  • 1. Data: 2009-08-26 09:17:33
    Temat: ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    Hej,

    Nigdzie nie mogę w googlach znaleźć informacji (o ile takie są podawane?)
    ile nominalnie/maksymalnie może nagrać nagrywarka DVD?

    Pytam, bo mamy już kolejną nagrywarkę, która po nagraniu stosunkowo
    małej ilości płyt (300-400) psuje coraz większą ilość płyt.
    Obecna nagrywarka (LG) nie ma jeszcze pełnego roku używania.

    PS: nie jest to wina "jakości" płyt, bo jakich bym nie używał, to
    podobne efekty (obecnie TDK DVD+R 16x). Płyty nagrywam z prędkościami
    4x i 8x (nigdy 16x). W czasie nagrywania nie opróżnia się bufor
    (komputer nie jest używany, dysk i nagrywarka mają włączone DMA).
    System operacyjny to linux (gdyby ktoś sugerował, że to wina
    Winzgrozy) :)

    Jacek

  • 2. Data: 2009-08-26 10:35:42
    Temat: Re: ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Ja mam cały czas tą samą nagrywarkę, renomowanej firmy liteon :) już od
    chyba 4 lat. Nagrała już niezliczoną ilość płyt DVD i CD i do dzisiaj
    nie daje oznak zmęczenia

  • 3. Data: 2009-08-26 10:45:28
    Od: paranoix <z...@g...com>

    Jacek Kalinski pisze:
> [...]
    > małej ilości płyt (300-400) psuje coraz większą ilość płyt.
    > Obecna nagrywarka (LG) nie ma jeszcze pełnego roku używania.

    Nie jest to wprawdzie odpowiedź na pytanie, ale w tym temacie z własnego
    doświadczenia mogę zniechęcić do zakupu nagrywarek/napędow Samsunga, a
    zachęcić do LiteOna.

  • 4. Data: 2009-08-26 11:08:46
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 26-08-2009 o 12:45 paranoix napisał na pl.comp.pecet:

    > Nie jest to wprawdzie odpowiedź na pytanie, ale w tym temacie z własnego
    > doświadczenia mogę zniechęcić do zakupu nagrywarek/napędow Samsunga, a
    > zachęcić do LiteOna.

    Ja jednak myślę, że na chwilę obecną wszystkie napędy mają
    zbliżoną jakość, czyli kiepską. Nie ma po prostu uniwersalnego
    napędu. Każdy ma swoje wady i zalety. LiteOny np. są głośne.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 5. Data: 2009-08-26 11:27:05
    Od: "B.G" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh99vdd.uoj.jacek_kal@nntp.dyski.one.pl...
    > Hej,
    >
    > Nigdzie nie mogę w googlach znaleźć informacji (o ile takie są podawane?)
    > ile nominalnie/maksymalnie może nagrać nagrywarka DVD?

    Kto to wie :)

    > Pytam, bo mamy już kolejną nagrywarkę, która po nagraniu stosunkowo
    > małej ilości płyt (300-400) psuje coraz większą ilość płyt.
    > Obecna nagrywarka (LG) nie ma jeszcze pełnego roku używania.

    Nie wciąga Ci maszyna za bardzo powietrza przez szpary w zatokach napędów i
    przez napęd(y)?
    Kiedy powietrze jest wciągane przez nagrywarkę - to jej żywotność może być
    krótka.
    Mam jedną nagrywarkę Liteon, ma chyba z 5-6 lat i nadal pracuje. Dużo nie
    nagrywam ale nadal działa.

    --
    B.G

  • 6. Data: 2009-08-26 11:49:42
    Od: Tomaszek <t...@j...pl>

    Jacek Kalinski pisze:
    > Nigdzie nie mogę w googlach znaleźć informacji (o ile takie są podawane?)
    > ile nominalnie/maksymalnie może nagrać nagrywarka DVD?

    Od 1 płytki do nawet kilku tysięcy, choć teraz te drugie się już raczej
    nie zdarzają. Nie ma reguły. U mnie siedzi Benq DW1650 i jest
    poserwisowy refurb. Nagrywa bezbłędnie, ale....sama nie jest w stanie
    tego stwierdzić ( weryfikacja w Nero kończy się lawiną błędów odczytu )
    Nie przeszkadza to jej jednak odtwarzać płytek przez nią nagranych w
    innych napędach w tym w stacjonarnych DVD. Z minusówkami nie radzi sobie
    wcale, plusówki nagrywa bezbłędnie.

    Ogólnie rzecz biorąc: nie ma reguły.
    | Wolność to nie to samo co dowolność - ksiądz Waldemar Chrostowski |
    | ZAJRZYJ TU: www.polskapartianarodowa.org |
    \----------| e-mail: d...@g...com |----------/

  • 7. Data: 2009-08-26 13:28:40
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "B.G" <b...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Mam jedną nagrywarkę Liteon, ma chyba z 5-6 lat i nadal pracuje. Dużo nie
    > nagrywam ale nadal działa.

    Mój LG też miał tyle i z dnia na dzień padł. Wypalił kilka tyś płyt.

  • 8. Data: 2009-08-26 14:02:01
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Wiesław in news:op.uy9nwwbrnjl0c5@wiesiek-pc
    > Ja jednak myślę, że na chwilę obecną wszystkie napędy mają
    > zbliżoną jakość, czyli kiepską. Nie ma po prostu uniwersalnego
    > napędu. Każdy ma swoje wady i zalety. LiteOny np. są głośne.

    a benq? ja mam od lat model 1640 [zdaje sie]. Gdy kupowalem byly zgodne
    super recenzje [takze cdrinfo,ale i poza PL].Sprawdzilo sie. Ciekawym,czy
    teraz jest jakas linia benq tak dobra.
    A, w tym samym czasie bylo glosno o pewnym modelu lg [nie pamietam cyferek].
    Wiem,co pisze sie nieraz o lg,ale wowczas puscili super linie lg. Kupilem
    znajomym, duzo pracuja na tej nagrywarce - jest b. OK.

  • 9. Data: 2009-08-26 14:11:33
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Tomaszek in news:h7383n$sok$1@nemesis.news.neostrada.pl
> [...]
    > stacjonarnych DVD. Z minusówkami nie radzi sobie wcale, plusówki nagrywa

    dziwne... 1650 to ponoc dobry [czy rownie dobry, to inna sprawa] nastepca
    1640 -
    a 1640 zjada kazda cd/dvd.

  • 10. Data: 2009-08-26 18:08:13
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:17:33 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a):

> [...]
    > (komputer nie jest używany, dysk i nagrywarka mają włączone DMA).
    > System operacyjny to linux (gdyby ktoś sugerował, że to wina

    Po pierwsze unikaj nagrywarek, których nazwa zaczyna się na "L" lub "S". Po
    drugie unikaj płyt TDK. Od jakichś trzech lat strasznie zeszły na psy. Po
    trzecie nie schodź tak nisko z prędkością (no może x8 jeszcze obleci, ale
    przypuszczalnie x12 nagra lepiej). Mój poprzedni BenQ nagrał ponad 3000
    płyt i w zasadzie jeszcze chodzi, ale przy DL-kach już jest niepewny.
    Pioneer DVR-215, którego teraz głównie używam niedawno przekroczył
    tysiączkę i nie sprawia żadnych problemów.