eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikajak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 52

  • 41. Data: 2016-06-22 17:24:42
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>


    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    wiadomości news:576a8456$0$15199$65785112@news.neostrada.pl...

    > y1/x1=y2/x2
    >
    > oczywiście, w miejsce x i y możesz wpisać dowolne zmienne. Ale jeśli
    > wpiszesz różnice, to stwierdzenie, że pierwotne wartości są w proporcji
    > jest błędem."

    Oczywiście.

    > Jeśli dosłownie potraktować propozycję Roberta, to mamy właśnie taki
    > przypadek.

    Według mnie Robert nie twierdził, że pierwotne wartości są w proporcji,
    tylko, że zadanie należy rozwiązać "z proporcji".
    Rozwiązać trzeba z proporcji, ale proporcję trzeba _umieć_ ułożyć.

    Jak chcę naszkicować przebieg prądu w dławiku przetwornicy DCDC to opieram
    się na tym, że prąd narasta/spada proporcjonalnie do napięcia na dławiku.
    Zawsze powiem, że korzystam z tej proporcjonalności a nie z równań linii
    prostych mimo, że (przy pracy ustalonej i ciągłym prądzie) w momencie
    włączenia klucza (przyjmuję, że t=0) prąd nie staruje od 0 więc nie ma
    proporcji między prądem a czasem.
    P.G.


  • 42. Data: 2016-06-22 18:21:05
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Piotr Gałka"

    >>
    >>> Ale brak informacji o zakresie działania przetwornika A/C
    >>> (analogowo/cyfrowego) uniemożliwia rozwiązanie zadania tak, aby mieć
    >>> pewność, że zrobiło się to dobrze.
    >>
    >> Otóż to.
    >
    > Przypuszczalnie jest założenie 0mA = 0bin
    > I dla takiego przypadku trzeba obliczać.
    >
    Byłby logiczne, gdyby nie to, że w zadaniu pojawiają się akurat prądy zgodne
    ze standardem 4..20mA.
    Gdyby chociaż jedna z tych liczb była poza tym zakresem byłoby oczywiste, że
    nie o ten standard chodzi, albo gdyby było pytanie o wynik dla temperatury
    poniżej wartości podanych dla 4mA czy powyżej 20mA też byłaby jasne, że to
    nie o standard chodzi.
    Jakie jest prawdopodobieństwo, że ktoś układając zadanie dotyczące pomiaru
    analogowego akurat przypadkiem trafi w obie te liczby (i to gdy przeliczenia
    z temperatury nie są okrągłe)? Według mnie znikome.
    Zatem z prawdopodobieństwem rzędu 99% autor zadania znał standard i chciał
    się do niego odnieść. No to wydaje się, że powinien przyjmować, że 4mA
    przeliczane jest na 0.
    Tak mi się przynajmniej wydaje.
    ---
    A to duży problem dla obu przypadków policzyć ?


  • 43. Data: 2016-06-22 18:46:44
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: "re" <r...@r...invalid>



    Użytkownik "Paweł Pawłowicz"

    >>
    >> Ciekawe, ilu egzaminatorów to robi (jest niedziela po południu,
    >> egzaminator siedział w komisji cały piątek i sobotę, a wie że
    >> możliwość złożenia odwołania jest mocno teoretyczna)...
    >>
    > Nie wiem dlaczego uważasz, że możliwość odwołania jest mocno teoretyczna.
    > Wydaje mi się, że odwołań było całkiem sporo i się okazało, że bardzo
    > duża część zasadnych.

