  • 201. Data: 2011-05-20 13:25:41
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 05/18/2011 06:19 PM, Michal Kleczek wrote:
    > I ni cholery nie jestem ludzi w stanie przekonac, ze bedzie duzo taniej
    > zamknac paru ludzi na 1 miesiac w pokoiku z tablica i duza iloscia papieru
    > ale bez dostepu do komputera.
    > Bo na etapie projektu komputer tylko przeszkadza.

    Owszem, natomiast mam złe doświadczenia z genialnymi projektantami,
    którzy potrzebują czasu, bo projekt musi wszystko przewidzieć z góry.
    Jestem gorącym zwolennikiem projektowania, ale, na Boga!, nie
    wszystkiego na raz!

    JD

  • 202. Data: 2011-05-20 14:07:50
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 20.05.2011 15:25, Jędrzej Dudkiewicz wrote:

> [...]
    > którzy potrzebują czasu, bo projekt musi wszystko przewidzieć z góry.
    > Jestem gorącym zwolennikiem projektowania, ale, na Boga!, nie

    Tak i na samym końcu dowiadujesz się rzeczy najważniejszej, gdy jesteś
    przy testach ostatecznych.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 203. Data: 2011-05-20 15:07:29
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 05/20/2011 04:07 PM, b...@n...pl wrote:

    > Tak i na samym końcu dowiadujesz się rzeczy najważniejszej, gdy jesteś
    > przy testach ostatecznych.

    Zwróć uwagę na kluczową rzecz, że nie napisałem "wiedzieć" a
    "przewidzieć". Rzecz jest kluczowa, bo Ty mówisz, jak sądzę, o
    wymaganiach, a ja mówię o projekcie powstającym na bazie znanych
    wymagań. Etap później.

    JD

  • 204. Data: 2011-05-20 15:08:12
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    Jędrzej Dudkiewicz wrote:

> [...]
    > którzy potrzebują czasu, bo projekt musi wszystko przewidzieć z góry.
    > Jestem gorącym zwolennikiem projektowania, ale, na Boga!, nie

    Wszystko zalezy, co sie rozumie przez "wszystko" :)
    Przeciez to nie jest tak, ze na papierze pisze sie program w jezyku C, a
    potem sie to po prostu daje maszynistce do przepisania.

    Jest duzo waznych rzeczy, ktore mozna (i trzeba) zrobic zanim sie usiadzie
    do komputera - chociazby podzial na moduly/komponenty (co oczywiscie nie
    oznacza ze to sie nie zmieni na jote w przyszlosci - aczkolwiek jak zle to
    zrobisz, to naprawienie tego pozniej bedzie b. kosztowne).

    --
    Michal

  • 205. Data: 2011-05-20 15:09:52
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    b...@n...pl wrote:

    > Tak i na samym końcu dowiadujesz się rzeczy najważniejszej, gdy jesteś
    > przy testach ostatecznych.

    Znaczy - spi...les. Zdarza sie :)

    --
    Michal

  • 206. Data: 2011-05-20 15:16:53
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 05/20/2011 05:08 PM, Michal Kleczek wrote:

> [...]
    > oznacza ze to sie nie zmieni na jote w przyszlosci - aczkolwiek jak zle to
    > zrobisz, to naprawienie tego pozniej bedzie b. kosztowne).

    No jasne, ale moją reakcję wywołało stwierdzenie o zamknięciu na
    miesiąc. W miesiąc, jak mówi A.L., to się można w głowę podrapać, ale
    jestem do tego sceptycznie nastawiony. Noooo, jeżeli projekt ma
    obsługiwać wszystkie linie lotnicze na świecie i wyszukiwać połączenia
    and what not, to prawdopodobnie tak, z tym, że takie projekty zdarzają
    się rzadko.

    JD

  • 207. Data: 2011-05-20 15:24:42
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    Jędrzej Dudkiewicz wrote:

    > No jasne, ale moją reakcję wywołało stwierdzenie o zamknięciu na
    > miesiąc. W miesiąc, jak mówi A.L., to się można w głowę podrapać, ale
    > jestem do tego sceptycznie nastawiony.

    Oczywiscie to "zamkniecie w pokoju z papierem" to hiperbola... myslalem, ze
    to oczywiste.
    Ale moim zdaniem miesiac to wcale nie jest tak dlugo - jak projekt ma trwac
    powiedzmy rok, to miesiac to nawet bym powiedzial, ze za malo na
    przemyslenie.

    > Noooo, jeżeli projekt ma
    > obsługiwać wszystkie linie lotnicze na świecie i wyszukiwać połączenia
    > and what not, to prawdopodobnie tak, z tym, że takie projekty zdarzają
    > się rzadko.

    W takim przypadku caly etap od wizji do rozpoczecia implementacji, to bym
    powiedzial, ze pare lat - w miesiac to mozna sie w glowe podrapac.

    --
    Michal

  • 208. Data: 2011-05-20 17:20:50
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 05/20/2011 05:24 PM, Michal Kleczek wrote:

    > Oczywiscie to "zamkniecie w pokoju z papierem" to hiperbola... myslalem, ze
    > to oczywiste.

    Nie rób ze mnie debila, nie chodziło o zamykanie, tylko o czas. W małym
    projekcie miesiąc projektowania, ale projektowania a nie zbierania
    wymagań i czekania, aż klient się doprecyzuje, to bardzo dużo, można
    namachać niejedną setkę diagramów.

    JD

  • 209. Data: 2011-05-20 18:11:09
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    Jędrzej Dudkiewicz wrote:

    > Nie rób ze mnie debila,

    Sorry, nie chcialem cie urazic :)

    > nie chodziło o zamykanie, tylko o czas.

    Ale moj komentarz o czasie wyciales.

    > W małym
    > projekcie

    A jaki to "maly"? Rok?

    > miesiąc projektowania, ale projektowania a nie zbierania
    > wymagań i czekania, aż klient się doprecyzuje, to bardzo dużo, można
    > namachać niejedną setkę diagramów.

    Ale projektowanie to nie to samo, co "machanie diagramow"... :)

    --
    Michal

  • 210. Data: 2011-05-20 21:57:06
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 05/20/2011 08:11 PM, Michal Kleczek wrote:

    > Sorry, nie chcialem cie urazic :)

    > Ale moj komentarz o czasie wyciales.

    Ale pisałem o czasie :)

    > A jaki to "maly"? Rok?

    Ciężko wyczuć. Ale powiedzmy, że tak, że zamawiana w pierwszej chwili
    część to rok.

    > Ale projektowanie to nie to samo, co "machanie diagramow"... :)

    Owszem, ale diagram jest zwykle najłatwiejszym do odczytania efektem
    projektowania.

    JD