  • Data: 2012-08-12 01:11:34
    Temat: Re: includy php
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

    sobota, 11 sierpnia 2012 17:51. Wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) identyfikator: 20040501:

    > <? $op="abc"; $id=8; include("/abc/helper.php");?>
    > ze strony spoza katalogu abc, to ten helper w ogóle się nie wywołuje...
    > ki diabeł?

    Ścieżka bezwzględna w PHP odnosi się do ścieżki na serwerze hostującym
    stronę, a nie katalogu głównego strony internetowej wyświetlanej
    w przeglądarce (który można modyfikować tagiem <base>), tudzież katalogu do
    którego logujesz się przez FTP.

    Poczytaj o strukturze katalogów systemu operacyjnego, którego używa ten
    serwer. Jestem więcej niż pewien, że katalog /abc/ nie istnieje, więc PHP
    działa poprawnie.

    Jak przyjrzysz się tablicy asocjacyjnej $_SERVER, znajdziesz tam parę
    stałych które mogą przyjść z pomocą.
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski