  • 31. Data: 2012-02-07 17:14:19
    Temat: Re: jak uruchomiae zimo?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości
> [...]
    -kradl-prad-z-ulicznej-latarni/

    >Kwalifikacja jak to zwykle u nas beznadziejna, powinni mu przywalić
    >grzywnę za niszczenie mienia publicznego i tyle.

    A zniszczyl cos ?

    Moze wlasnie bardzo dobra kwalifikacja.

    J.

  • 32. Data: 2012-02-07 18:49:10
    Temat: Re: jak uruchomi? zimo?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-02-07 11:07, Bydlę pisze:

    > A co cię dziwi w tym, że tam są ogólnodostępne, a u nas karze się za
    > kradzież?
    Nic mnie nie dziwi, tylko oprócz prawa jest jeszcze coś takiego jak
    zdrowy rozsądek.
    Jak już gościa złapali, to trzeba rozdmuchać sprawę, "doszyć" mu
    zagrożenie dla bezpieczeństwa itp. itd. ??
    Tak licząc spokojnie, to godzina pracy policjanta kosztuje jakieś 20 zł,
    więc, jak gość ukradł prądu za 20 groszy, to nie może być tak, żeby
    skończyło się na jakimś pouczeniu.
    Czytałem ostatnio "Wyzwolicieli" Suworowa i jakoś tak mi się skojarzyło
    z normą ukaranych na jeden patrol.
    Jacek

  • 33. Data: 2012-02-07 20:21:16
    Temat: Re: jak uruchomić zimo?
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Tue, 7 Feb 2012 12:09:56 +0100, "yabba"
    <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote:

    >Bez przesady. Na moje ulicy przez kilka dni nie świeciły latarnie. Katastrof
    >nie odnotowano.

    Ba, na S7 od Grójca do Jedlińska nigdy chyba się nie paliły :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 34. Data: 2012-02-07 21:04:27
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Marcin N

    > Jakie mienie zniszczył?

    Latarnie? Tam w środku wiszą gołe kable bez izolacji?

    > O to chodzi, że nie ma żadnej szkodliwości tego czynu. Oczywiście JAKOŚ
    > ukarać wypada, żeby inni nie poszli jego śladem. Np. niech odśnieża
    > ulicę przez tydzień.

    I 1000 zł grzywny.

  • 35. Data: 2012-02-07 21:04:39
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-07 17:49:10 +0000, Jacek <n...@g...com> said:

    > Nic mnie nie dziwi, tylko oprócz prawa jest jeszcze coś takiego jak
    > zdrowy rozsądek.

    Tak. Zdorwy rozsądek mówi, że starzy ludzie niespecjanie chceili swą
    progeniturę oszukiwać.
    A oni (ci starzy) twierdzili, że zaczyna się od rzemyczka.

    > Jak już gościa złapali, to trzeba rozdmuchać sprawę

    O! Kto rozdmuchał sprawę?
    a/policja
    b/cykliści
    c/dziennikarze

    > , "doszyć" mu zagrożenie dla bezpieczeństwa itp. itd. ??

    A uważasz, że tam wszystko było zrobione zgodnie z przepisami i bezpiecznie?
    Dlaczego?

    > Tak licząc spokojnie, to godzina pracy policjanta kosztuje jakieś 20 zł

    No. Więc im więcej zrobią, tym taniej to wychodzi.

    > , więc, jak gość ukradł prądu za 20 groszy, to nie może być tak, żeby
    > skończyło się na jakimś pouczeniu.

    KK nie jest tak skonstruowany.
    To, o czym piszesz, ma sens w innych sprawach.

    --
    Bydlę

  • 36. Data: 2012-02-07 21:39:19
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F

    > A zniszczyl cos ?

    A można się podłączyć pod latarnię nie uszkadzając niczego? To jest tak
    po prostu otwarte, a w środku wiszą gołe kable?

    > Moze wlasnie bardzo dobra kwalifikacja.

    Jeśli faktycznie nic nie zniszczył... to może. Ale przy tej wartości
    szkody to chyba i tak wykroczenie (?).

  • 37. Data: 2012-02-07 22:06:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 07 Feb 2012 20:39:19 GMT, to napisał(a):
    > begin J.F
    > A można się podłączyć pod latarnię nie uszkadzając niczego? To jest tak
    > po prostu otwarte, a w środku wiszą gołe kable?

    Wydaje mi sie ze i takie widzialem, ale to chyba nie przepisowe.
    Jest tam zakrywka i jest jakis mechanizm blokowania - raczej nie zamek
    patentowy.
    No i dzis widzialem taka, co byla zamocowana na opaski - to zakrawa na
    jednorazowe :-)

    > Jeśli faktycznie nic nie zniszczył... to może. Ale przy tej wartości
    > szkody to chyba i tak wykroczenie (?).

    30 gr to nie wiem czy nawet szkoda mozna nazwac :-)

    J.

  • 38. Data: 2012-02-07 22:09:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 07 Feb 2012 20:04:27 GMT, to napisał(a):
    > begin Marcin N
    >
    > Latarnie? Tam w środku wiszą gołe kable bez izolacji?

    Moze byc tabliczka z nieizolowanymi zaciskami.

    J.

  • 39. Data: 2012-02-08 02:37:25
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 6 Feb 2012 23:40:22 -0800 (PST) Adam Klobukowski
    <a...@g...com> napisał:

    >Owszem słyszałem. Słyszałem też że każde zabezpieczenie ma swoje parametry, i jak
    się bardzo postarasz to na nic się nie zda, a jak wiadomo głupi ma szczęście ;)

    OMFG...
    To usłysz jeszcze co to jest selektywność zabezpieczenia...
    I doucz się jak są zbudowane instalacje elektryczne, bo żal czytać to
    co wypisujesz...

    Odpowiedz sobie na pytania:
    Jak zrobisz zwarcie w instalacji w mieszkaniu to pozbawisz zasilania
    te "tysiące ludzi", czy może wywali bezpiecznik tylko w twojej tablicy
    mieszkaniowej + ewentualnie w tablicy piętrowej? Gdzie z tych dwóch
    miejsc jest bezpiecznik na większą wartość prądu? Dlaczego?

  • 40. Data: 2012-02-08 08:07:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 08 Feb 2012 02:37:25 +0100, __Maciek napisał(a):
> [...]
    > mieszkaniowej + ewentualnie w tablicy piętrowej? Gdzie z tych dwóch
    > miejsc jest bezpiecznik na większą wartość prądu? Dlaczego?

    Tym niemniej zdarza sie ze zamiast "swojego" wylatuje ten "pietrowy", mimo
    ze jest na wiekszy prad.

    J.