    From: " " <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: ilu jest programistow na swiecie?
    Date: Sat, 14 May 2011 21:30:27 +0000 (UTC)

    Paweł Kierski <n...@p...net> napisał(a):

> [...]

    [tj tych od przygody - pomylilem sie w pisaniu]

    > To jest nabranie pokory w wyniku zdobywania doświadczenia.
    >
    > Dla mnie ktoś, to nazywa się artystą, a nie ma podstaw rzemiosła jest
    > zwyczajnym oszołomem. Na dodatek mówią, że artystą się bywa.

    dla mnie nie, zwykle zupelne poczatki maja chyba wlasnie artystyczna
    intensywnosc itp ten poziom artystyczny mierzy sie chyba jakoscia
    'przezywania' -[[ np nie jestem pewien czy duzo rzeczy w moim poznijszym
    programowaniu przewyzszalo jakoscia owego przezywania chocby pierwszy
    program (wyswietlajacy sprita balon poruszajacego sie po ekranie )
    w basicu na commodore 64]] -
    tak naprawde ten poziom artystyczny zdarzen w programowaniu jest mysle
    niezalezny (w sensie niezbywalnej zaleznosci) od czasu zajmowania sie
    programowaniem -
    jest za to zalezny od poziomu oglupienia jaki zdarza sie lapac ludziom (np
    ja czesto trace wewnetrzny 'niski' rytm) z powodu roznych przyczyn
    np tym ktorzy musza pelnic jakies role az w koncu grzezna w gestej sieci
    domyslnego zaklamania - a nie moga sie skupic na wlasnym 'ja' by ta siec
    porozrywac - ach moje wspaniale poznanskie czasy z macy gray i chmurami
    pary w lazience (apropos to czytalem dzis wlasnie wywiad z m gretkowska w
    vivie za 99 groszy ktory porazil mnie jako porazajacy )
    tak naprawde wydaje mi sie ze ludzie zaawansowani nabieraja nie
    skromnosci ale pychy czy zarozumialstwa i to tez wydatnie przeszkadza
    im pracowac na poziomie takiej szczerosci miedzy soba a materia jak na
    poczatku - mnie samego ta siec czasem omiata jak pajeczyna hobbita
    i poruszam sie w tym cholernym kokonie troche jak nurek na wydechu
    [[- choc z grubsza to wiadomo co robic - rozrywac siatke]]

    > Z własnych obserwacji: programiści C++ poproszeni o ocenę własnych
    > umiejętności w skali od 1 do 10 oceniają mniej więcej tak:
    > faktyczna umiejętność - samoocena
    > 1 - 1
    > 2 - 3
    > 3 - 5
    > 4 - 7
    > 5 - 9,5
    > 6 - 8
    > 7 - 7
    > 8 - 6
    > 9 - 7
    > 10 - 8

    ja w ogolnym programowaniu swoje praktyczne umiejetnosci oceniam
    jak juz kiedys pisaleem na 4 (poczatkujacy srednio zaawansowany)
    w skali od 1 (poczatkujacy poczatkujacy) do 9 (zaawansowany zaawansowany)

    i one faktycznie gdzies w tym przedziale oscyluja (i to 4 w technologiach
    ktore jakos znam w tych ktore nieznam to 3) - i to sa moje umiejetnosci
    od mw roku - wczesniej to bylo 3 - i jeszcze z rok czy dwa uplynie nim to
    bedzie 5 (srednio zaawansowany srednio zaawansowany)

    ale praktyczne umiejatnosci nie sa wszystkim - wazny jest wlasnie chocby
    ten czynnik artystyczny ktory w przyblizeniu oddaje chocby slowo 'wild'