-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aabh135.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
Subject: Re: jak to na autostradzie
Date: Mon, 16 Dec 2024 14:35:21 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <1...@4...net>
References: <1rylgtyp3au5l.lw9q4nled2mp$.dlg@40tude.net>
<vj94ig$jau$3@news.chmurka.net> <vj9vvv$4np$6@news.chmurka.net>
<1qosvedjo4mfo.1frbm6q6mt08b$.dlg@40tude.net>
<vjca5d$ot8$2@news.chmurka.net> <Map6P.6271$_ud4.4461@fx01.ams1>
<vjd938$s0u$1@news.chmurka.net> <Rxz6P.3419$1e9d.1071@fx10.ams1>
<vjf7r3$e3p$4@news.chmurka.net> <vjfamg$sak$1@news.chmurka.net>
<vjfohi$89d$2@news.chmurka.net> <vjghuc$1um$2@news.chmurka.net>
<vjgid2$1rm$4@news.chmurka.net> <vjgig0$1um$4@news.chmurka.net>
<vjgivq$1rm$6@news.chmurka.net>
<1tpsltkpuhl7d$.1qwewfmtaga42.dlg@40tude.net>
<vjh86r$lma$1@news.chmurka.net>
<iqdz5r69e6lc$.1wwcts1xjrh6c$.dlg@40tude.net>
<vjhmj8$2ge$1@news.chmurka.net>
<d7t5z38llmkt$.3o3wyzseihy9$.dlg@40tude.net>
<vjjspd$5d4$1@news.chmurka.net>
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
posting-host="aabh135.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.33.135";
logging-data="2330"; mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
Cancel-Lock: sha1:1ZZnyQD1bmSeqmms63GTkjzH65w=
sha256:QN1DIE1dBN46i2fgzph+EUNo9+U+VNBbWCgX/ig9TH4=
sha1:jMRsg5x/5DFX6J6eEw8nzHqnlRg=
sha256:Vm1fDTH2DAStDwnM47vhJWEJ3uz/zO0OQPnXvU0wTRA=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727128 pl.soc.prawo:861125
[ ukryj nagłówki ]On Sat, 14 Dec 2024 13:13:31 +0100, io wrote:
> W dniu 13.12.2024 o 19:13, J.F pisze:
>> On Fri, 13 Dec 2024 17:15:32 +0100, io wrote:
>>> W dniu 13.12.2024 o 13:43, J.F pisze:
>>>> On Fri, 13 Dec 2024 13:10:04 +0100, io wrote:
>>>>> W dniu 13.12.2024 o 09:40, J.F pisze:
>>>>>> On Fri, 13 Dec 2024 07:08:42 +0100, Shrek wrote:
>>
>>>>>>> No ba... A za wrocławiem to nikt im nie powiedział czym grozi samochód
>>>>>>> stojący na pasie autostrady i nie zrobili awaryjnego. W sumie bez sensu
>>>>>>> ten awaryjny. W razie W da się mandat temu co przyjebał i już!
>>>>>>
>>>>>> Pretensje do Hitlera.
>>>>>> Choc gdyby nie on ... pewnie by tej autostrady nie było :-)
>>>>>
>>>>> Co ma pas awaryjny na A4 do Hitlera?
>>>>
>>>> Hitler nie zrobił - to go nie było.
>>>> Władza w PRL nic nie zrobiła, potem w zasadzie zrobiono jezdnie na
>>>> nowo - ale ciągle bez pasa awaryjnego.
>>>
>>> No ale to przecież budowali tę drogę i nie byli związani tym, co Hitler
>>> dawno wybudował.
>>
>> Trzeba by jakies grunty wykupić ... choć ogrodzenie stoi,
>> być może projekt zrobić, wiadukty poszerzyć ... no i pieniędzy mieć
>> więcej ...
>
> Taaa, paniętam, że przez wiele lat śladowe ilości autostrad rocznie
> budowaliśmy więc w ogóle cud, że ta A4 zaistniała.
Ona po prostu była :-)
Za PRL powstał odcinek Katowice-Kraków, tzn tak czytam i do konca nie
jestem pewien ile powstało do roku 1989.
Potem zrobiono odcinek Wrocław-Opole-Gliwice, z unijną dotacją, choć
przed uniowstąpieniem.
Bo wczesniej Hitler tam tylko 1 jezdnię zrobił.
W międzyczasie odcinek Wrocław-Legnica, (oraz Legnica-Olszyna -tez 1
jezdnia) w zasadzie przestał się nadawać do jazdy, więc z unijną
dotacją został wybudowany na nowo.
No i calkiem na nowo zrobiono odcinek
Legnica(Krzywa)-Jędrzychowice(Zgorzelec), a potem za Krakowem na
wschód.
A teraz słyszę dyskusję o odcinku Wrocław-Legnica - poszerzać, czy
zrobić nową.
https://www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/wskazalismy-wa
riant-rozbudowy-a4-pomiedzy-legnica-a-wroclawiem
Ale to już jakiś staroć, bo sprzed roku.
Z ciekawostek - Niemcy roku budują wiecej km autostrad niż Polska.
A przecież oni te auutostrady już mają :-)
>>>>>> Pas awaryjny jest w planach, ale chyba jakis odległych.
>>>>>> Cos mowią, ze trzeba najpierw nowe wiadukty zbudowac, bo stare za
>>>>>> wąskie.
>>>>>
>>>>> To przecież niedawno te wiadukty budowali.
>>>>
>>>> Niedawno - w 193x :-)
>>>> Wrocław - Legnica.
>>>>
>>>> Choc pamiętam, że coś z tymi wiaduktami potem było, bo sie prof.
>>>> Biliszczuk w jednym pomylił.
>>>>
>>>> Tu by np trzeba było pas awaryjny przerwać
>>>> https://maps.app.goo.gl/wESjJnp3Y4K1tyHHA
>>>>
>>>> A może nie, może się jeszcze wcisnie?
>>>>
>>>>
>>>> A takich jest na trasie więcej.
>>>
>>> Czyli rozumiem, że ten odcinek budowali dawno a ten do Katowic już
>>> niedawno i stąd nie ma tego awaryjnego i kwestia wiaduktów.
>>
>> Hitler zrobił autostradę od Berlina do Gleiwitz :-)
>>
>> Tylko tak naprawdę to np od Wrocławia do Gliwic była "droga
>> jednojezdniowa w randze autostrady". dwa pasy wszystkiego.
>> Podobnie od Odry (Olszyna) do Legnicy (Krzywa).
>>
>> Ale od Legnicy do Wrocławia były dwie jezdnie, ale bez pasa
>> awaryjnego.
>>
>> Po 70 latach jezdnie się juz prawie nie nadawały do użytku
>> ("najdłuższe schody Europy"), płyty z jezdni zdjęto, i nawierzchnie
>> wylano na nowo. Pewnie jeszcze głębiej coś robiono.
>>
>> Ale pasa awaryjnego nie zrobiono :-)
>>
>> są tylko zatoki "parkingowe" co 500m.
>>
>> P.S. Kostka brukowa? Tej nie pamietam ... ale cos mi świta, może za
>> moich dziecinnych lat. A moze w NRD
>>
>> https://www.wroclaw.pl/dla-mieszkanca/autostrada-a4-
przed-ii-wojna-swiatowa-archiwalne-zdjecia-z-budowy-
lata-30-xx-wieku
>>
>> Ale przeciez były betonowe "płyty", kostka może gdzies miejscami na
>> rozjazdach?
>>
>> https://polska-org.pl/7415613,foto.html?idEntity=329
2845
>
> Ja pamiętam jak nie aż tak dawno ze Śląska jeździłem do Wrocławia, że
> jechało się do Gliwic, tam były płyty, ale A4 budowano w zupełnie innym
> miejscu. A dalej już chyba wybudowaną A4 się jechało. Nie wiem jak było
> wcześniej, chyba nie jeździłem albo nie wiem co.
Śląsk słabo pamiętam, te płyty w okolicach Gliwic chodzą mi jednak po
głowie.
Od Wrocławia do Gliwic prowadziła jedna jezdnia betonowych "płyt",
ale ponieważ to żadna autostrada, to jeździło się często równoległą
DK94.
Na pewno przy Wrocławiu nowe jezdnie poszły trasą tych starych płyt,
ale dalej to już głowy nie dam. Prawdopodobnie jednak szły starą
trasą, bo tam wiele przygotowane, ale może pod Gliwicami coś trzeba
było zmieniać.
No i google znajduje sprawę góry św. Anny
https://nto.pl/autostrada-a4-wcale-nie-musiala-przec
inac-gory-swietej-anny/ar/4641193
https://dzikiezycie.pl/archiwum/1997/kwiecien-1997/n
ie-dla-autostrady-przez-gore-sw-anny
Hm, nie było tej starej jezdni aż do Gliwic?
> Teraz oczywiście
> wszystko do Wrocławia jest normalnie. A Wrocław-Legnica to tak, bez
> awaryjnego, nie wiem dlaczego akurat tam.
No bo Hitler nie zrobił, a potem, jak te nienadające się do jazdy
"płyty" likwidowali, to też nie zrobili :-)
No i masz kwestie szerokości wiaduktów.
Przy czym to nie jest dokładnie od Wrocławia, a gdzies od Kątów
Wrocławskich. Pod Wrocławiem pas awaryjny jest.
Tu się kończy
https://maps.app.goo.gl/zk9AMg1YynWvLHow7
> Może o oszczędności na kasie chodziło.
Na pewno też.
No cóź, chyba wolę 90 km autostrady bez pasa awaryjnego, i nawet z
ograniczeniem do 110, i 50 km gdzie indziej, niż 90km wypasionej
autostrady i 50 km "zwykłej krajówki".
Szczególnie, jak tych 110 nie pilnują jakoś ambitnie :-)
> Ale to już trochę czasu minęło, można było to ogarnąć. Ale jak
> spojrzeć na te wyboje na A1 koło Bytomia.. naród zahartowany, nie ma co
> robić sensacji, znak się stawia i po sprawie.
teren górniczy ...
>> P.S. czesc pierwsza, jak to na A4 bito rekord prędkosci polskiego
>> Fiata
>> https://www.youtube.com/watch?v=xIotU6T2DGk
>>
> cz 2
> https://www.youtube.com/watch?v=iqtI99iQCMM
>
> "W bagażniku samochodu 72 kg części zamiennych" :-)
>
> "lampka oleju się zapaliła, wyłączyłem na luz"
>
> I jak to dzisiaj zrobić w Twizy :-)
A o ile się orientuję, to i tak im wypaliło dziurę w tłoku,
bo podobno zła świeca była.
I to nie fabryczna, bo ten silnik rozebrano, np prześwietlono
korbowody, i złożono na nowo.
Pewnie nie tylko silnik.
Nawiasem pytając - ile ten rekord przetrwał?
Bo na pewno pobił mercedes, ale to już w tym wieku.
Nie jest to znów kwestia osiągów, tylko bardziej kosztów.
Ktos musi zapłacić.
>>>>>> Więc na razie ograniczyli prędkość do 110, zabronili sie wyprzedzać
>>>>>> ciężarówkom (ciekawe jak to ma pomóc), ustawili odcinkowy pomiar
>>>>>> prędkości ... i on zbiera pieniądze :-)
>>>>>>
>>>>> Zbiera na pasożytów.
>>>>
>>>> Emerytów, lekarzy, policjantów, polityków, nauczycieli, wojsko ...
>>>
>>> Stoją tu ..jki na ulicy Westerplatte (o takem 'Westerplatte'
>>> walczyliśmy) za górką by ich nie było widać i łapią. Jak to Emil
>>> powiedział, gdyby chodziło o prewencję to powinni być widoczni. Takie to
>>> mamy 'osiągnięcia' społeczne.
>>
>> IMHO - prewencja z mandatem jest dużo bardziej skuteczna :-)
>
> ... a najbardziej skuteczna jest kulka w łeb
Znowu nie przesadzajmy z tą kulką.
Wlepią 500 czy 1000 zł, to będziesz bardziej uważał w przyszłości :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 16.12.24 19:32 Shrek
- 16.12.24 19:34 Shrek
- 16.12.24 20:07 io
- 16.12.24 21:47 Robert Tomasik
- 16.12.24 21:55 J.F
- 16.12.24 22:32 Pixel(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-16 Środa Wielkopolska => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-16 Poznań => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-16 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-16 Re: Bodnatura BARDZO tanio wyceniła Owsiaka. HAŃBA!
- 2025-01-16 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-15 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-15 Kraków => User Experience Designer <=
- 2025-01-15 CYA: Minister Finansów odbija piłeczkę do PKW :-) [obiektywny brak możliwości wykonania wewnętrznie sprzecznej uchwały]
- 2025-01-15 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-15 Zielona Góra => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-15 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst