  • Data: 2014-11-15 14:07:21
    Temat: Re: inwerter grid tie (on grid)
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:m479i9$gis$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Właśnie dążę do tego że skąd inwerter produkując 100W ma wiedzieć że swoją
    > całą moc ma oddać mojej żarówce 100W, a nie np: sąsiadowi w domku obok
    > który też używa żarówki 100W. Tak napisane jest w instrukcji że dopiero
    > gdy zacznie produkować 120W to te 20W odda w sieć.
    > Inwerter podłącza się np: do gniazda trójfazowego w domu i nie interesuje
    > go gdzie jest żarówka.

    Obok jeziora masz wkopaną wannę połączoną przepływem z jeziorem. Na
    przepływie jest licznik mierzący ile wody przepłynęło do ciebie (licznik
    może się kręcić w dwie strony). Twoja pompa (żarówka) pobiera z tej wanny
    100L/min np. do podlewania ogródka. Tak masz zrobione rynny, że cała
    deszczówka z dachu wpływa do twojej wanny. Akurat pada i do wanny wpływa
    120L/min.
    Co pokaże licznik mierzący ile wody przepływa z jeziora do twojej wanny?

    Twoje pytanie: Skąd rynna ma wiedzieć, że jak wlewa 100L/min to całe
    100L/min ma pójść do twojej pompy.
    P.G.