eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjak przedłużyć życie łożysku sprzegła?Re: jak przedłużyć życie łożysku sprzegła?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: jak przedłużyć życie łożysku sprzegła?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <nn4eu1$k81$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    Date: Mon, 25 Jul 2016 11:02:13 +0200
    Message-ID: <15rgqv0pjkvpo$.qaqznq4rah9k$.dlg@40tude.net>
    Lines: 36
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1469437405 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 641 89.77.179.152:6784
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2585997
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 25 Jul 2016 09:26:01 +0200, sirapacz napisał(a):

    > ostatnio zauważyłem, że w moich fiatach nie są problemem kończące się
    > tarcze a coraz ciężej chodzące sprzęgła (ot zmiana stylu jazdy z wariata
    > na spokojny).
    >
    > wpadłem na głupi pomysł aby albo nasmarować czymś wałek po którym jeździ
    > tarcza (bo zakładam, że to jest powodem cieższej pracy). bez rozbierania
    > skrzyni. Myślałem o czymś lekkim typu wd-40 zeby wyplukać syf stamtąd i
    > aby dzieki temu sobie jakoś lżej pracowała.
    >
    > dobrze kombinuję? czym powinno się normlanie przy wymianie sprzęgła
    > posmarować ten wałek a czym zwykle warsztaty to robią (sprzęgło to jest
    > ta rzecz, jakiej nie mogę wymienić sam i oddaję do warsztatów).

    Nic tam się nie smaruje, bo tam jest taki syf (pył z tarczy), że wszystko
    się natychmiast zaklei.

    Ciężkie chodzenie pedału nie jest raczej spowodowane klinowaniem się tarczy
    na wieloklinie.

    Jeżeli pedał wymaga dużej siły do operowania, czyli dużo siły żeby wcisnąć
    pedał, ale tak samo dużą siłą Twoja noga jest wypychana przez sprężynę, to
    po prostu jest do silna sprężyna docisku i raczej z tym nic nie zrobisz.

    Jak masz tam opory powodujące że sprzęgło chodzi z tępym oporem, to jeżeli
    jest to sprzęgło sterowane hydraulicznie, to winne jest przeniesienie siły
    na docisk. Najczęściej ramię które z jednej strony pchane jest przez
    wysprzęglik, a z drugiej pcha łożysko oporowe zaciera się na swojej osi
    obrotu - trzeba zobaczyć jak działa to łożysko i czy da się coś naprawić.
    Zaczej trudno to będzie rozebrać bez zdejmowania skrzyni, a nawet jak się
    uda, to jeszcze trudniej złożyć.

    Jeśli to sterowanie linką, to powód może być jak wyżej i/lub zacierająca
    się linka w pancerzu.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: