  • 81. Data: 2008-01-13 22:30:00
    Temat: Re: ipv4 2-3 lata
    Od: Paweł Damian <pawel@__dowywalenia__sz-ek.pl>

    > GTS mówi tak: nie mamy takiej usługi, przez jakiś czas testowaliśmy ale
    > obecnie nie mamy urządzeń ani jakichkolwiek sesji IPv6. Zakładam, że to
    > ogólnie o sobie tak mówi, a nie tylko o tej serwerowni.
    >
    > Polityka cofania się w rozwoju?

    GTS jest obecnie w rozsypce ogólnej więc wcale mnie to nie dziwi...

    pozdr.Paweł

  • 82. Data: 2008-01-13 23:22:38
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 13.01.2008 futszaK <f...@g...com> napisał/a:

    > do mnie ostatnio jakis kolo dzwonil ze mu hamachi nie dziala i ze ja cos
    > blokuje, potem sobie przypomnialem ze nic nie blokuje za wyjatkiem
    > wychodzacych UDP>200 bajtow bo mi azerusy z regulek na MT wychodza
    nie lepiej wycinać udp >1500 ? O wiele mniej problemów z aplikacjami, a
    przynajmniej pod linuksem pomaga to na problemy z trzymaniem kolejek -
    może na MT jest podobnie?

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator

  • 83. Data: 2008-01-13 23:48:13
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała wrote:

    > nie lepiej wycinać udp >1500 ? O wiele mniej problemów z aplikacjami, a
    > przynajmniej pod linuksem pomaga to na problemy z trzymaniem kolejek -
    > może na MT jest podobnie?

    zmienilem, zobaczymy jak sie bedzie upload trzymal

    futszaK

  • 84. Data: 2008-01-14 03:26:05
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Tomasz Śląski wrote:

    > Kiedyś gdzieś jęczałem, że mi się PI adresy kończą i RIPE nie chce mi
    > dać kolejnego malutkiego /22 bez zLIRowania się, po czym na priv
    > przyszły oferty zhandlowania dowolnej (podobno nawet /19) puli, nawet
    > onegdaj oferent cenę per IP podał był.

    a ile chcieli ?

    futszaK

  • 85. Data: 2008-01-14 03:33:53
    Od: Adam Paluch <a...@-...com.pl>

    Any User napisał(a):

    > A w jakim czasie tworzy się jeden taki dowód?
    >
    > Przy założeniu, że X, to będzie to X*30M. Oczywiście trzeba uwzględnić,
    > że to przy założeniu, że będą one produkowane 24/7, zatem trzeba zadbać
    > o zatrudnienie odpowiednio dużej ilości ludzi do tej operacji, albo
    > oderwać ich od innych obowiązków.

    skoro juz przyjales analogie na dowody osobiste to teraz popatrz ile
    innych czynnosci musisz wykonac po zmianie numeru dowodu (zus, US,
    banki, jakies karty dostepowe, jakies fundusze itp itd.) i przekonwertuj
    te problemy na problemy natury sieci, widzisz skale problemu ?

    --
    Adam

  • 86. Data: 2008-01-14 04:07:02
    Od: futszaK <f...@g...com>

    wer wrote:

    > Cały problem w tym, że albo cały świat musiałby jednego dnia przejść na
    > IPv6 albo trzeba przez dość długi czas utrzymywać obydwie adresacje.
    > Jaką by nie przyjąć metodę to będzie baardzo kosztowne. W sumie kosztowo
    > problem roku 2000 to przy tym pikuś. Dodatkowym problemem są osoby
    > prywatne, mają jakiś routerek za 150 zł i nie zawsze ma on dobre
    > wsparcie dla IPv6.

    ojej ojej ojej tym to akurat bym sie przejmowal najmniej

    dostawcy Internetu dajacy wlasne routerki zadbaja o odpowiednia
    aktualizacje a ci co kupili na allegro routerki za 150zl (ktore pewnie
    stoja na linux-ie) znajda na tym samym allegro usluge upgrade-u routerka
    za 50zl a z opcja translacji adresow ipv6 na ipv4 za 80zl zeby jego
    wyjety ze smietnika komputer na windowsie 95 mial dalej Internet, albo
    jego namiastke przez czas zbierania na laptopa za 1800zl z vista

    futszaK

  • 87. Data: 2008-01-14 09:05:51
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Any User <u...@a...pl> writes:

    > Dlaczego jest to trudne? Daje się takiej firmie, czy szkole, powiedzmy
    > 100 x /24, nakaz rekonfiguracji routerów i po miesiącu (aby mieli
    > czas) zabiera starą pulę. Finito.

    Kto "daje"? Jaki "nakaz"? Firma jest wlascicielem tych adresow,
    mozna ja ew. ladnie poprosic, a nie "dawac nakaz".

    To sa spore koszty, taka firma (a zwlaszcza uczelnia, bo mowimy
    o publicznych IP) ma zapewne dziesiatki tysiecy maszynek roznego typu,
    i przekonfigurowanie wszystkich to jest koszt rzedu milionow dolcow,
    a przynajmniej setek tysiecy. Kto ma za to zaplacic? ARIN? Uczelnia?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 88. Data: 2008-01-14 09:45:22
    Od: wer <b...@n...pl>

    Krzysztof Halasa napisał(a):

> [...]
    > i przekonfigurowanie wszystkich to jest koszt rzedu milionow dolcow,
    > a przynajmniej setek tysiecy. Kto ma za to zaplacic? ARIN? Uczelnia?

    W dodatku trzeba dać im infrastrukture IPv6, co z tego, że zmienią adresację jak ich
    dostawca sieci
    nie umożliwia pracy w IPv6. Jest jeszcze jedna strona medalu. Zmieniam adresy
    serwerów i pies z
    kulawą nogą na nie nie zajrzy, bo klienci nie mają IPv6.

[...]
    jakiś routerek za 150 zł i nie zawsze ma on dobre wsparcie dla IPv6. Stacja robocza
    takiego usera
    działa na IPv4. Routerek daje adresy z IPv4. I trzeba teraz to całe draństwo też
    przenieść do IPv6,
    biura obsługi klienta operatorów polegną przy czymś takim. Przejście na IPv6 to jest
    jedna z
    najbardziej drogich, upierdliwych operacji w dziejach informatyki.

    wer

  • 89. Data: 2008-01-14 09:48:55
    Od: Grzegorz Staniak <g...@w...pl>

    On 14.01.2008, wer <b...@n...pl> wroted:

    > Przejście na IPv6 to jest jedna z najbardziej drogich, upierdliwych
    > operacji w dziejach informatyki.

    Marudzisz. Any User wie lepiej. Daj mu dwóch studentów za 1500 zł
    miesięcznie, to wystosuje do klientów ultimatum i z głowy.

    GS
    --
    Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ wp [dot] pl>

  • 90. Data: 2008-01-14 09:54:17
    Od: wer <b...@n...pl>

    Grzegorz Staniak napisał(a):
    > On 14.01.2008, wer <b...@n...pl> wroted:

    > Marudzisz. Any User wie lepiej. Daj mu dwóch studentów za 1500 zł
    > miesięcznie, to wystosuje do klientów ultimatum i z głowy.

    A jaką karę umowną zapłaci jak mu się nie uda? ;)

    wer