-
X-Received: by 2002:a25:cfcd:: with SMTP id f196-v6mr279020ybg.5.1539701590180; Tue,
16 Oct 2018 07:53:10 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:cfcd:: with SMTP id f196-v6mr279020ybg.5.1539701590180; Tue,
16 Oct 2018 07:53:10 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!weretis.net!feeder6.news.weretis.net!feeder.usenetexpress.com!feeder-in1.
iad1.usenetexpress.com!border1.nntp.dca1.giganews.com!nntp.giganews.com!e2-v6no
2521169qtc.0!news-out.google.com!o27-v6ni845qtk.1!nntp.google.com!e2-v6no252116
2qtc.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 16 Oct 2018 07:53:09 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <pq2qh6$ee3$1@dont-email.me>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
References: <5bc4ca7a$0$490$65785112@news.neostrada.pl> <pq2qh6$ee3$1@dont-email.me>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <3...@g...com>
Subject: Re: jak powstaje BMW
From: s...@g...com
Injection-Date: Tue, 16 Oct 2018 14:53:10 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 58
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2641514
[ ukryj nagłówki ]On Monday, 15 October 2018 14:41:27 UTC-5, abn140 wrote:
> > J.
> dla mnie osobiscie ciekawe jest to ze wlasnie mialem tu pisac o tym filmie.
> ale jakos uszlo.
> pytac w kontekscie przesady robotyzacyjnej....
> nie wiem nie znam sie ale widac ze wiele czynnosci szybciej i lepiej
> zrobilby czlowiek.
> chyba ze raczej sie myle.
> z drugiej tesla zredukowala robotyzacje, przyczyny nieznane albo zznane ale
> raczej nie mozna ufac w podane powody.
> podobnie ponoc bylo z japonczykami w koncu lat ,80 i potem. Jak przyszla
> koniecznosc puszczania na tej samej linii wielu wersji nadwoziowych w sumie
> tego samego auta, + wiele wersji wyposazenia to robotyzacja nie dala rady i
> trzeba bylo przyredukowac...
> czyzby ten sam blad?
Ten problem jest znany od zawsze. O ile w oprogramowaniu daje sie go jakos ogarnac o
tyle w rzeczywistosci nie korzysta sie z tak wielu obostrzen jak w oprogramowaniu.
Piszac program trzeba zweryfikowac czy dane wejsciowe trzymaja sie kupy.
Sprawdza sie typy, zakres, jakosc danych. Jest to relatywnie proste do zrobienia bo
jak sie zrobi raz, poswieci na to 3 dni to potem starczy wklepac jedna czy dwie
linijki i mamy zrobione drugi raz a potem trzeci, piaty, setny, tysieczny.
Z czasem takie sprawdzenia sie zamyka w innych procedurach i juz piszac glowna logike
sie do tego nie wraca.
W oprogramowaniu jest struktura, reuzywalnosc, prostota. I jako tako to dziala. Bo
nawet implementujac to co czlowiekowi sie wymarzylo i tak sie trafiaja dziury
w tej logice.
A w rzeczywistosci jest trudniej. Bo jak automat ma sam drzwi przykrecic to i korpus
ma byc ustawiony poprawnie i nie ma na nim nic wisiec, przeszkadzac, i same drzwi tez
musza byc przygotowane, wiazka kabli nie moze sie byle gdzie paletac, ramie z
wkretakiem musi byc dopasowane aby moglo dojsc w okolice zawiasu itp. I kazda
niedokladnosc moze spowodowac to ze automatowi albo cos sie wyda nie takie jak trzeba
albo nie zadziala.
Juz nie wspominam o tym ile sie trzeba nagimnastykowac aby to wszystko zaprogramowac.
I jakby sie uprzec to mozna taka linie zrobic i potem bedzie miliony sztuk
produkowac. Tyle ze za rok czy dwa po 500 000szt. wchodzi nowy model, poprawiony.
I masa tych detali sie zmienia. A reuzyc sie nie da, to nie program gdzie starczy
jedna czy dwie linijki i duza logika jest dodana.
Podsumowujac: realia sa bardziej skomplikowane niz mozna sobie wyobrazic a ciagle
zmiany nie sprzyjaja implementacji zmian miedzy wersjami.
Z drugiej strony i tak automatyzacja zrobila wiele bo gdybysmy musieli robic te
samochody tak jak w latach 50-tych (czy nawet wczesniej) to bylo by kiepsko...
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- wodor
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
Najnowsze wątki
- 2025-03-12 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-12 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-12 Warszawa => Programista C <=
- 2025-03-12 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-03-12 64 proc. kierowców zrobi dodatkowo maks. 500 m, aby przy okazji zatankować pojazd
- 2025-03-12 Warszawa => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-12 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-03-12 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Production Coordinator / Representant Product Dev <=
- 2025-03-12 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-12 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-12 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-03-12 Warszawa => Junior Digital Product Manager <=