-
Data: 2024-12-09 18:31:09
Temat: Re: jak to na autostradzie
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Mon, 9 Dec 2024 17:47:55 +0100, Robert Tomasik wrote:
> W dniu 09.12.2024 o 17:19, J.F pisze:
>
>>> Po co? Dla kolejnego, który w nią przydzwoni?
>> A jak chcesz zabrać tę przyczepę?
>> Po uderzeniu nie wiadomo, czy nadaje się do jazdy, ale nawet odholować
>> to trzeba jakims pojazdem.
>
> O tego jest Straż Pożarna
SP lawet nie ma, gdyby była potrzebna.
Czy ma odpowiedni hak do tej przyczepki, to tez nie jestem pewien.
A SP wie, gdzie ma odholować w razie potrzeby ?
>> Jeśli natomiast ona spełniała tam jakąś istotną rolę przy tym
>> zwężeniu, a wygląda trochę na "ostrzegawczą", no to wypadałoby
>> odstawić na miejsce, ale:
>> -trzeba by zakasać rękawy i wziąć sie do roboty ... honor Policjanta
>> pozwala ?
>>
>> -nie jestem taki pewien, czy dwóch ludzi wystarczy ... wygląda na
>> niezaładowaną i lekką, ale po stuknięciu różnie może być.
>>
>> -no i np może ona tam stała i miała świecić, ale świecenie się
>> skończyło.
>
> No i tu właśnie sedno. Co bedzie, jak kolejny przydzwoni w ten
> przerośnięty trójkąt ostrzegawczy i się okaże, ze Policja ustawiła
> pułapkę?
Jak nie swieci, to wina Policjantów :-)
Jak swieci, to wina dzwoniącego :-)
> NA autostradzie chyba (bo u nas nie ma) ściąga się patrol
> zarządcy autostrady i niech walczy z problemem.
O tyle właściwe, że przyczepka może związana z robotami drogowymi na
autostradzie.
Gorzej jak droga gorsza i zarządca patroli nie ma :-)
> Ale przy okazji: nie
> chce mi się drążyć, ale zdaje się, ze autostrada ma ubezpieczenie AC od
> porzuconych przyczep itp.
Nie bardzo wiem, czemu miałaby mieć. Przyczepa ma OC.
Autostrada być może ma od różnych przeszkód, i może nawet porzucone
przyczepy obejmuje.
Bo wydaje się, że autostrada/zarządca drogi to powinien być
ubezpieczony od szkód związanych z samą drogą, typu dziura,
a tam w dodatku teren górniczy :-)
Za spadnięty ładunek, to już zasadniczo nie droga odpowiada.
Hm, a jakby tak wczesniej były takie wyboje, że cięzary z cięzarówki
spadają ? :-)
>>> A poważnie, to nie wyobrażam
>>> sob ie jechać szybciej, niż droga hamowania na zasięgu widzialności.
>>> Może dlatego, że większość jeżdżę nocami i ro po drogach, gdzie pląta
>>> się masa zwierząt albo wręcz gruntowych, gdzie nigdy nie wiesz, co leży.
>> Na gruntowych to może i jedziesz 20km/h.
>> Bo ja z kolei nie wyobrazam sobie jechania przez Polskę 20km/h, czy
>> nawet 30. Może w gęstej mgle ...
>
> Światła drogowe oświetlają na te 150 metrów, a to na suchej nawierzchni
> ~125 km/h. Na mokrej ~90 km/h. Do ogarnięcia.
Na autostradzie mierne szanse włączenia. Choc bywa, że montują
przesłony na środku.
Na innej drodze też często trzeba przełączyć.
> Ja u nas za miastem bardzo
> często jeżdżę na tempomacie 70 km/h. Uważam to za taką optymalną
> prędkość nocną.
Jak sobie wracasz 10 km do domu, to może i optymalna, jak masz w
planach 500km, to niezbyt.
Cięzarówkom wolno 70, to często tyle pojedziesz, jak wyprzedzić
trudno.
> Chyba, że znajdzie się ktoś przede mną, kto jedzie
> szybciej. Ustawiam się za nim te 50~100 metrów i jadę. Ja swoimi
> krótkimi mu nie przeszkadzam. Widzę w swoich światłach jego światła. Jak
> przydzwoni w Łosia, Jelenia, czy Dzika, to zdążę wyhamować.
Oby :-)
A powienienes wyprzedzic, zatrzymać i pouczyc, że za szybko jedzie w
tych warunkach :-)
>>> Nie w tym rzecz. Chodziło mi o art. 436 kc. Ale tam mowa o pojeździe
>>> mechanicznym i przyczepa chyba nie spełnia tego warunku. Zostaje art.
>> Chyba nie. Ale czy to ma znaczenie, jak kierowca samochodu sie
>> przyznał do "spowodowania zagrożenia" ?
>
> Uważam, że to dwa różne problemy. To, że przywalił w nią, to jedno. Ale
> to, ze jej tam nie powinno być, to druga sprawa.
Ale odpowiedzialność finansową za kolizję ponosi już on :-)
>> Jakoś tak powinno być, ale firma już dziś nie pracuje :-)
>> Zresztą widać tam kolejną migającą tablicę ciut dalej ...
>
> One pewnie w kaskadzie stały. Miały zepchnąć z tych pasów, na których
> pracowali. Tu problemem było to, że ona nie stała tym kolorowym czołem w
> stronę ofiary. Wątpię, by ktoś celowo to tak ustawił. Może wiatr, a może
> ktoś zawadził wcześniej.
Tam jakies pachołki ... miałaby stać przed pachołkami?
Za, ale ktos nie wyrobił?
No chyba, ze faktycznie wiatr ...
tak czy inaczej - zakładamy, ze pracownicy ustawili prawidłowo, i
poszli do domu.
I teraz masz problem, kogo wzywać ... ale może są jakies sposoby.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.12.24 18:34 io
- 09.12.24 18:37 io
- 09.12.24 18:36 Pixel(R)??
- 09.12.24 18:41 Pixel(R)??
- 09.12.24 18:49 Shrek
- 09.12.24 18:51 Shrek
- 09.12.24 18:54 Shrek
- 09.12.24 18:56 J.F
- 09.12.24 19:08 Pixel(R)??
- 09.12.24 19:12 Shrek
- 09.12.24 19:13 J.F
- 09.12.24 19:15 J.F
- 09.12.24 19:15 Pixel(R)??
- 09.12.24 19:17 Pixel(R)??
- 09.12.24 19:21 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=