  • 1. Data: 2014-10-02 14:57:37
    Temat: jak opancernić usb 3.0
    Od: BartekK <s...@d...org>

    Jest sobie urządzenie, które ma złącze micro-usb 3.0. Urządzenie raczej
    droższe i specyficzne, a nie jakaśtam kieszeń na dysk itp, którą łatwo i
    tanio można wymienić.

    Gniazdo w urządzeniu jest typu micro-usb smd
    http://uk.mouser.com/images/microsites/ZX360D-B-10P.
    jpg
    Niestety, po paru miesiącach intensywnego użytkowania - najpierw
    działało tylko po podłączeniu do usb 1.1/2.0 (po podłączeniu do 3.0 -
    często nie wykrywane, lub źle wykrywane), teraz już całkiem nie
    kontaktuje - trzeba trzymać wygiętą wtyczkę wtedy działa (i to nawet na 3.0)
    Kable usb3.0 zmieniane wielokrotnie - ewidentnie to to gniazdo nie
    kontaktuje.
    Wymieniłem gniazdo micro-usb na takie samo jak było, z TME najdroższe
    jakie znalazłem ;) Ból okrutny z lutowaniem tych padów, które są pod
    metalową obudową gniazda, ale udało się. Na niecały miesiąc. Znów trzeba
    trzymać wtyczkę dogiętą, by kontaktowało.

    Jak to zabetonować na amen, by działało długo?
    Myślałem by kolejny raz wymienić gniazdo, i tym razem od razu - jak
    zadziała - wkleić wtyczkę na amen na jakiś klej
    kropelka-poxipol-cokolwiek, by nie mogła się ruszać. Tylko czy przy
    przenoszeniu urządzenia z wystającą wtyczką nie urwę gniazda razem ze
    ścieżkami?
    Albo ciąć kabla i lutować go wprost do pcb? Ale to znów ścieżki jak
    włos, kable jak włos, ekranowanie/skręt par się rozleci, a w malutkim
    urządzeniu niezbyt jest do czego złapać sam gruby przewód solidnie, by
    się nie wyrwał razem ze ścieżkami...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2014-10-02 20:07:33
    Temat: Re: jak opancernić usb 3.0
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-10-02 o 14:57, BartekK pisze:
> [...]
    > włos, kable jak włos, ekranowanie/skręt par się rozleci, a w malutkim
    > urządzeniu niezbyt jest do czego złapać sam gruby przewód solidnie, by

    Jak już doprowadzisz złącze do porządku to zrób/kup krótki kabel, który
    nie będzie odłączany i do niego podłączaj co tam trzeba. Jak się ta
    przejściówka zniszczy, to zrób drugą, trzecią..

  • 3. Data: 2014-10-02 21:51:27
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 2 października 2014 14:57:37 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
> [...]
    >
    > włos, kable jak włos, ekranowanie/skręt par się rozleci, a w malutkim
    >
    > urządzeniu niezbyt jest do czego złapać sam gruby przewód solidnie, by

    Miałem kiedyś podobny problem z udupiającymi się gniazdami z przyczyn podobnych jak
    te które opisujesz. Od ładnych paru lato-projektów w przypadku gniazd często i gęsto
    używanych daję wokól gniazda cztery pady THT (poza obrysem obudowy, ale dość blisko)
    i robię srebrzanką dwie obejmy lutowane po przeciwnej stronie (w odniesieniu do
    przyspawania gniazda). Jeżeli obudowę gniazda/złącza da się lutować, to dla pewności
    można jeszcze kroplą cyny zespolić od góry obejmę z gniazdem/złączem. Jak się nie da,
    to kropelka żywicy epoksydowej nie zaszkodzi. Robię tak rutynowo. Metoda banalnie
    prosta,tania i zabójczo skuteczna.