  • 1. Data: 2008-01-12 15:35:51
    Temat: Re: ipv4 2-3 lata
    Od: futszaK <f...@g...com>

    Bartosz Waszak wrote:

    > - sieci oparte o tvk kablową, dopiero DOCSIS 3.0 ma wspierać v6.

    jakis czas temu uzywalem IPv6 natywnie po ethernecie i bez problemu szlo
    przez siec kablowa, w sensie jeden komp w stacji czolowej a drugi za modemem

    czego brakuje ?

    > - klienci UNIX/Linux/*BSD nie ma problemu, windows dopiero od Visty jest
    > sensownie przygotowany do v6.

    tyle ze teraz praktycznie wszystkie nowe kompy wraz z tak modnymi
    notebook-ami w promocjach ponizej 2kPLNow brutto maja zainstalowana viste

    futszaK

  • 2. Data: 2008-01-12 17:44:44
    Temat: ipv4 2-3 lata
    Od: Tomasz Paszkowski <s...@g...com>

    http://www.ripe.net/news/community-statement.html

    Ciekawe kto w polsce wdroży IPv6 jako pierwszy w szerszym zakresie dla
    klientów detalicznych.

    --
    Tomasz Paszkowski
    SS7, Asterisk, IPTV, GPON

  • 3. Data: 2008-01-12 18:02:45
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    Tomasz Paszkowski pisze:

    > http://www.ripe.net/news/community-statement.html
    >
    > Ciekawe kto w polsce wdroży IPv6 jako pierwszy w szerszym zakresie dla
    > klientów detalicznych.

    Błędne koło, żeby ISP podpinali klientów po v6 to musi istnieć treść. A
    dostawcy treści nie oferują v6 bo klienci i tak nie używają.

    No i nakłada się pare problemów technicznych.

    Sieci szkieletowe wielu operatorów już są dual-stack.

    Głównie kwestią sieci dostępowych:
    - sieci oparte o DSL, koncentratory PPPoE wspierają ipv6, klienci pppoe
    tu jest gorzej.

    - sieci oparte o tvk kablową, dopiero DOCSIS 3.0 ma wspierać v6.

    - klienci UNIX/Linux/*BSD nie ma problemu, windows dopiero od Visty jest
    sensownie przygotowany do v6.

    Od strony portali problemy:

    - nie ma PI dla IPv6

    - content switche nie wspierają IPv6.

    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE
    http://www.tiberium.net.pl/

  • 4. Data: 2008-01-12 20:29:29
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Tomasz Paszkowski napisał:

    > Ciekawe kto w polsce wdroży IPv6 jako pierwszy w szerszym zakresie dla
    > klientów detalicznych.

    BTW, ma ktoś pod ręką najbardziej aktualną listę bogonów?

    --
    TOM

  • 5. Data: 2008-01-12 20:48:15
    Od: arekmx <a...@g...pl>

    Tomasz Paszkowski wrote:

    > http://www.ripe.net/news/community-statement.html
    >
    > Ciekawe kto w polsce wdroży IPv6 jako pierwszy w szerszym zakresie dla
    > klientów detalicznych.

    GTS Energis kiedyś o IPv6 pytałem (dostęp w ichniej serwerowni w warszawie).
    Można jedynie pomarzyć.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 6. Data: 2008-01-12 21:02:37
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

  • 7. Data: 2008-01-12 21:44:31
    Od: foczka <w...@g...com>

    Dnia Sat, 12 Jan 2008 17:44:44 +0000 (UTC), Tomasz Paszkowski
    napisał(a):
    > http://www.ripe.net/news/community-statement.html
    >
    > Ciekawe kto w polsce wdroży IPv6 jako pierwszy w szerszym zakresie dla
    > klientów detalicznych.

    moze jaka glupote walne, ale u mnie na osiedlu ISP Telnap (teraz Spray)
    sieje IPv6, nawet dzialalo, bo postawilem se w domu FTP na IPv6, w sieci
    PW tez kiedys IPv6 bylo i dzialalo toto miedzy nimi...
    --
    foczka

  • 8. Data: 2008-01-12 21:56:47
    Od: Rafal Kupka <k...@k...fdns.net>

    Tomasz Śląski napisał:
    Witam,

    > BTW, ma ktoś pod ręką najbardziej aktualną listę bogonów?

    http://www.cymru.com/Documents/bogon-bn-agg.txt

    Pozdrawiam,
    Kupson
    --
    Great software without the knowledge to run it is pretty useless.
    (Linux Gazette #1)

  • 9. Data: 2008-01-12 22:26:18
    Od: Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>

    futszaK pisze:

    > jakis czas temu uzywalem IPv6 natywnie po ethernecie i bez problemu szlo
    > przez siec kablowa, w sensie jeden komp w stacji czolowej a drugi za
    > modemem
    >
    > czego brakuje ?
    a CMTS cisco czy inny ?

    Bo arris to tylko l2 ma wiec tam mozna spokojnie pchnac, Cisco będąć
    routerm nie umożliwia zapięcia IPv6 na interfejsie. mimo, że przy l2vpn
    można spokojnie pchnać.

    racja, tutaj się poprawia.

    --
    Bartosz Waszak <w...@t...net.pl>
    nic-hdl: BW1026-RIPE

  • 10. Data: 2008-01-12 22:59:03
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 12.01.2008 arekmx <a...@g...pl> napisał/a:

    > GTS Energis kiedyś o IPv6 pytałem (dostęp w ichniej serwerowni w warszawie).
    > Można jedynie pomarzyć.
    hm... dawno temu, za czasów jak pozman kupował "świat" od gts-u - ipv6
    również przez nich leciało. Więc może to tylko lokalny problem ichniej
    serwerowni?

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    Linux && Unix && Network administrator