    From: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: jak napisać szybki program
    Date: Thu, 21 May 2009 08:35:27 +0200

    Mariusz Marszałkowski pisze:

> [...]

    > Warto pamiętać że optymalizowanie zapisu może przyspieszyć program
    > co najwyżej liniowo. Zoptymalizowany w ten sposób program może
    > działać szybciej, ale jednocześnie przestaje być podatny na modyfikacje.
    > Jeśli po pewnym czasie pracy nad programem przychodzi pomysły na
    > modyfikację algorytmu, która może przyspieszyć więcej niż dobre
    > zakodowanie, to prawdopodobnie będzie trzeba napisać wszystko od nowa.
    > Twierdzę to w oparciu o doświadczenia jakie zdobyłem pisząc program do
    > gry w szachy - optymalizowałem go na oba sposoby około roku czasu.

    Miód na moje serce. Radykalnie przemyślany algorytm da (wiele) więcej
    niż 'optymalizacja zapisu' (bardzo to fajnie nazwałeś)

    Mariusz Marszałkowski pisze:
    > Marteno Rodia <m...@o...pl> napisał(a):
    >
    > Np. te dwie lektury:
    >
    > Procesory Pentium - Michael L. Schmit
    > Optymalizacja Kodu - Kris Kaspersky
    >
    > I z rok albo dwa doświadczenia jako koder

    Otóż niekoniecznie. Bardzo rzadka (w moim odczuciu) jest sytuacja
    autentycznego profilowania (i innych obiektywych metod precyzyjnej oceby
    wydajności). Powiedzmy sobie wymaga to sporo determinacji, czasu i
    środowiska. Znacznie częściej koderzy nabywają umiejętności przez
    przekaz pomiędzy ludźmi. O ile w dziedzinie wzorców, dobrego stylu
    jakość przekazu widać, to w dziedzinie optymalizacji pokutują różne
    nawet przesądy których nikt obiektywnie nie weryfikuje. Często ludowe
    sposoby dają zerowy lub ujemny efekt przyśpieszenia, przy zaciemnieniu kodu.
    Katastrofę optymalizacyjną to widać (99% CPU i rzężący dysk itd, zresztą
    nie od razu przekłada się to na diagnozę) ale jak nieoptymalnośc jest w
    mniejszym stopniu to intuicja nie wsparta wiedzą często jest zawodna

    Zakładam, że autor książki za to bierze kasę, że sprawdza swoje
    twierdzenia w labolatorium.