  • 11. Data: 2008-01-12 23:13:22
    Temat: Re: ipv4 2-3 lata
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl> wrote:

    > Błędne koło, żeby ISP podpinali klientów po v6 to musi istnieć treść. A
    > dostawcy treści nie oferują v6 bo klienci i tak nie używają.

    Dostawcy treści nie zaoferują IPv6 do czasu, aż nie zostanie sensownie
    uregulowana kwestia PI i IPv6.

    > Od strony portali problemy:
    > - nie ma PI dla IPv6
    O właśnie.

    > - content switche nie wspierają IPv6.
    Te lepsze wspierają. Może te proprietary mają problem...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 12. Data: 2008-01-12 23:14:02
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl> wrote:

    > Błędne koło, żeby ISP podpinali klientów po v6 to musi istnieć treść. A
    > dostawcy treści nie oferują v6 bo klienci i tak nie używają.

    Duplikujesz wszystkie posty, w jakimś konkretnie celu?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 13. Data: 2008-01-12 23:15:32
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Duplikujesz wszystkie posty, w jakimś konkretnie celu?

    Mój inn miał mały problem i spowodował małe zawirowania. Poszło
    podwójnie do newsfeed.atman.pl

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE
    http://www.tiberium.net.pl/

  • 14. Data: 2008-01-12 23:18:02
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Krzysztof Oledzki pisze:
    > Te lepsze wspierają. Może te proprietary mają problem...

    Content switche, zawsze rozumiałem jako propertiary appliance.

    F5 ma cześciową obsługe IPv6
    DX junipera nie ma
    ServerIron od Foundry też nie widziałęm
    CSM/ACE ciscowe też nie bardzo
    Crescendo nie wiem
    Citrix Netscaler tak samo
    Alteon też

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE
    http://www.tiberium.net.pl/

  • 15. Data: 2008-01-12 23:32:36
    Od: Pawel Damian <pawel@USUN_sz-ek.pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:

    > http://www.ripe.net/news/community-statement.html
    >
    > Ciekawe kto w polsce wdroży IPv6 jako pierwszy w szerszym zakresie dla
    > klientów detalicznych.

    Imho to temat bardziej odległy niż by się wydawało - najpierw musimy
    przejść przez etap handlowania adresami na ebay/allegro ;) Przez pewien
    czas pewnie taniej będzie kupić ipki na ebay niż migrować do IPv6.
    Dopiero jak cena ip na czarnym rynku będzie wyższa niż koszt wdrożenia
    ipv6 nastąpi przełom. Wcześniej raczej czeka nas czarny rynek. Pytanie
    na jak długo...

    pozdr.Paweł

  • 16. Data: 2008-01-12 23:36:17
    Od: Pawel Damian <pawel@USUN_sz-ek.pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:

    > http://www.ripe.net/news/community-statement.html

    A tak btw to tutaj jest dużo lepszy raport na ten temat:

    http://www.potaroo.net/tools/ipv4/index.html

    pozdr.Paweł

  • 17. Data: 2008-01-12 23:40:14
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Pawel Damian pisze:

> [...]
    > Dopiero jak cena ip na czarnym rynku będzie wyższa niż koszt wdrożenia
    > ipv6 nastąpi przełom. Wcześniej raczej czeka nas czarny rynek. Pytanie

    RIPE nie zezwala na handlowanie IP, więc
    na allegro zapewne się nie pojawia. Na ebay pewnie tez.

    Bartosz Waszak <w...@a...pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE
    http://www.tiberium.net.pl/

  • 18. Data: 2008-01-12 23:42:14
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Pawel Damian <pawel@usun_sz-ek.pl> wrote:

> [...]
    > Dopiero jak cena ip na czarnym rynku będzie wyższa niż koszt wdrożenia
    > ipv6 nastąpi przełom. Wcześniej raczej czeka nas czarny rynek. Pytanie

    Spokojnie, najpierw wystarczy zrobić zamach na samowolę hamachi.

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

  • 19. Data: 2008-01-12 23:46:08
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Krzysztof Oledzki pisze:

    > Spokojnie, najpierw wystarczy zrobić zamach na samowolę hamachi.

    samowolę ? bo nie bardzo kojarzę co to za wynalazek ?

    --
    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE

  • 20. Data: 2008-01-12 23:46:13
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl> wrote:

    > RIPE nie zezwala na handlowanie IP, więc
    > na allegro zapewne się nie pojawia. Na ebay pewnie tez.

    A tam. A firmę wydmuszkę, która posiada przydział, można kupić?

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki