  • Data: 2015-02-04 15:19:42
    Temat: Re: [info spoza po/eu] groty
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-02-04 o 08:01, Pszemol pisze:
    > "Paweł Pawłowicz" <p...@w...up.wroc[kropka]pl> wrote in message

    > Jak możesz to byłbym dźwięczny...

    Proszę bardzo :-)

    monoetanoloamina 25ml
    trietanoloamina 40ml
    kwas solny stężony 10ml
    chlorek cynku 3g
    chlorek cyny (II) 3g
    fluoroboran amonu 20g

    Wszystko do kolby i grzać aż się rozpuści. Trochę przy tym pachnie
    amoniakiem, ale dość słabo. Potem ochłodzić i przelać do słoiczka, nie
    do butelki, bo po czasie zamienia się w pastę.

    > Sprzedają to gdzieś czy też samemu zrobiłeś?

    Skład jest kompromisem między danymi literaturowymi a zawartością szafek
    w laboratorium. Fluoroboran można zrobić, ale jeśli się nie ma dostępu
    do odczynników to chyba jednak prościej kupić topnik niż bawić się w
    samoróbki.
    Metody w stylu pocierania przez olej czy na gorąco przez kalafonię
    odpuść sobie. Może w ten sposób dałoby się zlutować dwie blaszki aby
    przekonać oponentów, że jednak się da, ale praktyczna wartość takich
    wynalazków jest zerowa. Swoją drogą, ciekaw jestem, czy wszyscy ci
    mądralińscy, co tak uparcie o tym piszą (przykłady choćby w tym wątku),
    rzeczywiście stosują te techniki w praktyce, czy powtarzają zasłyszane
    historie o ścieraniu tlenku glinu. Spróbuj to zrobić na aluminiowym
    druciku o średnicy 0.8mm, który jest tak miękki, że o pocieraniu nie ma
    mowy, a którego 5mm (bo dalej się upaliło) wystaje z ceramicznego kitu o
    twardości kamienia wewnątrz rozciętego cokołu o średnicy 2cm, a jest to
    ba głębokości 1.5cm. Z topnikiem zero problemu, specom od pocierania
    życzę powodzenia :-)

    P.P.