  • 21. Data: 2011-06-07 09:44:58
    Temat: Re: ile pamieci
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-06-06 22:26, RadoslawF pisze:
    > Starych windowsów nie pamiętam ale im chyba 1MB wystarczał.

    Żeby Ci porównać: to tak jakbyś uruchomił Windows XP ze 128 Mb ramu.
    Chodzić będzie, ale o komforcie pracy można zapomnieć.

  • 22. Data: 2011-06-07 12:50:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Q" <n...@s...pl> napisal w
    > Mialo byc:
    > I prosze - nie MOW, ze 300zl za 8GB DDR3 to drogo...

    Pytanie tylko czy jestem w stanie to potem sensownie wykorzystac
    :-)

    > Ej, wiesz, ze chodzilo mi o tak rok, gora dwa wstecz :)

    A 3 to juz za dlugo ?:-)

    > Najnowsza wersja bierze mi dokladnie wlasnie teraz 110MB :(

    Ciekawe co potrafi wiecej od tej ktora wymagala 6MB :-)

    > Sam kod nie zajmuje tych gigabajtow - miejsce zajmuja dane typu
    > obrazki, dzwieki, niezpotymalizowane zmienne/stale,

    No ale ile w gadulcu jest tych obrazkow ?

    > choc pewnie javowo-dotnetowe rzeczy tez sa zasobozerne.

    Mysle ze nie az tak mocno .. choc jesli nalozyc kilkanascie
    obiektow, to z kazdego bajtu robi sie nagle wiele ;-)

    J.

  • 23. Data: 2011-06-07 13:12:51
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Pytanie tylko czy jestem w stanie to potem sensownie wykorzystac

    Ty nie, ale system + oprogramowanie tak,
    ze juz nie wspomne o wirtualnych maszynach....

    Postaw se chociazby jedna czy dwie wirtualki -
    - akurat ja musze na takim czyms orac
    (albo kupic se dodatkowe 2 kompy + klawa/mysz + monitor).

    > Ciekawe co potrafi wiecej od tej ktora wymagala 6MB :-)

    IMHO nic wiecej nie potrafi, no przynajmniej nic uzytecznego :).

    > No ale ile w gadulcu jest tych obrazkow ?

    Moze uzywaja sztywnych tablic? ;)
    gg rozroslo sie potwornie i oni chyba juz nad tym nie panuja,
    albo po prostu chujowi programisci tam pracuja :).

  • 24. Data: 2011-06-07 20:01:31
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Jun 2011 15:12:51 +0200, Q wrote:

> [...]
    >
    >Postaw se chociazby jedna czy dwie wirtualki -
    >- akurat ja musze na takim czyms orac
    >(albo kupic se dodatkowe 2 kompy + klawa/mysz + monitor).

    Oczywiscie moge sobie postawic dwie wirtualki .. ale po co ?
    A, no tak - postawic tylko po to zeby spokojnie spac nie zastanawiajac
    sie czy niepotrzebie nie wydalem jakis drobnych :-)

    >Moze uzywaja sztywnych tablic? ;)
    >gg rozroslo sie potwornie i oni chyba juz nad tym nie panuja,
    >albo po prostu chujowi programisci tam pracuja :).

    Najlepsi ! opanowali najnowsze narzedzia i potrafia pisac programy w
    nowoczesnych technologiach :-)

    J.

  • 25. Data: 2011-06-07 20:25:59
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 06/06/2011 22:16, Rafał Łukawski wrote:

    > Wowczas dyski byly bardzo wolne, smartdrv (czyli tzw cache robil
    > kolosalna roznice, a tu warto bylo miec ram>1MB)
    >
    > Windowsy 3.1 mialy juz pamiec wirtualna i wykorzystywaly obszar poza 1MB.

    Rewolucją był w DOSie tryb adresowania wirtualnego, czyli DOS4GW (tak to
    się zwało?).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 26. Data: 2011-06-07 20:28:36
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Oczywiscie moge sobie postawic dwie wirtualki .. ale po co ?

