    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: internet w samochodach - jak?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 25 Nov 2016 21:19:50 +0100

    Dnia Fri, 25 Nov 2016 15:05:54 +0100, Marek napisał(a):

    > No niestety nie, tak samo jak oprogramowanie ECU, zawarłeś w
    > momencie zakupu pojazdu tylko licencję na użytkowanie .

    Zupełnie inną rzeczą jest oprogramowanie które uruchomiasz na jakimś
    sprzęcie, a inną są Twoje własne dane.

    Telefon jak kupujesz to też masz licencję na użytowanie telefonu, co nie
    oznacza że to oprogramowanie miało by prawo Cię podsłuchiwać i wysyłać
    treść Twoich rozmów do centrali.

    > W USA trwa
    > teraz walka o to by jednak użytkownik miał prawo do modyfikacji ecu
    > ale jeszcze nie wiadomo jak się to skończy.
    >
    > http://spectrum.ieee.org/cars-that-think/transportat
    ion/systems/its-now-temporarily-legal-to-hack-your-o
    wn-car

    Amerykanie pod pewnymi względami są bardzo dziwni, do tego ich prawo oparte
    na precedensie często utrudnia zorientowanie się co tak naprawdę wolno, a
    czego nie (dopóki nie przepracujesz sam sprawy przed sądem).

    W Europie póki co nam to nie grozi, natomiast oczywiście różnych chętnych
    zabronić wszystkiego pewnie też mamy sporo :)

    > Nie ma znaczenia kto kupuje.

    A to jak najbardziej.
    Zupełnie inne prawa masz jako konsument, a inne jako klient biznesowy.

    Firmy mają dużo większą swobodę zawierania umów, konsument ma różne prawa
    których nie może się nawet zrzec.