    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: jak nazywają się te testy
    Date: Tue, 3 Apr 2012 11:51:37 +0200

    >Na przykład wydaje mi się niemożliwe, aby przy naszej obecności w
    >Unii przeszło karanie firm za brak literki 'y' na fakturach, co u nas
    >trwało

    eee, o co chodzi z ta literka 'y' ?

    >kilka lat i wiele firm naraziło na poważne problemy. Prawie na pewno
    >był nawet jakiś papier z gotowym, błędnym nadrukiem no i wszystkie
    >koszty udokumentowane fakturami na tym papierze stawały się (w
    >przypadku kontroli US) nieudokumentowane. No i jak nagle trzeba było
    >zapłacić zaległy podatek za kilka lat + odsetki + kary to....

    Z tym ze jesli chodzi o VAT, to jeszcze Kolodko rozporzadzil ze bledy
    mniejszej wagi sa nieistotne. I to wkrotce po wprowadzeniu, gdy sie
    podobnie czepiali wszystkiego ... aczkolwiek wszystkiego co wyraznie
    bylo w przepisie wymienione.

    Teraz czytam uzasadnienie zmian do zakraglania podatkow od odsetek
    bankowych, to tam sie chwala ze zasada (ogolna, we wszyskich
    podatkach)zaokraglania do zlotowki byla generalnie sluszna, bo
    powodowala ze niektore drobne bledy rachunkowe nie mialy wplywu na
    deklaracje i nie wymagaly jej korygowania o grosz .. no prosze jacy
    ludzcy urzednicy, jak dbaja o podatnika :-)

    J.