    Dotychczas nie wolno było kopiować arkuszy ani robić im zdjęć. Pokazanie
    pracy nauczycielowi lub niezależnemu ekspertowi było zakazane, mógł ją
    obejrzeć tylko autor. Co więcej, jeśli nie złożyłeś odwołania
    natychmiast po ogłoszeniu wyników matury, mogło się okazać, że sprawa
    została rozpatrzona po zakończeniu rekrutacji na uczelnie.
    A że były skuteczne odwołania, to sam wiem. Natychmiast po ogłoszeniu
    wyników pojechałem z córką złożyć wniosek o udostępnienie pracy. Po jej
    obejrzeniu wspólnie napisaliśmy prośbę o odwołanie. Efekt: do 82% z
    rozszerzonego angielskiego dodano 12%. Moim zdaniem nie uwzględniono
    wszystkich uwag, ale wynik 94% był dla nas satysfakcjonujący. Pracę
    sprawdzał ktoś nie znający angielskiego, zakwestionował poprawność
    zwrotów podanych w słowniku jako przykłady użycia konkretnych słów.
    ---
    To w końcu co konkretnie było zakazane (i ew. podstawa) a co nie bo nie
    ogarniam z powyższego ?


  • 44. Data: 2016-06-23 10:06:54
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-06-22 o 13:04, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości
    > W dniu 2016-06-22 o 12:49, Ghost pisze:
    >>> Moim zdaniem problem jest w tym, że to jednak uczelnie powinny decydować
    >>> o tym w jaki sposób weryfikować kandydatów. Każda na własną rękę i
    >>> autonomicznie.
    >
    >> Uczelnie (a raczej elity władzy na uczelniach), oczywiście, bardzo
    >> naciskają na takie rozwiązanie. Ale to właśnie wprowadziłoby ostrą
    >> niesprawiedliwość. Obecna matura nie jest idealna, ale zdecydowanie
    >> bardziej sprawiedliwa niż powszechna korupcja w dobie egzaminów na
    >> uczelniach.
    >
    > Czy taka powszechna korupcja ... pamietam czasy, gdy na polibude byl
    > egzamin pisemny z matematyki i fizyki, no i co tu chcesz korumpowac ?
    > Raczej ktos sie tam przeslizgnal po znajomosci.

    [...]
    To było dawno temu. Potem wprowadzono egzaminy ustne lub możliwość
    dopytki po pisemnym (trzeba było napisać podanie, co ciekawe, informacja
    o możliwości dopytki nie była tajna, ale często nie była nigdzie
    publikowana).
    Jak powszechna była korupcja? Tego nie da się wyliczyć, ale można
    oszacować. Biorąc pod uwagę liczbę "propozycji", które wtedy
    otrzymywałem, liczbę egzaminatorów z mojego przedmiotu i liczbę miejsc,
    zakładając, że każdy egzaminator dostał tyle samo "propozycji" bardzo z
    grubsza 10% studentów było "wkręconych".

    P.P.


  • 45. Data: 2016-06-23 10:22:55
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc [kropka] pl>

    W dniu 2016-06-22 o 17:10, SW3 pisze:
    > W dniu 22.06.2016 o 15:02 Paweł Pawłowicz [kropka] pl>
    > <p...@w...up.wroc> pisze:
    >
    >> Maturę też można poprawiać.
    >
    > Ile razy i czy w razie gorszego wyniku lub niezdania liczy się nowszy
    > wynik?

    Jeśli to Cię naprawdę interesuje, sprawdź sobie. Nikt tego za Ciebie nie
    zrobi :-)

    >>> - maturę zdaje się raz, po kilku latach po maturze można większość
    >>> zapomnieć albo się doszkolić a nie zmienia to szans dostania się na
    >>> studia
    >>
    >> Jak napisałem, maturę można poprawiać.
    >
    > A co z tymi co już nic nie pamiętają ale na maturze mieli dobry wynik?

    Wprowadzenie egzaminu na studia tylko im zaszkodzi ;-)

    >> "Jeśli ktoś nie zdawał na maturze przedmiotu, który jest istotny przy
    >> przyjęciach na dane studia" to znaczy, że jest idiotą i w ogóle nie
    >> powinien studiować.
    >
    > Znaczy po zdaniu matury nie wolno zmieniać planów (np. na pierwszym roku
    > ktoś stwierdza, że wolałby inny kierunek) bo się zostanie
    > zakwalifikowanym do idiotów?

