    From: "rom3k" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak podlaczyc diody led przez mostek??
    Date: Thu, 22 Jan 2009 23:16:49 +0100

    > A prąd - nie będzie 2A!! Skąd Ty to wziąłeś?? Jak łączysz diodki
    > SZEREGOWO, to TEN SAM PRĄD płynie przez wszystkie! A więc łączny prąd
    > będzie wynosić też 20mA ;)...

    No Racja.. wiem ze to moze byc niebezpieczne faktycznie nie byl to najlepszy
    pomysl, no a z tym dodaniem pradu to pomylka oczywiscie... bo wczesniej
    zastanawialem sie nad tym zeby dac zasilacz 2A i polaczyc je rownolegle...
    no wtedy to chyba byloby w miare bezpieczne, a pomysl z duzymi napieciami
    wzial sie wlasnie z tego ze tak sie nad tymi zarowkami zastanawialem... co
    oni
    tam w nich montuja....

    > Dlatego Tobie polecam najpierw taką wiedzę zdobyć np. budując układy
    > pracujące przy niższych napięciach.

    Dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz no i wiec chyba najlepszym pomyslem
    bedzie
    zastosowanie tak jak wyzej napisalem jakiegos zasilacza.... i szeregowego
    polaczenia...
    i rozumiem ze tez wtedy trzeba ograniczac prad nawet jesli zasilacz ma takie
    napiecie
    jak ma miec dioda...?