    From: Marteno Rodia <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: jak napisać szybki program
    Date: Mon, 18 May 2009 14:12:51 -0700 (PDT)
    <gurkis$5d7$1@news.onet.pl> <gurnhq$4cg$1@inews.gazeta.pl>
    <7...@4...com>
    <gurpjl$dlg$1@inews.gazeta.pl>
    <t...@4...com>
    <gus2ah$mtr$1@inews.gazeta.pl>
    <t...@4...com>
    <gus529$5tm$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...com>
    <op.ut44n8kmm9t1qg@blackstar>
    <o...@4...com>

    Dziękuję wszystkim za podjęcie tak zażartej i intrygującej dyskusji.
    Nie wszystko rozumiem, ale wierzę, że dla wielu jest ona pod niejednym
    względem pouczająca ;) A teraz poważnie...

    Zadając pytanie, nie miałem na myśli jakiejś optymalizacji pełną gębą,
    tylko raczej interesowała mnie kwestia pewnych praktyk (tj. nawyków -
    sic!) programistycznych: jakie konstrukcje wykonują się szybciej, a
    jakie wolniej - np. rzeczony dylemat ++var vs.var++, albo co jest
    szybsze: int array[10] czy int *array = new int[10]. Czyli pytałem
    trochę o elementarz, którego mi brakuje (bo jak już to udało mi się
    nadmienić: nie jestem programistą...). W obu alternatywach zdaje mi
    się, że wiem: szybsza jest instrukcja pierwsza (z dokładnością do
    optymalizacji dokonanej przez kompilator), ale... może się mylę, a
    poza tym może są jeszcze inne sytuacje, gdzie można coś napisać na 2
    sposoby, z których jeden jest lepszy (pod kątem czasu wykonania
    programu) niż drugi.

    Jeżeli ktoś ma coś do wrzucenia na ten temat jeszcze, to chętnie
    przeczytam, ale najwcześniej jutro. Dobranoc!

    MR