    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: jak napisać szybki program
    <6...@m...googlegroups.com>
    Date: Mon, 18 May 2009 16:28:24 -0500

    On Mon, 18 May 2009 14:12:51 -0700 (PDT), Marteno Rodia
    <m...@o...pl> wrote:

    >Dziękuję wszystkim za podjęcie tak zażartej i intrygującej dyskusji.
    >Nie wszystko rozumiem, ale wierzę, że dla wielu jest ona pod niejednym
    >względem pouczająca ;) A teraz poważnie...
    >
    >Zadając pytanie, nie miałem na myśli jakiejś optymalizacji pełną gębą,
    >tylko raczej interesowała mnie kwestia pewnych praktyk (tj. nawyków -
    >sic!) programistycznych: jakie konstrukcje wykonują się szybciej, a
    >jakie wolniej - np. rzeczony dylemat ++var vs.var++, albo co jest
    >szybsze: int array[10] czy int *array = new int[10].

    A co za roznica?...

> [...]
    >trochę o elementarz, którego mi brakuje (bo jak już to udało mi się
    >nadmienić: nie jestem programistą...). W obu alternatywach zdaje mi
    >się, że wiem: szybsza jest instrukcja pierwsza (z dokładnością do
    >optymalizacji dokonanej przez kompilator), ale... może się mylę, a
    >poza tym może są jeszcze inne sytuacje, gdzie można coś napisać na 2
    >sposoby, z których jeden jest lepszy (pod kątem czasu wykonania
    >programu) niż drugi.
    >
    >Jeżeli ktoś ma coś do wrzucenia na ten temat jeszcze, to chętnie
    >przeczytam, ale najwcześniej jutro. Dobranoc!

    Proponuje jak zwykla zajrzec do ksiazek, zwlaszcza z serii "Effective
    C++" Scotta Meyersa

    http://www.aristeia.com/books.html

    http://www.informit.com/promotions/promotion.aspx?pr
    omo=136685

    Poza tym, jak juz ktos pisal: proponuje nie poswiecac zbyt duzo uwagi
    optymalizacji programu ani pzred przystapieniem do pisania programu,
    ani w trakcie pisania programu. Optymalziacje robi sie wtedy gdy
    program dziala zbyt wolno. Ale gdy juz DZIALA.

    Rozwazanie takie jak powyzej to dzielenie wlosa na czaoro.

    A.L.