  • 1. Data: 2010-07-19 15:44:44
    Temat: jak dlugi moze byc d-sub 15pin?
    Od: "Czeslaw P." <c...@o...pl>

    Kabel d-sub 15 pin
    łączący laptopa analogowo z telewizorem LCD/LED

    Widziałem w serwisie aukcyjnym nawet 10 metrów, co by mnie juz wystarczało.

    Jak długi może być maksymalnie taki przewód?
    Są sprzedawane z jakimiś filtrami na końcach, nawet jeden taki filtr mam
    (składany).

    Czy długość (tu 10 metrów) sprzyja powstawaniu zakłóceń lub powoduje
    zanikanie/słabnięcie sygnału?
    Na co zwracać uwagę kupując - po czym odróżnić kabel dobry/znośny/bylejaki?

  • 2. Data: 2010-07-19 16:41:15
    Temat: Re: jak dlugi moze byc d-sub 15pin?
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 19.07.2010 17:44, Czeslaw P. pisze:
    > Jak długi może być maksymalnie taki przewód?

    Prawie dowolnie, pod warunkiem zastosowania zewnętrznego
    wzmacniacza. Robiłem 25 m linię do projektora w auli.

    > Są sprzedawane z jakimiś filtrami na końcach, nawet jeden taki filtr mam
    > (składany).

    Nie filtrami, ale ferrytami odkłócającymi.

    > Czy długość (tu 10 metrów) sprzyja powstawaniu zakłóceń lub powoduje
    > zanikanie/słabnięcie sygnału?

    Jedno i drugie.

    > Na co zwracać uwagę kupując - po czym odróżnić kabel dobry/znośny/bylejaki?

    Po grubości i sztywności choćby. Ale nie licz na dobrą jakość
    obrazu na jakimkolwiek kablu dłuższym niż 2 m bez zastosowa-
    nia wzmacniacza. Już 5 m wymaga dobrego kabla, a 15 m --
    wzmocnienia sygnału.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 3. Data: 2010-07-20 05:19:39
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Czeslaw P." <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak długi może być maksymalnie taki przewód?

    To zależy. :-)
    Jakie tłumienie ma kabel i jaka jest częstotliwość sygnału.

  • 4. Data: 2010-07-20 08:58:16
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Po grubości i sztywności choćby. Ale nie licz na dobrą jakość
    > obrazu na jakimkolwiek kablu dłuższym niż 2 m bez zastosowa-
    > nia wzmacniacza. Już 5 m wymaga dobrego kabla, a 15 m --
    > wzmocnienia sygnału.

    Nie do konca prawda. Podlaczalem kabel o dlugosci 15m, bez zadnych
    wzmacniaczy i obraz byl bardzo dobry. Po prostu kabel byl dobrej jakosci.

  • 5. Data: 2010-07-20 09:05:30
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Robson"
    >Nie do konca prawda. Podlaczalem kabel o dlugosci 15m, bez zadnych
    >wzmacniaczy i obraz byl bardzo dobry. Po prostu kabel byl dobrej jakosci.

    Albo po prostu miałeś szczęście. To trochę tak, jak ze skrętką.
    Zrobisz segment dłuższy niż dopuszcza specyfikacja i czasem działa,
    a czasem nie. Ale takich rzeczy robić się nie powinno po prostu.
    (Inna sprawa, że specyfikacja DVI IIRC nie podaje dopuszczalnej
    długości)

    --
    /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\
    \ K...@e...eu.org /

  • 6. Data: 2010-07-20 09:20:30
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    W dniu 20.07.2010 10:58, Robson pisze:
    > Nie do konca prawda. Podlaczalem kabel o dlugosci 15m, bez zadnych
    > wzmacniaczy i obraz byl bardzo dobry. Po prostu kabel byl dobrej jakosci.

    Miałeś szczęście, dobry kabel i "liberalny" odbiornik. Z dru-
    giej strony typowe kable po 15 m ze sklepu dadzą wyraźne od-
    bicia, szczególnie przy lepszych parametrach obrazu (czyli
    więcej niż typowe 1024x768 60 Hz dla projektorów multimedial-
    nych).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2010-07-20 10:18:01
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    > a czasem nie. Ale takich rzeczy robić się nie powinno po prostu.
    > (Inna sprawa, że specyfikacja DVI IIRC nie podaje dopuszczalnej

    To nie byla kwestia szczescia, to specjalne i dobre wykonanie kabli.
    Komputer przywieziony wraz z pozostalym sprzetem przez Siemensa, pudlo
    stoi w sterowni a monitor w bunkrze, zrobili takich dostaw setki, wiec
    jesli oferuja lable do 25m to po prostu musi dzialac.
    Co do skretki to porownanie chybione, dlugosc segmentu wynika z
    zaleznosci czasowych przy transmisji ramek a nie tlumienia sygnalu.

  • 8. Data: 2010-07-20 10:43:46
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

> [...]
    >stoi w sterowni a monitor w bunkrze, zrobili takich dostaw setki, wiec
    >jesli oferuja lable do 25m to po prostu musi dzialac.

    Praktyka, to kwestia wspomagania szczęścia statystyką ;-)

    >Co do skretki to porownanie chybione, dlugosc segmentu wynika z
    >zaleznosci czasowych przy transmisji ramek a nie tlumienia sygnalu.

    Nom. Aczkolwiek porównanie dobre, bo specyfikacja określa "widełki"
    dopuszczalnego opóźnienia propagacji, więc przy kablu przekraczającym
    specyfikację możemy mieć jeszcze dobrą charakterystykę, albo nie.

    --
    Kruk@ -\ |
    }-> epsilon.eu.org |

  • 9. Data: 2010-07-20 11:36:03
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Nom. Aczkolwiek porównanie dobre, bo specyfikacja określa "widełki"
    > dopuszczalnego opóźnienia propagacji, więc przy kablu przekraczającym
    > specyfikację możemy mieć jeszcze dobrą charakterystykę, albo nie.

    Tak, to prawda. Standardy najlepiej sie naciagalo w czasach 10base2 -
    segmenty 400m zdarzaly sie dosyc czesto, bo ceny repeaterow byly kosmiczne.

  • 10. Data: 2010-07-20 23:51:00
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Miałeś szczęście, dobry kabel i "liberalny" odbiornik.

    Pewnie też dobre wyjście karty graficznej, przerabiałem ten temat kilka
    lat temu i miałem złe doświadczenie z kartami graficznymi które na
    wyjściu sygnału do gniazda miały podejrzanie dużo pustych pól
    lutowniczych na elementy na których zaoszczędzono :)