  • Data: 2014-11-14 08:28:36
    Temat: Re: impedancja mikrofonu...
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-11-13 o 18:13, sundayman pisze:

    > No i jak to się ma do deklarowanych 200 ohm ??
    > Pozwać ich , czy jak ? :)

    > sorki, musiałem przeoczyć pytanie.
    > Ot - multimetr UNI-T UT60E

    Aha...
    Ale on ma teoretycznie pomiar do 400Hz. Z połączeniu z przetwornikiem
    TRMS to - właściwie to nie mam pojęcia jak wygląda dokładność w takim
    przypadku, ale przy innych miernikach po przekroczeniu jakiegoś progu
    (częstotliwości) dokładność leciała na pysk, i to bynajmniej nie było,
    że wskazania będą mniejsze (czego można by się było spodziewać), tylko
    właśnie dokładność mniejsza (na pewno ponad 20 procent gdzieś widziałem).

    Oczywiście zmiana punktu pracy może solidnie zmienić wzmocnienie układu.

    Jeszcze zastanawiam, czy przypadkiem nie ma układów, w których
    impedancja obciążenia nie wpływa na impedancję wyjściową? Znaczy się że
    owszem - impedancja wyjściowa jest dość mała, ale pod warunkiem, że
    obciążenie jest w określonych granicach, a potem może się zmienić, i to
    znacznie. Tak mi coś chodzi właśnie po głowie... Jakieś słabe sprzężenie
    zwrotne plus wzmocnienie w otwartej pętli zależne od obciążenia i zdaje
    się taki efekt będzie.

    Wracając do miernika, to dopiero jak się człowiek wczyta dokładniej w
    parametry to dochodzi do wniosku, że kupno naprawdę porządnego sprzętu
    nie jest łatwe, a co gorsza w większości wypadków nie ma informacji np o
    wartości boczników i tu się można solidnie zdziwić.

    Pozdrawiam

    DD