  • 21. Data: 2008-01-12 23:47:05
    Temat: Re: ipv4 2-3 lata
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > A tam. A firmę wydmuszkę, która posiada przydział, można kupić?

    A czy nie jest przypadkiem tak, że przydział jest pod konkretne
    zastosowanie i RIPE może to skontrolować ?

    --
    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE

  • 22. Data: 2008-01-12 23:47:33
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl> wrote:

    > samowolę ? bo nie bardzo kojarzę co to za wynalazek ?

    Taki VPN w modelu podobnym do Skype, gdzie sobie 5.0.0.0/8 "ukradli".

    http://www.cisco.com/web/about/ac123/ac147/archived_
    issues/ipj_10-3/103_awkward.html

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 23. Data: 2008-01-12 23:51:01
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl> wrote:

    > A czy nie jest przypadkiem tak, że przydział jest pod konkretne
    > zastosowanie

    No zgadza się, aby dostać przydział trzeba to umotywować. Tyle.

    > i RIPE może to skontrolować ?

    Się przekonamy, czy "może" czy "jest w stanie". Raczej obstawiam tylko
    to pierwsze.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 24. Data: 2008-01-12 23:52:49
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Się przekonamy, czy "może" czy "jest w stanie". Raczej obstawiam tylko
    > to pierwsze.

    Zawsze może ktoś zakablować (konkurencja, to też trzeba przewidywać :)

    --
    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE

  • 25. Data: 2008-01-12 23:54:58
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Taki VPN w modelu podobnym do Skype, gdzie sobie 5.0.0.0/8 "ukradli".
    >
    > http://www.cisco.com/web/about/ac123/ac147/archived_
    issues/ipj_10-3/103_awkward.html

    Silence. I kill you :)

    --
    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE

  • 26. Data: 2008-01-13 00:05:54
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Pawel Damian <pawel@usun_sz-ek.pl> wrote:

    > A tak btw to tutaj jest dużo lepszy raport na ten temat:
    >
    > http://www.potaroo.net/tools/ipv4/index.html

    Spokojnie, jest jeszcze projekt, aby się do 240/4 dobrać.

    http://tools.ietf.org/id/draft-fuller-240space-00.tx

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 27. Data: 2008-01-13 00:08:23
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Pawel Damian <pawel@usun_sz-ek.pl> wrote:

    > A tak btw to tutaj jest dużo lepszy raport na ten temat:
    >
    > http://www.potaroo.net/tools/ipv4/index.html

    I jeszcze ten:

    http://www.potaroo.net/ispcol/2007-07/v4end.html

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 28. Data: 2008-01-13 00:18:11
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Bartosz Waszak napisał:

    > RIPE nie zezwala na handlowanie IP, więc
    > na allegro zapewne się nie pojawia. Na ebay pewnie tez.

    Kiedyś gdzieś jęczałem, że mi się PI adresy kończą i RIPE nie chce mi dać
    kolejnego malutkiego /22 bez zLIRowania się, po czym na priv przyszły oferty
    zhandlowania dowolnej (podobno nawet /19) puli, nawet onegdaj oferent cenę
    per IP podał był.

    Pozdrawiam!

    --
    TOM

  • 29. Data: 2008-01-13 02:38:25
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Bartosz Waszak wrote:

    > a CMTS cisco czy inny ?
    > Bo arris to tylko l2 ma wiec tam mozna spokojnie pchnac,

    wlasnie w takim srodowisku to testowalem

    nie wiem jak na wiekszych sieciach, ale na mniejszych arris spokojnie
    daje rade, a ze router to w takiej sytuacji linux to mamy praktycznie
    gotowa i stosunkowo niedroga platforme do ipv6, aczkolwiek ciagle mi sie
    wydaje ze wprowadzenie ipv6 to wybieganiem przed szereg...

    > racja, tutaj się poprawia.

    jak sie zachowaja defaultowe visty jak sie im cos ipv6-aktywnego
    podstawi w sieci ?

    futszaK

  • 30. Data: 2008-01-13 08:36:58
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Bartosz Waszak wrote:
    > samowolę ? bo nie bardzo kojarzę co to za wynalazek ?

    do mnie ostatnio jakis kolo dzwonil ze mu hamachi nie dziala i ze ja cos
    blokuje, potem sobie przypomnialem ze nic nie blokuje za wyjatkiem
    wychodzacych UDP>200 bajtow bo mi azerusy z regulek na MT wychodza

    to moze byc przyczyna ?

    futszaK