-
Data: 2024-12-14 13:13:31
Temat: Re: jak to na autostradzie
Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 13.12.2024 o 19:13, J.F pisze:
> On Fri, 13 Dec 2024 17:15:32 +0100, io wrote:
>> W dniu 13.12.2024 o 13:43, J.F pisze:
>>> On Fri, 13 Dec 2024 13:10:04 +0100, io wrote:
>>>> W dniu 13.12.2024 o 09:40, J.F pisze:
>>>>> On Fri, 13 Dec 2024 07:08:42 +0100, Shrek wrote:
>
>>>>>> No ba... A za wrocławiem to nikt im nie powiedział czym grozi samochód
>>>>>> stojący na pasie autostrady i nie zrobili awaryjnego. W sumie bez sensu
>>>>>> ten awaryjny. W razie W da się mandat temu co przyjebał i już!
>>>>>
>>>>> Pretensje do Hitlera.
>>>>> Choc gdyby nie on ... pewnie by tej autostrady nie było :-)
>>>>
>>>> Co ma pas awaryjny na A4 do Hitlera?
>>>
>>> Hitler nie zrobił - to go nie było.
>>> Władza w PRL nic nie zrobiła, potem w zasadzie zrobiono jezdnie na
>>> nowo - ale ciągle bez pasa awaryjnego.
>>
>> No ale to przecież budowali tę drogę i nie byli związani tym, co Hitler
>> dawno wybudował.
>
> Trzeba by jakies grunty wykupić ... choć ogrodzenie stoi,
> być może projekt zrobić, wiadukty poszerzyć ... no i pieniędzy mieć
> więcej ...
Taaa, paniętam, że przez wiele lat śladowe ilości autostrad rocznie
budowaliśmy więc w ogóle cud, że ta A4 zaistniała.
>
>>>>> Pas awaryjny jest w planach, ale chyba jakis odległych.
>>>>> Cos mowią, ze trzeba najpierw nowe wiadukty zbudowac, bo stare za
>>>>> wąskie.
>>>>
>>>> To przecież niedawno te wiadukty budowali.
>>>
>>> Niedawno - w 193x :-)
>>> Wrocław - Legnica.
>>>
>>> Choc pamiętam, że coś z tymi wiaduktami potem było, bo sie prof.
>>> Biliszczuk w jednym pomylił.
>>>
>>> Tu by np trzeba było pas awaryjny przerwać
>>> https://maps.app.goo.gl/wESjJnp3Y4K1tyHHA
>>>
>>> A może nie, może się jeszcze wcisnie?
>>>
>>>
>>> A takich jest na trasie więcej.
>>
>> Czyli rozumiem, że ten odcinek budowali dawno a ten do Katowic już
>> niedawno i stąd nie ma tego awaryjnego i kwestia wiaduktów.
>
> Hitler zrobił autostradę od Berlina do Gleiwitz :-)
>
> Tylko tak naprawdę to np od Wrocławia do Gliwic była "droga
> jednojezdniowa w randze autostrady". dwa pasy wszystkiego.
> Podobnie od Odry (Olszyna) do Legnicy (Krzywa).
>
> Ale od Legnicy do Wrocławia były dwie jezdnie, ale bez pasa
> awaryjnego.
>
> Po 70 latach jezdnie się juz prawie nie nadawały do użytku
> ("najdłuższe schody Europy"), płyty z jezdni zdjęto, i nawierzchnie
> wylano na nowo. Pewnie jeszcze głębiej coś robiono.
>
> Ale pasa awaryjnego nie zrobiono :-)
>
> są tylko zatoki "parkingowe" co 500m.
>
> P.S. Kostka brukowa? Tej nie pamietam ... ale cos mi świta, może za
> moich dziecinnych lat. A moze w NRD
>
> https://www.wroclaw.pl/dla-mieszkanca/autostrada-a4-
przed-ii-wojna-swiatowa-archiwalne-zdjecia-z-budowy-
lata-30-xx-wieku
>
> Ale przeciez były betonowe "płyty", kostka może gdzies miejscami na
> rozjazdach?
>
> https://polska-org.pl/7415613,foto.html?idEntity=329
2845
Ja pamiętam jak nie aż tak dawno ze Śląska jeździłem do Wrocławia, że
jechało się do Gliwic, tam były płyty, ale A4 budowano w zupełnie innym
miejscu. A dalej już chyba wybudowaną A4 się jechało. Nie wiem jak było
wcześniej, chyba nie jeździłem albo nie wiem co. Teraz oczywiście
wszystko do Wrocławia jest normalnie. A Wrocław-Legnica to tak, bez
awaryjnego, nie wiem dlaczego akurat tam. Może o oszczędności na kasie
chodziło. Ale to już trochę czasu minęło, można było to ogarnąć. Ale jak
spojrzeć na te wyboje na A1 koło Bytomia.. naród zahartowany, nie ma co
robić sensacji, znak się stawia i po sprawie.
>
>
> P.S. czesc pierwsza, jak to na A4 bito rekord prędkosci polskiego
> Fiata
> https://www.youtube.com/watch?v=xIotU6T2DGk
>
cz 2
https://www.youtube.com/watch?v=iqtI99iQCMM
"W bagażniku samochodu 72 kg części zamiennych" :-)
"lampka oleju się zapaliła, wyłączyłem na luz"
I jak to dzisiaj zrobić w Twizy :-)
>>>>> Więc na razie ograniczyli prędkość do 110, zabronili sie wyprzedzać
>>>>> ciężarówkom (ciekawe jak to ma pomóc), ustawili odcinkowy pomiar
>>>>> prędkości ... i on zbiera pieniądze :-)
>>>>>
>>>>
>>>> Zbiera na pasożytów.
>>>
>>> Emerytów, lekarzy, policjantów, polityków, nauczycieli, wojsko ...
>>
>> Stoją tu ..jki na ulicy Westerplatte (o takem 'Westerplatte'
>> walczyliśmy) za górką by ich nie było widać i łapią. Jak to Emil
>> powiedział, gdyby chodziło o prewencję to powinni być widoczni. Takie to
>> mamy 'osiągnięcia' społeczne.
>
> IMHO - prewencja z mandatem jest dużo bardziej skuteczna :-)
... a najbardziej skuteczna jest kulka w łeb
Następne wpisy z tego wątku
- 14.12.24 15:04 Kviat
- 15.12.24 03:12 Marcin Debowski
- 15.12.24 03:19 Marcin Debowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A