-
Data: 2024-12-13 11:07:49
Temat: Re: jak to na autostradzie
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Fri, 13 Dec 2024 00:27:09 GMT, Marcin Debowski wrote:
> On 2024-12-12, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
>> W dniu 12.12.2024 o 12:11, Marcin Debowski pisze:
>>
>>>> Rzuć sobie okiem przykładowo tu:
>>>> https://maps.app.goo.gl/3xkkXChjmFfpJYD27,
>>>> https://maps.app.goo.gl/XFJBaJE65TLci2TS6,
>>>> https://maps.app.goo.gl/CxYiTrVTkzWagaTA8 - tak losowo wziąłem na
>>>> częściej w nocy wykorzystywanym przeze mnie odcinku. Jak oceniasz? Po co
>>>> są tam te plastikowe "lamelki" na barierze?
>>> Wiadomo, ale są one wszedzie?
>>
>> Skoro są, to widać konstruktor przewidział, ze się jeździ na światłach
>> drogowych. Czy wszędzie? Nie wiem. Nie będę teraz jechał i sprawdzał
>> tylko dlatego, że J.F ma - jak napisał - popsute światła i boi się ich
>> używać, a Shrek nie widział autostrady w nocy w ogóle.
>
> ZCWidzę, one są jednak głownie na zakrętach.
IMHO - miedzy Wroclawiem a Legnicą postawi trochę na prostych.
Ale może źle pamiętam, w google zdjęcia stare ... zresztą w ogóle jest
tam sporo łagodnych łuków i drobnych pofaldowań.
> Taki np. odcinek: https://maps.app.goo.gl/u6HDZW9kZxMLuyxg8
>
> Długa prosta przed tym wiaduktem ma rozdzielającą barierkę z grubsza na
> takiej wysokości, że MZ zablokuje większość długich u pojazdów osobowych
> jadących lewym pasem.
Jak zrobisz zoom, to zobaczysz światła samochódów z przeciwka.
Jak podjedziesz troche do przodu, to się pokażą jeszcze samochody na
lewym pasie. np
https://maps.app.goo.gl/QdaanUV5oVLX6fnB9
Ale kamery googla gdzies nad dachem, znacznie wyżej niz kierowca w
osobówce. Może zasłania ... ale dostawczaki i ciezarowki oslepisz.
> Pytanie, czy to tak specjalnie.
Barierki mają taką wysokość, aby zatrzymać samochody.
Muszą być na tyle wysokie, żeby niskie osobowe nie wcisnęły sie
silnikiem pod barierkę, a na cięzarówki przydałyby się trochę wyższe.
No i gdzies na podobnej wysokości są reflektory w samochodach.
Ale oczy kierowcy wyżej.
> Raczej nie, bo
> dalej w pobliżu wiaduktu znajdują się te pionowe łopatki
> przeciwoślepieniowe. Wyraźnie widać, że chodzi tu o zakręt, bo jakby
> chodziło o coś inego, to łopatki powinny się znaleźć wcześniej - droga
> opada przed wiaduktem, i środkowa barierka na odcinku pewnie 300-500 m
> będzie poniżej lini świateł, czyli będzie się oślepiać nawet tymi
> osobówkami.
No własnie chyba niespecjalnie widać.
Pod wiaduktem być może jest wgłebienie, co by uzazadniało bledy ...
ale znacznie dalej.
Po co są przed wiaduktem, to nie wiem.
Za wiaduktem istotnie zakręt, i tam mogą się przydać ... no i są na
długim odcinku, a potem się kończą, choc droga jakaś wklęsła i
barierka nie chroni ...
https://maps.app.goo.gl/DaQU9EGMxyfa9FPr9
> Myślę, że z tą uniwersalnością używania długich na autostratadach to
> jest raczej pobożne życzenie niż rzeczywistość, przynajmniej w Polsce.
> Ale sam z jakiegoś powodu pamiętam, jak mój łojcieć w czasach, gdy w
> Polsce de facto nie było autostrad, twierdził, że autostrada to taka
> droga gdzie m.in. można posuwać na długich i się innych nie oślepia :)
Wtedy były w kraju autostrady az dwie (?), ruch pod Wrocławiem dośc
mały, z racji lokalizacji i kartek na benzynę :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.24 11:42 J.F
- 13.12.24 11:44 J.F
- 13.12.24 12:17 Pixel(R)??
- 13.12.24 13:05 io
- 13.12.24 13:10 io
- 13.12.24 13:43 J.F
- 13.12.24 13:44 J.F
- 13.12.24 15:37 io
- 13.12.24 16:12 Robert Tomasik
- 13.12.24 16:06 Robert Tomasik
- 13.12.24 16:07 Robert Tomasik
- 13.12.24 16:08 Robert Tomasik
- 13.12.24 16:12 Robert Tomasik
- 13.12.24 16:14 Robert Tomasik
- 13.12.24 16:39 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A