    No wlasnie... nawet nie wiesz po co :)

    --
    marfi

  • 27. Data: 2011-06-07 20:28:49
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 07/06/2011 03:04, Q wrote:
    > A inne rzeczy? A wirtualki?
    > Ponizej 8GB bym nie schodzil.
    > Ludziom mniej wymagajacym polecam 4GB.
    > Tym co prawie w ogole nie uzywaja kompa polecam 2GB.
    > Takie czasy - wzystko zrobilo sie ladne, krowiaste i zamulajace...

    Ja byłem zmuszony wsadzić do firmowego peceta 24GB - grzebałem
    się w szkoleniu z migracji SBS2008 do SBS2011,
    dodatkowo z x2 Windows XP + x2 Win7 (wirtualne maszyny).

    Wszystko zależy od użytkownika - na domowym laptopie mam 1.5GB
    z Win7 32bit i wystarcza do wszystkiego (nie gram...).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 28. Data: 2011-06-08 07:23:24
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 07/06/2011 8:19 AM, Q wrote:

    > Tez z tym moim 1GB ciagnalem ladnych pare lat
    > i tylko dzieki temu, ze:
    > - nie mialem antywirusa
    > - mialem powylaczane co sie da (uslugi)
    > - mialem pusty autostart
    > i przyznam, ze zolty trojkacik pojawial sie tylko z "winy" Firefox'a albo
    > Google Earth.
    >
    > Nie zmienia to faktu, ze nawet zajebiscie dbajac o system
    > nie zrobisz z 1GB RAMu 4GB RAMu :).
    > Jak naprawde uzywasz kompa i niestety-nowych programow,
    > to 1GB to za malo - no chyba, ze tylko 1 program chodzi
    > i nic nie masz w tle :).

    Zgadzam sie ze wszystkim. Chodzi tylko o to, ze do starego kompa nie bede
    dokladal ramu a niedlugo mam zamiar kupic cos z windows 7 64 bit, wiec
    wtedy pomysle. :-)

    2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
    www.wikileaks.org

  • 29. Data: 2011-06-11 21:06:24
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    > Firefox, Tunderbird - OK, ale to nadal nie 1GB.

    Jak nie jak tak, mi sam FF wlasnie zajmuje jakies 1100 MB zajetego RAMu mam 2.1
    GB wiec cos sie Twoja teoria kupy nie trzyma XP Pro 32bit oczywiscie...

    Pzdr
    Piotrek

  • 30. Data: 2011-06-12 22:11:57
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    > wiem wiem - pamiec teraz taka droga ze nie warto pytac ... ale w
    > zasadzie ile RAM wymaga przecietny uzytkownik ?

    180 zl za 4GB to drogo?

    > Jakos nie chce mi sie wierzyc zeby 4GB, no bo co tam trzymac ?

    Nie Twój problem, system wie. Ty tam nic nie trzymasz.

    > no dobra - przecietny uzytkownik: windows+IE+word+excel+MS
    > Live+winamp+przegladanie zdjec ze swojego 20M aparatu+ogladanie filmu
    > - ale to juz alternatywnie z reszta ...
    > No dobra - powiedzmy ze student i visual studio odpala ..
    > Nawet z zajecie 1GB trudno mi uwierzyc ..

    Nie wiem jak W7, ale ci co kupowali Viste przy 2 GB RAM
    nastepnego dnia pedzieli dokupic drugie 2GB.

    Z Windowsem XP wystarczy mi 2GB, zwlaszcza, gdy nie otwiera sie wielu
    programów
    na raz i nie korzysta z jakichs specjalnie pamieciozernych programów.

    Chyba dozylem czasów, gdy glównym waskim gardlem jest twardy dysk.
    Wiec moze duzy plik wymiany na dysku pora umiescic w RAM?

    Pozdrawiam
    Feromon