    To wymaga dłuższego komentarza.
    W przypadku studiów, na które przyjmowani są wszyscy, nie ma żadnego
    problemu. Wobec polityki Państwa utrzymania liczby studentów w niżu
    demograficznym, obniżono wymagania maturalne (nowa podstawa programowa),
    a wystarczy tylko 30% aby zdać maturę.
    W przypadku kierunków, na które naprawdę trudno się dostać, decyzja o
    wyborze powinna być podjęta już przy wyborze liceum (a więc tak naprawdę
    w gimnazjum, aby wybór liceum był możliwy), i dalsze kształcenie powinno
    być ukierunkowane ne zdanie rozszerzonej matury na wystarczającym
    poziomie. Jest to poważna wada obecnego systemu kształcenia, praktycznie
    zrzucająca konieczność wyboru na rodziców.
    Tak naprawdę matura JEST egzaminem na studia. Nie ma obowiązku
    przystępowania do matury po ukończeniu szkoły średniej. Cała dyskusja
    dotyczy więc kwestii, kto ma ten egzamin przeprowadzać. Moim zdaniem nie
    uczelnie.

    P.P.


  • 46. Data: 2016-06-23 11:13:04
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>


    Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości
    news:nkedts$ek9$1@mx1.internetia.pl...

    > A to duży problem dla obu przypadków policzyć ?

    Jak w tabelce na odpowiedzi do zadań masz jedną kratkę na wynik to jest
    pewien problem.
    P.G.


  • 47. Data: 2016-06-23 11:38:32
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 23.06.2016 o 10:22 Paweł Pawłowicz [kropka] pl>
    <p...@w...up.wroc> pisze:

    > Jeśli to Cię naprawdę interesuje, sprawdź sobie. Nikt tego za Ciebie nie
    > zrobi :-)

    Aż tak mnie nie interesuje :)

    >> A co z tymi co już nic nie pamiętają ale na maturze mieli dobry wynik?
    >
    > Wprowadzenie egzaminu na studia tylko im zaszkodzi ;-)

    Ja się nie martwię o nich tylko o tych, którym zajmują miejsca.


    --
    SW3
    ----
    Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych.
    /Bastiat


  • 48. Data: 2016-06-23 11:55:15
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.06.2016 um 11:13 schrieb Piotr Gałka:
    >
    > Użytkownik "re" <r...@r...invalid> napisał w wiadomości
    > news:nkedts$ek9$1@mx1.internetia.pl...
    >
    >> A to duży problem dla obu przypadków policzyć ?
    >
    > Jak w tabelce na odpowiedzi do zadań masz jedną kratkę na wynik to jest
    > pewien problem.

    Należy robić tak, jak ja nauczyłem moje dzieci. Napisać, że zadanie nie
    jest rozwiązywalne, ponieważ xxxx. Tylko raz nauczyciel się stawiał,
    więc ja się stawiłem do szkoły. Grzecznie porozmawialiśmy, napiliśmy się
    kawy i następnym razem problemów nie było.
    A jeszcze za starej komuny zmieniono punktację zadania maturalnego, bo
    oficjalne rozwiązanie było błędne. Akurat wiem, bo to było na mojej
    maturze z matematyki (rok 1979, Opole)

    Waldek


  • 49. Data: 2016-06-23 12:06:32
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 22.06.2016 14:37, Paweł Pawłowicz wrote:
    > W dniu 2016-06-22 o 13:23, Piotr Gałka pisze:
    >>
    >> Użytkownik "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc [kropka] pl> napisał w
    >> wiadomości news:576a6d46$0$15205$65785112@news.neostrada.pl...
    >>
    >>>> Trafiają się lata, że matura (z matematyki) wyjątkowo łatwa (chyba
    >>>> 2013), lub wyjątkowo trudna.
    >>>> Potem wszyscy z rocznika łatwej matury są uprzywilejowani. Ktoś taki
    >>>> wylatuje po roku studiów bo nic nie umie i za rok znów jest na
    >>>> pierwszym
    >>>> roku bo ma więcej punktów od lepszych od niego ludzi z kolejnego
    >>>> rocznika.
    >>>
    >>> To święta prawda. Powodem jest procedura tworzenia pytań maturalnych,
    >>> realizowana na zasadzie "oby było tanio". Moim zdaniem należy zmienić
    >>> tą procedurę.
    >>
    >> Aby zapewnić powtarzalność poziomu to chyba większa grupa osób musiała
    >> by być w tworzenie zadań zaangażowana, a to zwiększa szansę przecieków.
    >> Innym rozwiązaniem byłoby wprowadzanie już po maturze współczynników dla
    >> wyników z każdego rocznika (według jakiegoś jasnego matematycznego
    >> kryterium) wyrównujących te nierówności poziomów matur.
    >
    > To się nazywa standaryzacja. Amerykanie dali sobie z tym radę, ale to
    > nie jest za darmo, jak u nas. A komisji pilnują faceci z M16.

    Komisja nie może być uzbrojona gorzej niż maturzyści.

    pzdr
    bartekltg



  • 50. Data: 2016-06-23 12:11:30
    Temat: Re: jak przeliczyc mA na stopnie celsiusza
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    On 23.06.2016 10:06, Paweł Pawłowicz wrote:
    > W dniu 2016-06-22 o 13:04, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości
    >> W dniu 2016-06-22 o 12:49, Ghost pisze:
    >>>> Moim zdaniem problem jest w tym, że to jednak uczelnie powinny
    >>>> decydować
    >>>> o tym w jaki sposób weryfikować kandydatów. Każda na własną rękę i
    >>>> autonomicznie.
    >>
    >>> Uczelnie (a raczej elity władzy na uczelniach), oczywiście, bardzo
    >>> naciskają na takie rozwiązanie. Ale to właśnie wprowadziłoby ostrą
    >>> niesprawiedliwość. Obecna matura nie jest idealna, ale zdecydowanie
    >>> bardziej sprawiedliwa niż powszechna korupcja w dobie egzaminów na
    >>> uczelniach.
    >>
    >> Czy taka powszechna korupcja ... pamietam czasy, gdy na polibude byl
    >> egzamin pisemny z matematyki i fizyki, no i co tu chcesz korumpowac ?
    >> Raczej ktos sie tam przeslizgnal po znajomosci.
    >
    > [...]
    > To było dawno temu. Potem wprowadzono egzaminy ustne lub możliwość
    > dopytki po pisemnym (trzeba było napisać podanie, co ciekawe, informacja
    > o możliwości dopytki nie była tajna, ale często nie była nigdzie
    > publikowana).
    > Jak powszechna była korupcja? Tego nie da się wyliczyć, ale można
    > oszacować. Biorąc pod uwagę liczbę "propozycji", które wtedy
    > otrzymywałem, liczbę egzaminatorów z mojego przedmiotu i liczbę miejsc,
    > zakładając, że każdy egzaminator dostał tyle samo "propozycji" bardzo z
    > grubsza 10% studentów było "wkręconych".


    No to 10% próbowało oszukać. Pewnie więcej próbuje ściągać na maturze.
    Problem byłby, jakbyś tym studentom dał fory, a do tego się chyba
    nie przyznajesz;> Sama duża liczba propozycji to jeszcze nie duża
    korupcja. Korupcja byłaby jakby druga strona współdziałała.

    [Kawał z nieco innego punktu czasu i przestrzeni:
    -Czym różni się uczciwy urzędnik od nieuczciwego?
    -Uczciwy, jak weźmie łapówkę, to załatwi.]

    pzdr
    bartekltg



strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: