    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak usunąć nalot?
    Date: Thu, 20 Sep 2018 21:45:18 +0200

    news:slrnpq7ouq.fur.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > W obwodzie czajnika czai się prąd o natężeniu circa 8A. Przy spadku
    > 1-2V oznacza to moc 8-16W. To się nada do użycia nawet gdy układ
    > będzie zrealizowany w technice lampowej.

    Może i zrobię kiedyś, dla zabawy czemu nie? Ale raczej chcę układu, który
    nie padnie przy byle potrąceniu. Muszę tylko na razie uzwojenia przeliczyć,
    żeby miało co się przetransformować.

    > To się da zrobić nawet bardzo niezależnie od czajnika. Zdalnie -- tak,

    Ale uzależniasz się od jego konkretnych właściwości, tego czajnika. A ja
    chcę, żeby to jednak było możliwie niezależne.

    > że będzie wyglądało jakby urządzenie korzystało z efektu splątania
    > kwantowego. Czas gotowania jest krótki (około stu sekund) i przewidywalny.
    > Zależny od ilości wlanej wody, ale w praktyce nie jest to problemem.
    > Minutnik do gotowania jajek z dzwonkiem spełni zadanie, nawet zabrany
    > do innego pomieszczenia.

    Można i tak, sam dziś ze dwa razy przegapiłem zagotowanie, jak mi TŁ szumi,
    latem trzeba otworzyć okno, bo inaczej się ugotować można. latem,
    słonecznego dnia, potrafi być w pokoju ponad 30 stopni.
    Nie słyszałem klapnięcia wyłącznika, a muszę minimalizować ilość
    przeszkadzajek, czyli, takich minutników mógłbym sobie i 50 nastawiać do
    różnych rzeczy, ale bym pierdolca dostał, zanim bym to ogarnął. Minutnik,
    czy inne takie rozwiązanie raczej odpada, choć doraźnie może go użyję.
    Albowiem nie przewidzę różnic w czasie spowodowanych choćby przewiewem w
    pomieszczeniu. Muszę mieć sygnalizację, która zapiszczy (zabrzęczy, zawyje,
    zachrobocze, zapierdzi, itd) dokładnie w momencie, kiedy powstanie sytuacja,
    której oczekuję. Za wcześnie, to ucieknie mi myśl, bo będę musiał czekać, aż
    czajnik dojdzie, za późno, doczekać aż ostygnie na tyle, że pozwoli mi znów
    załaczyć gotowanie (trwa to 1-2 minuty), wprawdzie radzę sobie ręcznie
    wymuszając trzymanie przełacznika, ale też traktuję to okazyjnie, doraźnie.
    Jak we właściwym czasie - odkładam PC na stos, obsługuję przerwanie,
    zdejmuję PC ze stosu.
    Wypróbuję różne sposoby, z lampami z ciekawości też, ale najpierw ma
    zadziałać to, co kombinuję.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.