywa się
    "SuperPrefetch" po polsku.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 7. Data: 2014-12-07 01:32:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Michal Lukasik m...@t...pl ...

    > '4KB alignment' zrobiony? Tj. czym zakładałeś partycje i czy ten soft
    > jest na to przygotowany?

    To niestety nie ja robiłem.
    Podejrzewam że jest ok, ale na wszelki wypadek - czym to sprawdzic?

    Pozostałe rzeczy zrobiłem i to nie to - podejrzewam, ze problem jest z
    karta graficzna - spróvuje zmienic sterowniki.

  • 8. Data: 2014-12-07 02:27:50
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    wiadomości news:XnsA3FBD2A7CFF0Abudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
> [...]
    > predkosci.
    >
    > Jak sprawdzic czy dysk jest dobrze "ustawiony" w windows 7?

    Poszukaj programik "AS SSD". Pokaże ci "wyrównanie" dysku
    (w lewym górnym rogu - powinno być na zielono) i pozwoli zmierzyć
    prędność w kilku testach.

    Żaden ze mnie spec od SSD, ale miałem jedno doświadczenie z instalacją.
    Dokupiłem SSD Samsunga do kompa HP z230, a po przeinstalowaniu
    Win7 na ten SSD, zaobserwowałem problem w teście odczytu losowego
    przez wiele wątków (4K-64Thrd w programie AS SSD). Przyczyną okazał
    się brak sterownika (albo zła jego wersja - już nie pamiętam) do
    intelowskiego kontrolera dysków.

    Więc jak masz tam kontroler Intela (sprawdzisz w menedżerze urządzeń,
    "kontrolery IDE ATA/ATAPI"), to możesz pokombinować ze sterownikiem.
    Nazywa się on "Intel Rapid Storage Technology", a po naszemu
    "Technologia pamięci Intel Rapid". Po zainstalowaniu, powinien pokazywać
    w obszarze powiadomień małą ikonę dysku z zielonym znaczkiem
    "check", że wszystko gra.

  • 9. Data: 2014-12-07 03:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Pozostałe rzeczy zrobiłem i to nie to - podejrzewam, ze problem jest z
    > karta graficzna - spróvuje zmienic sterowniki.

    I jeszcze jeden objaw - po uruchomieniu wywala sie program catalyst cos
    tam, komputer muli jakies 20 minut po czym problemy sie koncza i wszystko
    wraca do normy.

  • 10. Data: 2014-12-07 12:33:22
    Od: "gajowy" <gajowy-maupa-poczta.neostradat.pl>

    7.0.0.1...

> [...]

    > I jeszcze jeden objaw - po uruchomieniu wywala sie program catalyst cos
    > tam, komputer muli jakies 20 minut po czym problemy sie koncza i wszystko

    To jest program do zarządzania kartą graficzną >> AMD Catalyct Control
    Center.
    Ściągnij najnowszą wersję dla swojego systemu stąd http://www.amd.com/en-us
    i przeinstaluj
    Powinno pomóc, pamiętaj, że musisz mieć zainstalowany Microsoft .NET4
    Framework

    g a j o w y