    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: inwerter grid tie (on grid)
    Date: Fri, 14 Nov 2014 17:22:21 +0100

    Użytkownik "pawel" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:m4591f$g0$1@portraits.wsisiz.edu.pl...

    > Wydaje mi się że alternator wytwarza większe żeby ładować więc nie są
    > takie same

    Jeśli są połączone razem i nie bierzemy pod uwagę rezystancji przewodów to
    napięcia na obu rzeczach (na żarówkach też) są takie same.
    Jeśli założyć, że alternator dostarcza konkretnej mocy to znaczy, że przy
    konkretnym napięciu wciska w kable konkretny prąd. Żarówka pobiera dokładnie
    tyle ile przy tym napięciu ma pobierać bo takie ma włókno. Wciśnięty w kable
    nadmiar prądu idzie do akumulatora przy założeniu, że jest on w stanie wziąć
    ile tylko dają. Jakby nie było akumulatora to napięcie by wzrosło aby
    żarówka wzięła więcej (aż do przepalenia żarówki, przy założeniu, że
    alternator chce dostarczać konkretnej mocy i już, bo prawdziwy to ma nieco
    inne chęci).
    Jak do analizy dołożymy, że elementy te mają jakieś rezystancje wewnętrzne
    to się okaże, że przy pracy alternatora na tym wspólnym punkcie połączenia
    panuje wyższe napięcie niż gdy alternator nie pracuje, ale i tak cały czas i
    na alternatorze i na akumulatorze napięcie jest to samo (nadal pomijam
    rezystancje drutów).

    > a inwerter
    > wytwarza takie samo jak sieć energetyczna, mylę się?

    Na energetyce się nie znam, ale to musi działać podobnie. Sieć pełni rolę
    akumulatora o nieskończonej pojemności.
    P.G.