  • 111. Data: 2011-05-17 21:30:07
    Temat: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 17/05/2011 21:41, R. P. wrote:
> [...]
    [...]
    > HEhe, odpowiedzi nie dostałem. Wnioski pozostawię dla siebie...

    Jeśli chodzi o to, na czym polega programowanie, to spytam jeszcze raz:
    co to ma wspólnego z byciem Prawdziwym Programistą? Działające programy
    to każdy może napisać.

    Jeśli chodzi o to, czy Polacy są świetnymi algorytmikami, czy nie są, to
    nie mam zdania. Przypuszczam, że średnio tacy sami, jak i inni o
    podobnym wykształceniu.

  • 112. Data: 2011-05-17 22:02:36
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

    > [...]
    >
    > Jeśli chodzi o to, na czym polega programowanie, to spytam jeszcze raz:
    > co to ma wspólnego z byciem Prawdziwym Programistą? Działające programy
    > to każdy może napisać.

    Właśnie nie każdy. Tylko solidny umysł, który zna dobrze algorytmy może
    pisać programy, które działają, obsługują wszystkie, nawet najmniej
    prawdopodobne przypadki. Przeciętny umysł wielu rzeczy nie zauważa.
    Dlatego świetni matematycy prawie zawsze są świetnymi programistami.

  • 113. Data: 2011-05-17 23:08:50
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 17/05/2011 23:02, R. P. wrote:

    > Właśnie nie każdy. Tylko solidny umysł, który zna dobrze algorytmy może
    > pisać programy, które działają, obsługują wszystkie, nawet najmniej
    > prawdopodobne przypadki. Przeciętny umysł wielu rzeczy nie zauważa.

    A niekumate umysły pozostaną zawsze niekumate.

    > Dlatego świetni matematycy prawie zawsze są świetnymi programistami.

    Ciekawa teza, jakieś przykłady? Bo mnie wydaje się równie sensowna, co
    "świetni matematycy prawie zawsze są świetnymi muzykami". Ale uczciwie
    przyznam, że nie śledzę tematu kto jest świetnym matematykiem i co za
    programy pisze.

  • 114. Data: 2011-05-17 23:55:41
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

> [...]
    > "świetni matematycy prawie zawsze są świetnymi muzykami". Ale uczciwie
    > przyznam, że nie śledzę tematu kto jest świetnym matematykiem i co za

    A sam jesteś dobrym algorytmikiem? :)

  • 115. Data: 2011-05-17 23:58:30
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

> [...]
    > "świetni matematycy prawie zawsze są świetnymi muzykami". Ale uczciwie
    > przyznam, że nie śledzę tematu kto jest świetnym matematykiem i co za

    Dodam, że duża część ludzi zatrudnionych w Google to właśnie lauraci
    takich konkursów algorytmicznych jak "Potyczki" itp. A jak wiemy google
    jest nielichą firmą i tworzy nieliche rzeczy. To tak na popracie mojej
    tezy.

  • 116. Data: 2011-05-18 05:57:38
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 18/05/2011 00:55, R. P. wrote:

    > A sam jesteś dobrym algorytmikiem? :)

    Co to ma do rzeczy? Brakuje argumentów i schodzimy na ad hominem?

  • 117. Data: 2011-05-18 06:02:52
    Od: Zenek1234 <z...@1...pl>

    W dniu 2011-05-18 01:58, R. P. pisze:

> [...]
    > takich konkursów algorytmicznych jak "Potyczki" itp. A jak wiemy google
    > jest nielichą firmą i tworzy nieliche rzeczy. To tak na popracie mojej

    Jaka jest średnia wieku ludzi zatrudnianych przez G. ?
    Podobno b. niska, nie przekraczająca 30 lat.
    I co się dalej z nimi dzieje?

    Jaka w ogóle jest średnia wieku programisty? I jak się kształtuje
    najczęściej ścieżka kariery takiego programisty po 50-tce?
    Czy zastanawialiście się, co będziecie robić w tym wieku?

    Z.

  • 118. Data: 2011-05-18 06:52:25
    Od: " " <f...@g...pl>

    Andrzej Jarzabek <a...@g...com> napisał(a):

    > mblera?

    > =F3c.
    >
    > Nie zaszkodzi r=F3wnie=BF znajomo=B6=E6 j=EAzyk=F3w eskimo-aleuckich, a mo=
    > =BFe
    > pom=F3c. Zatem ka=BFdy programista powinien zna=E6 przynajmniej jeden j=EAz=
    > yk
    > eskimo-aleucki.

    taki sosob wyciagania wnioskow zakrawa na kabaret (calkiem smieszny)
    (ja przynajmniej juz ktorys raz jestem tak wymeczony ze smiechu jakbym
    dostal w gebe )

    rzeczywistosc tylko mi sie sni (i to rzadko) dzis np jakas chuda
    mlodziara (wysoka krotkowlosa brunetka w ciemnym swetrze) obejmowala mnie
    czy lapala za plecy podczas ciekawej dyskusji gdy szlismy droga -

    i czemu ja sie musze budzic; ciekawa rzeczywistosc tylko mi sie sni a
    kiedy sie budze wracam do glupiego jak wyjalowiona kreskowka z tektury
    'snu' zadanej (przez glupoli) rzeczywistosci

  • 119. Data: 2011-05-18 08:00:34
    Od: MoonWolf <m...@p...com>

    Zenek1234 denied rebel lies:

    > Jaka w ogóle jest średnia wieku programisty? I jak się kształtuje
    > najczęściej ścieżka kariery takiego programisty po 50-tce?
    > Czy zastanawialiście się, co będziecie robić w tym wieku?

    Ja pewnie będę się rozsypywał powolutku. Kości zostaną najdłużej.

    --
    <:> Roger, MoonWolf Out <:>|Bred to kill not to care
    (::) (::)|

  • 120. Data: 2011-05-18 08:41:19
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On May 18, 12:58 am, "R. P." <r...@w...to.wp.pl>
    wrote:

> [...]
    > takich konkursów algorytmicznych jak "Potyczki" itp. A jak wiemy google
    > jest nielichą firmą i tworzy nieliche rzeczy. To tak na popracie mojej

    To może przyłóż swój matematyczny umysł do progblemu logicznego, że
    nie ma takiego wynikania, jak napisałeś;

    * Z tego, że ktoś jest świetnym matematykiem, nie wynika, że wygra(ł)
    konkurs.
    * Z tego, że ktoś jest zatrudniony przez Google nie znaczy, że jest
    świetnym programistą.
    * Jeśli ktoś, kto wygrał konkurs i został zatrudniony przez Google
    jest akurat świetnym programistą, to nie znaczy, że każdy, kto wygrywa
    konkurs jest świetnym programistą, ani że matematycy są na ogół
    świetnymi programistami.