  • 1. Data: 2015-08-06 13:17:12
    Temat: indukcyjność w 21 wieku
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

    Śmieszne, ale na grupie pl.listserv.chomor-l nie zrozumieją.
    Dokonałem zakupu cewek powietrznych do takiego tam
    odbiornika RFID na 125 kHz.
    Przychodzą, mierzę na CHY24C pokazuje każdą
    2,7 mH, a zakup był 2,3 mH.
    Piszę do sprzedawcy - a on mi odpisuje że indykcyjność
    zależy od częstotliwości pomiarowej !
    Daleko zajedziemy z taką elektroniką i elektronikami.
    http://www.anony.ws/image/DGWp

    --
    P03

  • 2. Data: 2015-08-06 13:32:21
    Temat: Re: indukcyjność w 21 wieku
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello P03,

    Thursday, August 6, 2015, 1:17:12 PM, you wrote:

> [...]
    > Piszę do sprzedawcy - a on mi odpisuje że indykcyjność
    > zależy od częstotliwości pomiarowej !
    > Daleko zajedziemy z taką elektroniką i elektronikami.

    Powinien napisać:
    wynik pomiaru zależy od miernika i częstotliwości.

    Tobie się naprawdę wydaje, że istnieją elementy idealne? Cewki do RFID
    mają duże pojemności i rezystancje pasożytnicze - stąd różnice.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2015-08-06 14:06:52
    Od: "P03" <p...@b...invalid.org>

> [...]
    >
    > Tobie się naprawdę wydaje, że istnieją elementy idealne? Cewki do RFID
    > mają duże pojemności i rezystancje pasożytnicze - stąd różnice.

    Im większą częstotliwość pomiarową weźmie
    pomiarowiec dla indukcyjności 3 mH tym większy
    błąd będzie w pomiarze. Pewnie chciał dobrze, ale...
    Powinno się mierzyć daleko od częstotliwości
    rezonansu własnegoobwodu czyli np.
    częstotliowością akustyczną 1kHz lub mniej.
    Proste jak .......

    --
    P03

  • 4. Data: 2015-08-06 14:28:53
    Od: d...@g...com

    użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Powinien napisać:
    > wynik pomiaru zależy od miernika i częstotliwości.

    Państwowy etalon indukcyjności jest zdaje się
    w termostacie:)

    A jak pojemności szaleją, a gupi producent na szpulce
    napisał 10%
    http://www.maximintegrated.com/en/images/appnotes/55
    27/5527Fig01.gif

  • 5. Data: 2015-08-06 15:23:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Aug 2015 14:06:52 +0200, P03 napisał(a):

> [...]
    > Powinno się mierzyć daleko od częstotliwości
    > rezonansu własnegoobwodu czyli np.
    > częstotliowością akustyczną 1kHz lub mniej.

    Eeee ... kupiles cewki na 125kHz, to czemu 1 kHz ?

    Owszem, one maja swoja rezystancje i pojemnosc, to przy 125kHz
    zmierzyc indukcyjnosc nie tak latwo.
    Aczkolwiek ... skoro sa powietrzne, to indukcyjnosc, nazwijmy ja
    "wlasciwa", nie powinna duzo zalezec od czestotliwosci.
    indukcyjnosc efektywna owszem juz moze zmieniac sie sporo.

    J.

  • 6. Data: 2015-08-06 16:35:07
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-08-06 15:23, J.F. wrote:
    [...]
    > Aczkolwiek ... skoro sa powietrzne, to indukcyjnosc, nazwijmy ja
    > "wlasciwa", nie powinna duzo zalezec od czestotliwosci.
    > indukcyjnosc efektywna owszem juz moze zmieniac sie sporo.
    A co to jest indukcyjność efektywna (cewki powietrznej) i w których
    książkach o tym piszą? Poza tym co za różnica czy do pomiaru używamy 1
    czy 125 kHz? Na mój niedoświadczony w tych sprawach rozum to obie
    częstotliwości są na tyle niskie, że efekt jakichś "dziwnych" zjawisk
    (np. naskórkowości - zdaje się też ma wpływ na indukcyjność) są jeszcze
    pomijalne.

  • 7. Data: 2015-08-06 16:38:14
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-08-06 14:28, d...@g...com wrote:
    [...]
    > A jak pojemności szaleją, a gupi producent na szpulce
    > napisał 10%
    > http://www.maximintegrated.com/en/images/appnotes/55
    27/5527Fig01.gif
    Tak z ciekawości zapytam - a co to ma wspólnego z tym wątkiem? :-D

  • 8. Data: 2015-08-06 17:02:22
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    P03 pisze tak:

    > Piszę do sprzedawcy - a on mi odpisuje że indykcyjność
    > zależy od częstotliwości pomiarowej !

    a ciśnienie wody od średnicy rury ;)

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 9. Data: 2015-08-06 17:58:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, August 6, 2015, 3:23:02 PM, you wrote:

> [...]
    > Aczkolwiek ... skoro sa powietrzne, to indukcyjnosc, nazwijmy ja
    > "wlasciwa", nie powinna duzo zalezec od czestotliwosci.

    A potrafisz ją zmierzyć?

    > indukcyjnosc efektywna owszem juz moze zmieniac sie sporo.

    Niestety :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2015-08-06 18:12:18
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    co za kretyn, to chyba oczywiste, zasłużył na grant!