  • 41. Data: 2012-02-08 08:47:34
    Temat: Re: jak uruchomiae zimo?
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:4f318bf7$0$1230$65785112@news.neostrada.pl...
    > begin J.F

    > A można się podłączyć pod latarnię nie uszkadzając niczego? To jest tak
    > po prostu otwarte, a w środku wiszą gołe kable?

    Spotykam od czasu do czasu starsze słupy z otworzoną klapką przy podstawie i
    widoczną tablicą zaciskową z dostępnymi niezaizolowanymi zaciskami pod
    napięciem.
    Klapki są zamykane przeważnie na zamek z kluczem "kwadrat", który jest
    przeważnie uszkodzony lub zardzewiały.

    > Jeśli faktycznie nic nie zniszczył... to może. Ale przy tej wartości
    > szkody to chyba i tak wykroczenie (?).

    Należy się kara dla firmy obsługującej oświetlenie za dopuszczenie do
    swobodnego dostępu do niebezpiecznego napięcia.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 42. Data: 2012-02-08 10:35:31
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:jgt9ao$q24$1@inews.gazeta.pl...

    > Należy się kara dla firmy obsługującej oświetlenie za dopuszczenie do
    > swobodnego dostępu do niebezpiecznego napięcia.

    W moim mieście, nawet na mojej ulicy większość latarń nie ma drzwiczek. I to
    od dawna. Dawno temu powyrywali je złomiarze. Od czasu do czasu ktoś to łata
    kawałkiem plastiku opasanym pastikowymi krawatkami (znaczy trytytkami) do
    słupa. Kiedyś łatali metalowymi cybantami ale też były one kradzione przez
    złomiarzy. Dwa razy w życiu widziałem jak psy sikały na latarnię i przez
    strumień moczu prąd je poraził. To kto tu stwarza zagrożenie?

  • 43. Data: 2012-02-08 10:50:08
    Temat: Re: jak uruchomić zimo?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2012-02-07 16:04, Myjk pisze:
    > Tue, 07 Feb 2012 14:56:13 +0100, Arek

    > Wynika to z kontekstu. Dokładniej wskazałeś w miejscu w którym użyłeś słowa
    > "wygody" następnie okraszając użytkowników tych "wygód" hołotą. Wygody to
    > są właśnie dla grupy przeznaczenia które wymieniłem, a nie dla hołoty przez
    > którą rozumiesz sprawnych fizycznie wandali niszczących ów "wygody".

    A mi wydaję się, że powinieneś jeszcze raz to przeczytać. A także
    późniejsze wyjaśnienie, jeżeli nadal nie rozumiesz to dalsza dyskusja
    nie ma sensu.

    Tak przy okazji w kwestii kontekstu, taka winda jest przeznaczona dla
    osób niepełnosprawnych i matek z wózkami, to nie jest kwestia wygody
    tylko umożliwienia im przejścia przez jezdnię. Dla wygody wykorzystują
    to pozostali, którym nie chce się ruszyć dupy aby wejść na parę stopni.
    Teraz skonfrontuj to z Twoimi "skojarzeniami".

    > Nie musisz, radzę sobie. Problem w tym, że masz poważny problem z
    > dobieraniem słów w wypowiedziach, co czyni je kompletnie bezsensownymi
    > pomimo twoich szczerych chęci.

    Dość słabo.

    > Nawet jeśli było pytanie pt. "czy jesteś nietrzeźwy?"?

    Nie było pytania, tylko rada aby to przemyśleć ponownie.

    A.

  • 44. Data: 2012-02-08 10:53:59
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kradzione przez złomiarzy. Dwa razy w życiu widziałem jak psy sikały na
    > latarnię i przez strumień moczu prąd je poraził. To kto tu stwarza

    Sugerujesz, że psy?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 45. Data: 2012-02-08 11:07:45
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:jgtgno$ib3$1@inews.gazeta.pl...
    Dwa razy w życiu widziałem jak psy sikały na

    > Sugerujesz, że psy?

    psy zawsze stwarzają, zwłaszcza gdy chodzą z bronią i w cywilu :))

  • 46. Data: 2012-02-08 11:12:35
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-02-08 09:35:31 +0000, "Jackare" <1...@t...com.pl> said:

> [...]
    > one kradzione przez złomiarzy. Dwa razy w życiu widziałem jak psy
    > sikały na latarnię i przez strumień moczu prąd je poraził. To kto tu

    Złomia, tfu! złodzieje do spółki z firmami obsługującymi lampy.
    Przecież to oczywiste...

    --
    Bydlę

  • 47. Data: 2012-02-08 11:27:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości

    >psy zawsze stwarzają, zwłaszcza gdy chodzą z bronią i w cywilu :))

    http://www.fakt.pl/Wpadka-policjant-dziennikarz-pies
    -psy,artykuly,140935,1.html

    J.

  • 48. Data: 2012-02-08 11:43:44
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Jak się odpowiednio postaram to i moje spięcie do podstacji dojdzie :)

    Zakładasz że te zabezpieczenia po drodze są sprawne. Z doświadczenia wiem że często
    nie są.

    Zresztą ten przepis jest po to żeby ludzie bez uprawnień i wiedz się nie tykali prądu
    bo narażają siebie i innych nie tylko na niedogodność ale i realną groźbę utraty
    zdrowia i życia.

  • 49. Data: 2012-02-08 18:18:40
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com>

[...]

    Skazali go za kradzież bo naraził ???

  • 50. Data: 2012-02-08 18:22:57
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > IMHO nie chodzi o to aby za darmo, tylko aby w ogóle było można. Gdyby
    > ktoś myślał bardziej kreatywnie i przyjaźnie to postawiłby w miejscach
    > postojowych stacje zasilające, np uruchamiane wrzutem monety, sms-em czy
    > innym sposobem pre-paidu, np wrzucenie monety owteirałoby drzwi dające
    > dostęp do gniazda zasilajacego i załączałoby zasilanie na tyle kWh ile
    > można kupić za dany nominał.

    Prawo mamy zdaje się zbyt monopolistyczne.