  • 21. Data: 2017-02-16 23:28:12
    Temat: Re: jak się przylutować do magnesu?
    Od: "V.L.Pinkley" <v...@g...com>

    użytkownik sundayman napisał:
    > Lutować stopem lichtenberga ( 100 st. C )

    Pisałem że się nie da, miałem na myśli magnesy neodymowe, one są
    pokryte chromem, a chrom jak wiadomo jest Very Difficult
    https://en.wikipedia.org/wiki/Solderability

    Chętnie zobaczę coś przylutowane do magnesu.

  • 22. Data: 2017-02-17 12:27:06
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.02.2017 um 23:20 schrieb HF5BS:

    > Użytkownik "Zenek Kapelinder" <4...@g...com> napisał w
    > wiadomości news:a21d1350-7f58-45f4-b084-f0fe7a02e11a@googlegrou
    ps.com...

    > Czyli coś-za-coś, mocna siła, to i niski punkt Curie?
    > Czyli chyba nie tak najgorzej wyskoczyłem z tymi spoinami z kleju
    > przewodzącego?
    > Piszesz 80 stopni... to dyski twarde są zagrożone, jak taki się wsadzi w
    > miejsce, które dowali do 80, to jak potem ma działać siłownik?

    W zależności od typu, te magnesy mają Tc od 100°C do 320°C.

    W.

  • 23. Data: 2017-02-17 12:52:37
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości

    > W zależności od typu, te magnesy mają Tc od 100°C do 320°C.

    Te dyskowe? To i tak blisko, więc chyba bym jednak starał się delikatnie
    obejmą, albo przykleić klejem przewodzacym. Ostatecznie, elektroda z metalu
    ferromagnetycznego i liczyć na to, że opór w punkcie zetknięcia nie będzie
    jakiś nieziemski.
    Ale i tak chyba trzeba to jakoś pomocować... więc... czemu nie od razu
    podłożyć w obejmie np. blaszkę mosieżną i do niej dolutować doprowadzenie? A
    mosiądz jest chyba względnie miękki i może on będzie lepszy dla magnesu od
    twardej obejmy?

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 24. Data: 2017-02-17 20:11:55
    Od: szod <b...@a...pl>

    W dniu 2017-02-16 o 14:35, ToMasz pisze:

    > chciałem puścić prąd przez parę magnesów. widziałem filmiki w których
    > kabelki z magnesikami przykładane są do ogniw 18650 - więc da się.
    > Może na elektronice to się słabo znam, ale kurde na w kwestii lutowania
    > mam zajebiście dużą praktykę. Niestety, podczas próby przegrzałem magnes
    > i praktycznie nie trzyma. namagnesować ponownie? Inna niskotopliwa cyna?
    > Lutować jak jest częściwo zanurzony w wodzie?
    > Proszę o sugestie.

    Konkretnie jakie magnesy to były? Bo to mogły być podobne do neodymów
    jakieś Alnico. Te mają wysoką temperaturę rozmagnesowania i dają się
    lutować. Próbowałem lutować z fosolem i ładnie idzie. Tylko te magnesy
    są słabsze jak neodymy i ostatnio mało popularne, a co za tym idzie
    trudniej dostępne.

  • 25. Data: 2017-02-17 21:17:12
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    HF5BS pisze:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    [..]

    > Otóż właśnie. Poza tym jest chyba najbezpieczniejsze dla magnesu, bo ani
    > zaciśniętą obejmą, ani przekroczeniem punktu Curie, nie uszkodzisz. A
    > przez ścieżkę na szybie, to raczej chyba nie taki najmniejszy ten prąd
    > płynie? Nie powiem ile to, ale spotkałem się z niejednym głosem, że to
    > jeden z największych pożeraczy prądu. Co w świetle niedawnego watku o

    Tylko pamiętaj że na szybie właśnie chodzi o to by jakaś rezystancja
    była, jakby była za mała to poszedłby większy prąd i grzałka
    przepaliłaby się znowu w innym miejscu.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 26. Data: 2017-02-17 22:00:26
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 16 lutego 2017 14:35:33 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > i praktycznie nie trzyma. namagnesować ponownie? Inna niskotopliwa cyna?
    > Lutować jak jest częściwo zanurzony w wodzie?

    =========================

    OK, trochę żartów było, wątek zrobił się długawy, ale akurat wiem jak to zrobić. Nie
    tylko z teorii, lecz z praktyki.

    1-Neodyma kładziesz na jakiś grubaśny ferromagnetyk stalowy. Będzie porządnie
    odbierał energię cieplną, tak coby w punkcie lutowania i w całej objętości "neodyma"
    nie zrąbać temperatury Curie.

    2 - druta do przylutowania porządnie pobielasz . RoHS niewskazane !!

    3 - Miejsce lutowania podsypujesz salmiakiem (NH4Cl), porządnie rozgrzaną "kolbą"
    robisz tylko "cyk" w miejscu lutowania.

    I tak dalej...

  • 27. Data: 2017-02-18 13:52:16
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    ps.com...
> [...]
    > i praktycznie nie trzyma. namagnesować ponownie? Inna niskotopliwa cyna?
    > Lutować jak jest częściwo zanurzony w wodzie?

    Lutuj drucik do blaszki nierdzewnej. Lutuje sie dobrze.
    Blaszke wytnij i powyginaj tak aby złapała magnes za zaczepy.

    Daj stalową - sama się przyklei do magnesu.

    --
    Desoft

  • 28. Data: 2017-02-18 14:16:57
    Od: s...@g...com

    W dniu sobota, 18 lutego 2017 13:55:17 UTC+1 użytkownik Desoft napisał:
> [...]
    > Blaszke wytnij i powyginaj tak aby złapała magnes za zaczepy.
    >
    > Daj stalową - sama się przyklei do magnesu.

    Nierdzewka też sie przykleja :)
    Ale zaczepy są po to aby sie nie przesuwało :)

    Ale jak widze wątek z tych gdzie Twórca przylatuje z pomysłem z chmur, nie pisze po
    co jakieś udziwnienie uskutecznia a ludzie piszą mniej lub bardziej bez potrzebnie :)

  • 29. Data: 2017-02-18 15:06:38
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-02-16 14:35, ToMasz wrote:
    > chciałem puścić prąd przez parę magnesów. [...]
    > Proszę o sugestie.

    a moze nie lutowac tylko wkrecic albo wrzucic miekki kabel luzem miedzy
    dwa magnesy?

    http://allegro.pl/uchwyt-mag-alnico-10x10-m3-odporny
    -na-wys-temp-i6053857964.html

    http://allegro.pl/magnes-neodymowy-mpl-15x10x2-n38-1
    0-szt-promocja-i6440067188.html

  • 30. Data: 2017-02-18 16:55:44
    Temat: jak się przylutować do magnesu?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Napisal bys czemu ma to sluzyc, jakie praktyczne zastosowanie. Bo na razie kolejna
    talmudystyczna dyskusja wyszla.