  • 1. Data: 2010-05-28 18:13:38
    Temat: iphone z fw 3.1.3 i simlock
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    Ostatnio padł mi system w iphonie 3GS i musiałem uaktualnić do fw 3.1.3 i
    przy okazji do nowego basebandu. Mam teraz simlocka na szwajcarskiego
    orange. Zdjęcie tam simlocka kosztuje ponoć trwa tydzień, w dodatku
    kosztuje 100 CHF. To trochę kiepsko. W BOKU centertela powiedzieli mi, że
    w salonie idei można zdjąć za 70 PLN. Ktoś mógłby ewentualnie polecić
    lepsze opcje?

  • 2. Data: 2010-05-28 18:31:34
    Temat: Re: iphone z fw 3.1.3 i simlock
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 28 May 2010 20:13:38 +0200, Rafal Jankowski napisał(a):

> [...]
    > kosztuje 100 CHF. To trochę kiepsko. W BOKU centertela powiedzieli mi, że
    > w salonie idei można zdjąć za 70 PLN. Ktoś mógłby ewentualnie polecić

    są dwie - poczekać z pół roku aż coś wymyśla, ewentualnie sprzedać i kupić
    coś, na co cię stać.

    "Nie wiesz co to proxy, wiec informuje sie iz jestem na urlopie i nazywam
    sie Jan Strybyszewski"- Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 3. Data: 2010-05-28 18:58:43
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 28 maja 2010 20:31, Waldek Godel pisze:

    > są dwie - poczekać z pół roku aż coś wymyśla, ewentualnie sprzedać i kupić
    > coś, na co cię stać.

    Tylko ciężko niektórym wybrać tą drugą opcję, gdyż wtedy mało ludzi
    widzi na co ich stać :P

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 4. Data: 2010-05-28 19:23:32
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Rafal Jankowski wrote:
    > Ostatnio padł mi system w iphonie 3GS i musiałem uaktualnić do fw 3.1.3

    Jeżeli miałeś niższy, to wcale nie musiałeś.

    Reszta jak mówi Waldek.

    Jakub

  • 5. Data: 2010-05-28 19:35:20
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Fri, 28 May 2010, Piotr M wrote:

    > Tylko ciężko niektórym wybrać tą drugą opcję, gdyż wtedy mało ludzi widzi na
    > co ich stać :P

    To nie mój tylko żony, ja jeszcze niedawno używałem 3210 kupioną po
    przedłużeniu umowy na okres próbny w swojej pierwszej pracy w 2000 r. W
    sumie to teraz jest chyba bardziej awangardowy sprzęt od apple'owych
    wynalazków. W międzyczasieczasie miałem chyba jeszcze z 5 innych
    telefonów, ale wszystkie padały jak muchy a w 3210 tylko bateria. Pomimo
    tego że jak puszczałem ze swoją 4-letnią latoroślą zabawkę-szybowiec i
    zawisł na drzewie to z braku innych akcesoriów pod ręką rzucałem w niego
    tą nokią aż nie trafiłem i samolot nie wylądował na trawniku. Samolot
    zakończył żywot dzień później, 3210 dalej działa tylko bateria do wymiany.
    Co pewnie nastąpi jak mi się rozleci 6500 slider jaki dostałem od żony w
    zamian za tego paściastego iphone'a, którego zresztą w Szwajcarii gdzie
    mieszkamy ma każdy menel i przynosi tyle samo splendoru w autobusie co u
    nas kasetowy walkmen ;).

  • 6. Data: 2010-05-28 19:43:06
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

    On Fri, 28 May 2010, Jakub Danecki wrote:

    > Jeżeli miałeś niższy, to wcale nie musiałeś.
    >
    > Reszta jak mówi Waldek.

    Nie wiem, telefon nie chciał się bootować, za każdym razem zawieszał się
    przy restarcie, nie odpowiadał nawet na pinga. Próbowałem różnych
    wynalazków, ale w końcu skapitulowałem i podłączyłem do itunes, niestety
    aktualny wówczas fw to był 3.1.3. Może i był jakiś sposób na powrót do
    świeżego 3.1.2, ale mi się to po dniu kombinowania nie udało.

  • 7. Data: 2010-05-28 20:15:58
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    Rafal Jankowski wrote:
> [...]
    > niestety aktualny wówczas fw to był 3.1.3. Może i był jakiś sposób na
    > powrót do świeżego 3.1.2, ale mi się to po dniu kombinowania nie udało.

    Wystarczyło guglnąć, a w najgorszym wypadku: zapytać. Gdy iTunes pyta
    się o aktualizację (czy też poprosisz o restore) to wtedy możesz
    zaproponować "temu systemu" własny, ręcznie wskazany obraz, który chcesz
    wgrać. I nie musi to być najnowszy OS, tylko co najmniej w tej samej
    wersji, co już wgrany.
    Niestety teraz zrobiłeś upgrade do najnowszego, oficjalnie nie
    desimlokowalnego basebandu i musisz poczekać do premiery OS 4, albo
    zrobić jailbreak i korzystać z niego jak z ipoda.

    Jakub

  • 8. Data: 2010-05-28 20:24:15
    Od: Rafal Jankowski <j...@o...wsisiz.edu.pl>

> [...]

    > desimlokowalnego basebandu i musisz poczekać do premiery OS 4, albo
    > zrobić jailbreak i korzystać z niego jak z ipoda.

    Jailbreak mam, ale nie można dzwonić (poza kartą orange.ch co nie jest
    fajną opcją jak się jest w PL). W itunes wskazywałem mu 3.1.2, ale się
    wykładał w połowie. Próbowałem też sztuczek z podmianą gs.apple.com w
    /etc/hosts i innych rzeczy, ale nic mi niewychodziło. Może coś źle
    robiłem.