    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak nazywają się te testy
    Date: Tue, 3 Apr 2012 12:37:45 +0200

    Użytkownik "Mario" napisał w wiadomości
    W dniu 2012-04-02 21:30, Zbych pisze:

    >A może jemu chodzi właśnie o to, że Szwajcarzy nie potrzebują UE żeby
    >nie stoczyć się w jakąś formę dyktatury tak popularnej w krajach
    >byłego ZSRR.

    Nie, o zwykla szara ekonomie mi chodzilo.

    Zachod u nas inwestowal przed 2004, bo tania sila robocza, inwestuje
    teraz, bo tania sila robocza, ale czy by inwestowal po 2004, gdyby
    mial do dyspozycji kilka innych krajow gdzie jest tania sila robocza,
    ale dodatkowo unijny status, a u nas nie ?

    >A jeśli chodzi o gospodarkę to tez można się nie obawiać że UE będzie
    >chciała wykorzystywać praktyki protekcjonistyczne w wymianie ze
    >Szwajcarią. Nas by pewnie zniszczyli cłami wwozowymi.

    No niekoniecznie, bo jednak dzialalismy i wczesniej w pewnym
    porozumieniu.
    Ale ile problemow sie uproscilo biznesom w zwiazku z celnikami i
    granicami ...

    Tych montowni telewizorow by u nas jednak nie bylo, bo one sie na cle
    opieraja..

    J.