  • 31. Data: 2009-05-17 21:50:16
    Temat: Re: jak napisać szybki program
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 17 May 2009 22:40:07 +0100, Bronek Kozicki <b...@s...net>
    wrote:

    >prosto - niezmienny, czyli kawałek kodu który można zapisać w jednym
    >miejscu - konstruktor - zamiast przed każdym użyciem. Szybciej, nie? I
    >do tego łatwiej optymalizować.

    JEzeli ten sam kawalek kodu napisze 20 razy zamiast raz, to nei
    spwolni to WYKONTWANIA programu. Co wiecej, mzoe przyspeiszyc
    wykonywanei programu. Slszal Kolega "generative orpgramming"? To jest
    programwoanei przy pomocy "templates" w C++, miedzy innymi
    umozliwiajace "rozwineicie" petli na szeregowu kod zawierajacj kolejne
    "wnetrza" petli. Likwiduje sie w ten sposob narzut zwiazany z
    wykonywaniem petli.

    Podsumowujac: mniej koku i wielokrotne uzycie kodu spowalnei program a
    nei przyspiesza"

    A.L.

  • 32. Data: 2009-05-17 21:51:02
    Temat: Re: jak napisa????????????????
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 17 May 2009 22:40:50 +0100, Bronek Kozicki <b...@s...net>
    wrote:

    >ależ mają - mniej kodu.

    mniej kodu =/= szybciej dzialajacy program. Na ogol wrecz przeciwnie

    A.L.

  • 33. Data: 2009-05-17 21:52:12
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 17 May 2009 23:40:11 +0200, Wojciech Muła
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

    >Wówczas można spróbować asynchroniczne I/O.

    >I jeszcze pamiętać o cache, dbać o lokalność danych w pamięci.
    >To może mieć naprawdę duże znaczenie na współczesnych procesorach;
    >tylko jak napisał A.L. - trzeba być pewnym, że w tym tkwi problem
    >wydajności.

    Co prawda o tym w tym watku nie pisalem, ale potwierdzam - lokalnosc
    danych ma znaczenie kapitalne dla wydajnosi

    A.L.

  • 34. Data: 2009-05-18 06:13:22
    Od: Rafal Kupka <k...@k...fdns.net>

    Wojciech Muła napisał:
    Witam,

> [...]
    > To może mieć naprawdę duże znaczenie na współczesnych procesorach;
    > tylko jak napisał A.L. - trzeba być pewnym, że w tym tkwi problem

    Mała uwaga na boku wątku, fajnie to zagadnienie opisane jest w:
    "What Every Programmer Should Know About Memory" Ulricha Dreppera
    http://people.redhat.com/drepper/cpumemory.pdf

    Pozdrawiam,
    Kupson
    --
    Great software without the knowledge to run it is pretty useless.
    (Linux Gazette #1)

  • 35. Data: 2009-05-18 06:31:01
    Od: "gosmo" <t...@m...pl>

    Użytkownik "Wojtek Pietruszewski" <gotohell@once.> napisał w wiadomości
    > "Jacek Czerwinski" <...@...z.pl> wrote in message
    > No jeżeli program ma działąć pod windowsem, to oczywiście

    Niekoniecznie, prawdą to było za czasów Turbo Pascala. Teraz trzeba na
    prawdę dobrze znać się na prockach, aby w asmie napisać coś lepiej niż zrobi
    to optymalizator współczesnego kompilatora. Sam się w to parę lat temu
    wpakowałem jak pisałem na koprocesorze symulację fizyczną. Nie dosyć, że
    asma znałem raczej kiepsko i poświęciłem kilka tygodni na wyedukowanie się,
    to się okazało, że mój kod był wolniejszy niż ten napisany w języku
    wysokiego poziomu.

  • 36. Data: 2009-05-18 07:02:34
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 17 Maj, 23:40, Wojciech Muła

    > Wówczas można spróbować asynchroniczne I/O.

    I wtedy się szybciej dysk kręci?

    --
    Maciej Sobczak * www.msobczak.com * www.inspirel.com

  • 37. Data: 2009-05-18 07:35:02
    Od: Wojciech Muła <w...@p...onet.pl>

    On 18 Maj, 09:02, Maciej Sobczak <s...@g...com> wrote:

    > I wtedy się szybciej dysk kręci?

    Bez sensu się czepiasz. W kontekście problemu Kolegi (duża ilość
    danych),
    asynchroniczne I/O może pomóc. No chyba, że wszystko mu się zmieści
    w pamięci wewnętrznej.

    w.

  • 38. Data: 2009-05-18 11:30:46
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On 18 Maj, 09:35, Wojciech Muła <w...@p...onet.pl> wrote:

    > Bez sensu się czepiasz. W kontekście problemu Kolegi (duża ilość
    > danych),
    > asynchroniczne I/O może pomóc.

    Nadal chciałbym wiedzieć dlaczego.

    --
    Maciej Sobczak * www.msobczak.com * www.inspirel.com

  • 39. Data: 2009-05-18 11:47:20
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@g...com>

    Maciej Sobczak wrote:

    > Nadal chciałbym wiedzieć dlaczego.

    Ponieważ dane są pobierane równolegle z wykonaniem programu. Nie wierzę,
    żebyś nie wiedział o co chodzi, więc rozumiem, że przeczytałeś coś
    świetnego w mądrej książce i tylko czekasz, żeby zaprezentować :)
    Dajesz, dajesz :)

    JD

  • 40. Data: 2009-05-18 12:33:31
    Od: "bartekLTG" <b...@o...ciach.pl>

    Maciej Pilichowski wrote:
    > aby zawsze pisac ++var zamiast
    > var++ (o ile merytorycznie nie zachodzi koniecznosc tego drugiego),

    Im dluzej o tym mysle, tym bardziej nie rozumiem, o co Ci mogło chodzic;-)

    pozdrawiam
    --
    bartekltg
    ...aby UseNet rósł w siłę a trolle siedziały cicho