  • 1. Data: 2012-06-13 16:41:15
    Temat: jak nazywają się komputery?
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    sory, że takie lamerskie pytanie, ale potrzebna mi odpowiedź,

    jak fachowo nazywają się te komputery sterujące całym silnikiem do których
    można podpiąć się PCtem? komputery pokładowe - jakoś mi to nie pasuje...

  • 2. Data: 2012-06-13 16:43:14
    Temat: Re: jak nazywają się komputery?
    Od: Grejon <g...@g...com>

> [...]
    >
    > jak fachowo nazywają się te komputery sterujące całym silnikiem do
    > których można podpiąć się PCtem? komputery pokładowe - jakoś mi to nie

    ECU - Engine Control Unit.

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 3. Data: 2012-06-13 16:47:38
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-06-13 16:43, Grejon pisze:

    > ECU - Engine Control Unit.

    zwany też często sterownikiem silnika

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 4. Data: 2012-06-13 18:19:09
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jra8qb$n6l$1@node2.news.atman.pl...
    > sory, że takie lamerskie pytanie, ale potrzebna mi odpowiedź,
    >
    > jak fachowo nazywają się te komputery sterujące całym silnikiem do których
    > można podpiąć się PCtem? komputery pokładowe - jakoś mi to nie pasuje...

    Generalnie mówi sie komputer/sterownik silnika.
    Od angielskiego skrót ECU (Engine Control Unit), ale w różnych markach różne
    bywają nazwy (w BMW np DME, DDE)

    Jak powiesz sterownik silnika - to każdy będzie wiedział o co chodzi.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 5. Data: 2012-06-13 18:26:13
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    dzięki Panowie, było mi to potrzebne do czegoś.

  • 6. Data: 2012-06-13 22:54:44
    Od: Iksiński <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:jraev5$t7d$1@node2.news.atman.pl...

    > dzięki Panowie, było mi to potrzebne do czegoś.

    Uff... A już się baliśmy, że do niczego...